thbrekke Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Såpass ja...Verkstedopphold er jo ikke så veldig kjekt heller..Myye mas! Hvordan er det å finne matrosjobber nå idag da? Er vel ikke det letteste det, lettere blir det vel heller ikke med tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Nei er ikke lett.. I sommer ringte jeg nok sikkert 30 redierer, ikke en eneste jobb å få har søkt på Hurtigruten nå så satser på napp der. Di flagger nok ikke ut med det første. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk thbrekke og torbfer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Teit å handle xbox 360 eller ps3 nå? Plutselig har jeg mye mer tid hjemme nå... koster bare 900-1000kr får en konsoll ser jeg så. nye xboxen var vell 4k elns edit: ser nå det er halvt år til nye xbox kommer var bare forhåndsbestilling. men er jo kommet en ny playstation? er meeget lite oppdatert på det her. ikke rørt et tv spill siden begynnelsen av ungdomskolen PS4 er gromt, men det er ikke en komplett multimediemaskin sånn som PS3 er. Også er spillutvalget minimalt akkurat nå. Jeg ville gått for PS3 eller 360. Jeg har begge, men har fått mer sansen for Forza enn Gran Turismo (Forza har mange flere biler som er relevante for oss og virker gøyere å spille, mens Gran Turismo har sykt mange japanske biler som ikke er like interessante... Og Gran Turismo har blitt nesten kjedelig i enkelte tilfeller), så 360 kan anbefales mtp. det. Om du vil ha Bluray-spiller, er det bare å gå for PS3 i stedet Positive nå er at det finnes mange billige bruktspill på markedet, samt at det kommer tilbud på Elkjøp o.l. ganske ofte også. Ps. PS3-kontrollere lades via konsoll. Ikke 100% oppdatert på de siste utgavene, men jeg tror man må kjøpe battery pack til Xbox 360 sine kontrollere... Kanskje PS3 er det beste kjøpet hvis du har tenkt å spille mye? Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Klok av skade nå hvertfall... Blitt mye mer oppmerksom på oppsigelsestid! Dette er fra Lov om husleieavtaler: § 4-2. Indeksregulering Hver av partene kan kreve leien endret uten oppsigelse av leieforholdet med følgende begrensninger: A: endringen må ikke tilsvare mer enn endringen i konsumprisindeksen i tiden etter siste leiefastsetting, B: endringen kan tidligst settes i verk ett år etter at siste leiefastsetting ble satt i verk, og C: den annen part må gis skriftlig varsel med minst én måneds frist før endringen kan settes i verk. Om dette også gjelder for garasjer er jeg usikker på, siden du ikke bor der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Noen som gidder å gi meg link til der jeg kunne se Top Gear? Er på utkikk etter den delen av India Special hvor de møter David Cameron på Downing Street. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 PS4 er gromt, men det er ikke en komplett multimediemaskin sånn som PS3 er. Også er spillutvalget minimalt akkurat nå. Jeg ville gått for PS3 eller 360. Jeg har begge, men har fått mer sansen for Forza enn Gran Turismo (Forza har mange flere biler som er relevante for oss og virker gøyere å spille, mens Gran Turismo har sykt mange japanske biler som ikke er like interessante... Og Gran Turismo har blitt nesten kjedelig i enkelte tilfeller), så 360 kan anbefales mtp. det. Om du vil ha Bluray-spiller, er det bare å gå for PS3 i stedet Positive nå er at det finnes mange billige bruktspill på markedet, samt at det kommer tilbud på Elkjøp o.l. ganske ofte også. Ps. PS3-kontrollere lades via konsoll. Ikke 100% oppdatert på de siste utgavene, men jeg tror man må kjøpe battery pack til Xbox 360 sine kontrollere... Kanskje PS3 er det beste kjøpet hvis du har tenkt å spille mye? Har faktisk hatt xbox 360 før, men ble solgt da jeg aaldri brukte den(ble solgt), men nå har jeg nokså lite liv haha. Husker fra når jeg hadde 360 så var det bedre utvalg i spill til den i forhold til ps3 Mye tviler jeg på at jeg kommer til å spille veldig mye, og bryr meg lite om det er blue ray eller vanlig dvd, ser sjelden/aldri på film Lurer på stikke innom lefdal på vei hjem fra jobb og dra med meg en xbox og forza jævla digg å drasse med seg på bussen da.. torbfer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Noen som gidder å gi meg link til der jeg kunne se Top Gear? Er på utkikk etter den delen av India Special hvor de møter David Cameron på Downing Street. http://www.streetfire.net/videos/?t=top%20gear%20india Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Noen som vet når de nye episodene av Top Gear er ute, har hørt at det skulle være i Januar. Har forøvrig fått med meg Road trip spesialen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 PS3'en min slutta førøvrig å virka igår.