Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nope, SSR Formula Star Mesh 16"... Samme som på denne, bare jeg har 4x100 og ikke 17":

E30 og kryssekerfelger er iallefall aldri helt feil. Jeg liker personlig litt mindre kanter på felgene, men i denne sammenhengen er dette en bagatell. Disse originale felgene er etter min mening skikkelig fine på E30.

http://images.bimmers.no/files/nqyn185vswn2225dj6eo.jpg

Det er ikke så mye kant på disse felgene, kunne godt vert mere kant for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt din Rolex på service? Det sies at ideelt sett bør man ha det ca hvert 7. år. Har hatt min nå i 10 år, men ikke på service. Kun til kalibrering en gang da den gikk litt for fort.

Jada... Rolexen har vært to ganger på service hos autoriserte Rolex forhandlere (Bjerke i Oslo der klokken også ble kjøpt samt en tilsvarende forhandler her i Aarhus som jeg umiddelbart ikke husker navnet på). Stålremmen var også ny for 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt din Rolex på service? Det sies at ideelt sett bør man ha det ca hvert 7. år. Har hatt min nå i 10 år, men ikke på service. Kun til kalibrering en gang da den gikk litt for fort.

Jada... Rolexen har vært to ganger på service hos autoriserte Rolex forhandlere (Bjerke i Oslo der klokken også ble kjøpt samt en tilsvarende forhandler her i Aarhus som jeg umiddelbart ikke husker navnet på). Stålremmen var også ny for 3 år siden.

Hva ligger prisen på service av Rolex i Danmark på? Både Saastad i Porsgrunn og Bjerke i Oslo skulle ha ca 4500,- da jeg spurte sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger prisen på service av Rolex i Danmark på? Både Saastad i Porsgrunn og Bjerke i Oslo skulle ha ca 4500,- da jeg spurte sist.

Jeg betalte rundt 1600 kroner for 5-6 år siden da Rolexen sist var på service her i Aarhus.... la oss si 2000 kroner idag. Jeg har ikke safirglass på min Rolex (den er for gammel), men forhandleren her i Aarhus polerer allikevel opp glasset slik at det blir uten riper... istedenfor bare å skifte glasset. Dette gjør de ikke hos Bjerke på i Oslo. "Neinei... det tåler glasset ikke... bla bla bla... du må nok kjøpe et nytt glass"... er alt man hører fra den kanten... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger prisen på service av Rolex i Danmark på? Både Saastad i Porsgrunn og Bjerke i Oslo skulle ha ca 4500,- da jeg spurte sist.

Jeg betalte rundt 1600 kroner for 5-6 år siden da Rolexen sist var på service her i Aarhus.... la oss si 2000 kroner idag. Jeg har ikke safirglass på min Rolex (den er for gammel), men forhandleren her i Aarhus polerer allikevel opp glasset slik at det blir uten riper... istedenfor bare å skifte glasset. Dette gjør de ikke hos Bjerke på i Oslo. "Neinei... det tåler glasset ikke... bla bla bla... du må nok kjøpe et nytt glass"... er alt man hører fra den kanten... :x

Hmm.. Må nesten vurdere å ta en "liten" ferie i Danmark. :-) Vet du om service på klokka blir registrert noen plass? Tenker på om Rolex har en servicelogg, som urmakerene registrerer service, og om dette kan hentes frem hvorsomhelst i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Må nesten vurdere å ta en "liten" ferie i Danmark. :-) Vet du om service på klokka blir registrert noen plass? Tenker på om Rolex har en servicelogg, som urmakerene registrerer service, og om dette kan hentes frem hvorsomhelst i verden

De registrerer klokkens identifikasjonsnummer og hva de har gjort med klokken. Dette får du også en stemplet kvittering på. Jeg vet ikke om denne informasjonen blir registrert i en sentral database, men dette må vi da tro at skjer i 2011. Rolex er i alle andre sammenhenger veldig seriøse på dette området. Selv Bjerke i Oslo kunne finne min klokke igjen i deres bøker da jeg for en tid tilbake spurte hva min klokke er verdt idag. Jeg har nesten tatt 8-ganger´n selv om jeg har hatt klokken på armen 24 timer i døgnet de siste 26 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolisser er mye mer intressant.

Jeg har et interessant patent på verneskoa mine.

Skoene er størrelse 41, men tilsvarer str 43 i Adidas joggesko. Skolissene er ca 330mm lange og er fremstilt av nylon som forøvrig er funnet opp av DuPont og satt i produksjon i 1939. Nylon inneholder hydrokarboner, så skolissene mine er ikke en fornybar ressurs.

Skolissene er tredd gjennom 10 forskjellige forakningspunkt på skoene for å holde dem sammen. På toppen har jeg knyttet dem med en kjerringknute. Det som er hendig med verneskoene, er at de har en glidelås på siden så at jeg slipper unna med å knytte dem en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolisser er mye mer intressant.

Jeg har et interessant patent på verneskoa mine.

Skoene er størrelse 41, men tilsvarer str 43 i Adidas joggesko. Skolissene er ca 330mm lange og er fremstilt av nylon som forøvrig er funnet opp av DuPont og satt i produksjon i 1939. Nylon inneholder hydrokarboner, så skolissene mine er ikke en fornybar ressurs.

Skolissene er tredd gjennom 10 forskjellige forakningspunkt på skoene for å holde dem sammen. På toppen har jeg knyttet dem med en kjerringknute. Det som er hendig med verneskoene, er at de har en glidelås på siden så at jeg slipper unna med å knytte dem en gang.

Verneskoene mine har også 10 hull å tre skolissene gjennom. Jeg syns skolissene gjør jobben sin veldig bra, er litt sånn "stretch" i dem. Sitter behagelig tight på foten når man har skoene på og det at de er litt elastiske gjør skoene veldig lettvint å ta av og på seg uten å måtte knyte hver gang. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...