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Tror du at den norske stat kan pøse inn penger til folk uten at det får konsekvenser? En ting er inflasjon, som gjør at krona blir svakere, og da er alle de nye pengene dine akkurat like lite (eller mindre) verdt enn de færre pengene du hadde før. En annen ting er at vi har et statsbudsjett som skal overholdes, og det går allerede i underskudd (les handlingsloven). Faktisk skulle staten hentet inn MER penger fra folk om Norge skulle gått rundt uten oljepenger. Om de skulle gjort noe med avgiftspolitikken, så burde de fjernet engangsavgiften på bilene, slik at flere mennesker fikk råd til å kjøpe seg nyere biler. Dette ville ført til redusert forurensning og lavere trafikkdødelighet. Samtidig kunne de satt OPP bruksavgiftene på bilen, og heller hentet pengene på bom og/eller drivstoff. Bombelastning er rettferdig, fordi da må de som faktisk bruker den nye fine veien betale for den. Alternativet hadde vært at DU måtte betale for alle de nye veiene som du aldri kjører på via skatt eller andre avgifter. Hadde det vært bedre? Jeg har muligheten til å kjøre to veier til jobb, og begge er ca like lange. Den ene veien går langs en bedriten riksvei, den andre går på motorveien gjennom Oslo. Jeg synes det er helt rett at jeg må betale 27,- ekstra om jeg vil kjøre på den knallfine motorveien. Våkn opp. Jeg synes også at det er mye fornuftig i det du skriver her. Roadpricing er en fin måte å få de som faktisk bruker veien til å betale for den, men vi må innse at dette ikke alltid er mulig i et land som Norge der det kan være langt mellom folk og fe. En viss utjevning via statsbudsjettet mm. er helt nødvendig når det gjelder brukerbetaling generelt. Jeg deler også synet på engangsavgifter, men det finnes en mellomvei der billigere biler forholdsmessig kommer bedre ut i avgiftssystemet enn dyrere biler. Her i DK koster f.eks en VW Golf 1,2 TSI med tre dører ca. 210K, mens den i Norge koster ca. 251K. Man kan kjøpe en VW Up! så billig som 90K. Den samme bilen koster 141K i Norge. Slik får man folk flest til å kjøpe nye biler til gavn for miljøet og sikkerheten. Det selges nå like mange nye biler i DK som i Norge og dette til tross for en langt lavere kjøpekraft. Vi har derimot ingen roadpricing så derfor har vi en årlig eieravgift (grønn avgift) som er ganske saftig. Det er imidlertid bred enighet om at denne avgiften er urettferdig og et system med roadpricing er på trappene. Jeg hefter meg ved et fenomen i dagens samfunnsdebatt som jeg kaller for vulgærliberalisme. Dette er mennesker som ikke forstår betydningen av sammenhengskraft i et samfunn. Hverken økonomisk, praktisk eller menneskelig. De forstår f.eks ikke hvorfor man har hastighetskontroller på veiene eller hvorfor arbeidsledige også har bruk for penger til mat og husly. De vil hverken dele eller ta ansvar for noe som helst. De vil ikke betale avgifter fordi pengene dermed kan komme til å bli saldert over en annen del av statsbudsjettet som de tilfeldigvis ikke ønsker... f.eks skoler, helsesektoren, forvaltning, forsvaret etc. Samtidig har de ingen problemer med å sende deres egne barn i skolen eller be om at Norge bidrar i kampen mot terror. Dette minner meg om en TV reportasje om staten Montana i USA som jeg så for mange år siden. Det var ikke så mye interessant å fortelle bortsett fra at den lokale avdelingen av det republikanske partiet kjempet for at førerkort var en menneskerett. Ergo var det ikke nødvendig med en hverken en førerprøve eller en oppkjøring for å få lappen. De mente at selve ideen med et førerkort var en demokratisk sammensværgelse fra Washington DC. En måte å kontrollere folk på samt kreve inn avgifter. Man skal åpenbart høre mye før ørene faller av og nå har elendigheten kommet til Europa også... S.Hafsmo og Diiesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Noen som vet når de nye episodene av Top Gear er ute, har hørt at det skulle være i Januar. Har forøvrig fått med meg Road trip spesialen 27. Januar i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Nei er ikke lett.. I sommer ringte jeg nok sikkert 30 redierer, ikke en eneste jobb å få har søkt på Hurtigruten nå så satser på napp der. Di flagger nok ikke ut med det første. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Du får søke på ferjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Du får søke på ferjer Det blir absolutt siste nylighet:) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Jeg synes også at det er mye fornuftig i det du skriver her. Roadpricing er en fin måte å få de som faktisk bruker veien til å betale for den, men vi må innse at dette ikke alltid er mulig i et land som Norge der det kan være langt mellom folk og fe. En viss utjevning via statsbudsjettet mm. er helt nødvendig når det gjelder brukerbetaling generelt. Jeg deler også synet på engangsavgifter, men det finnes en mellomvei der billigere biler forholdsmessig kommer bedre ut i avgiftssystemet enn dyrere biler. Her i DK koster f.eks en VW Golf 1,2 TSI med tre dører ca. 210K, mens den i Norge koster ca. 251K. Man kan kjøpe en VW Up! så billig som 90K. Den samme bilen koster 141K i Norge. Slik får man folk flest til å kjøpe nye biler til gavn for miljøet og sikkerheten. Det selges nå like mange nye biler i DK som i Norge og dette til tross for en langt lavere kjøpekraft. Vi har derimot ingen roadpricing så derfor har vi en årlig eieravgift (grønn avgift) som er ganske saftig. Det er imidlertid bred enighet om at denne avgiften er urettferdig og et system med roadpricing er på trappene. Jeg hefter meg ved et fenomen i dagens samfunnsdebatt som jeg kaller for vulgærliberalisme. Dette er mennesker som ikke forstår betydningen av sammenhengskraft i et samfunn. Hverken økonomisk, praktisk eller menneskelig. De forstår f.eks ikke hvorfor man har hastighetskontroller på veiene eller hvorfor arbeidsledige også har bruk for penger til mat og husly. De vil hverken dele eller ta ansvar for noe som helst. De vil ikke betale avgifter fordi pengene dermed kan komme til å bli saldert over en annen del av statsbudsjettet som de tilfeldigvis ikke ønsker... f.eks skoler, helsesektoren, forvaltning, forsvaret etc. Samtidig har de ingen problemer med å sende deres egne barn i skolen eller be om at Norge bidrar i kampen mot terror. Dette minner meg om en TV reportasje om staten Montana i USA som jeg så for mange år siden. Det var ikke så mye interessant å fortelle bortsett fra at den lokale avdelingen av det republikanske partiet kjempet for at førerkort var en menneskerett. Ergo var det ikke nødvendig med en hverken en førerprøve eller en oppkjøring for å få lappen. De mente at selve ideen med et førerkort var en demokratisk sammensværgelse fra Washington DC. En måte å kontrollere folk på samt kreve inn avgifter. Man skal åpenbart høre mye før ørene faller av og nå har elendigheten kommet til Europa også... Skjønner ikke at du orker å gå så i dybden på det. Kjedelig på jobb eller? Dette er den mer nyanserte versjonen av det jeg skrota ned! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Har faktisk hatt xbox 360 før, men ble solgt da jeg aaldri brukte den(ble solgt), men nå har jeg nokså lite liv haha. Husker fra når jeg hadde 360 så var det bedre utvalg i spill til den i forhold til ps3 Mye tviler jeg på at jeg kommer til å spille veldig mye, og bryr meg lite om det er blue ray eller vanlig dvd, ser sjelden/aldri på film Lurer på stikke innom lefdal på vei hjem fra jobb og dra med meg en xbox og forza jævla digg å drasse med seg på bussen da.. Xbox og forza 4, så har du underholdning en god stund Sykt artig og drifte på forza, når du først får teken og har fått stilt inn bilene skikkelig ;D Sent from my C6903 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg