Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg syns 316i F30 er en vinner. Trenger ikke mer hvis du er som meg og bor midt i byen, altså ikke har behov for forbikjøringer i hverdagen.

Det skiller ikke mye mellom E90 320i (170 HK) og F30 316i (136 HK) når det gjelder mellomakselerasjoner. 80-120 Km/t går løs på hhv. 8,9 og 9,4 sekunder i 4. gear. Forklaringen er at 316i har 220 Nm tilgjengelig mellom 1350 og 4300 rpm, mens 320i må ha hele 4250 rpm for å yte de maksimale 210 Nm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet med at liten motor når man ikke har kontroll på seg selv fungerer ikke i praksis, har man ikke respekt for loven og seg selv hjelper ikke det hva man kjører så lenge det har motor. Behold heller e46n eller e39n og tenk heller at du aldri skal ta buss igjen etter at du får igjen lappen.

Det er jeg fullt klar over, og har kjørt som en prest siste 6 mnd. Men det er mye lettere å la seg friste om jeg hadde handla meg en e30 med diffbrems og litt pulver under panseret feks.

Frister en del mer å tømme girene på 328n min enn noe med strikk motor kan du si :)

Grunnen til jeg har lyst på sånn bil ellers er: 5 år/ 200 000km garanti. Koster mye å reparere på eldre biler og.. og som bonus ser f30 ekstremt bra ut i mine øyne :P

E46 og e39 har kjedelige kjøreegenskaper i forhold til e90 syns værtfall jeg og tviler på f30 er dårligere enn e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet med at liten motor når man ikke har kontroll på seg selv fungerer ikke i praksis, har man ikke respekt for loven og seg selv hjelper ikke det hva man kjører så lenge det har motor. Behold heller e46n eller e39n og tenk heller at du aldri skal ta buss igjen etter at du får igjen lappen.

Enig. I bunn og grunn er det sjåføren det står på, samme om man kjører corsa 1.0 eller m3 3.0. Like lett å miste lappen i begge to om man klarer å holde seg på rett side av loven. Jeg personlig foretrekker motorsterke biler som klarer å levere når man ber om det, da får jeg lett utløp for det kicket jeg søker etter og jeg kjører rolig deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. I Mazdaen med 120 dieselhester gir det meg lite å trekke ut girene, mate på i tunneler, trykke litt ekstra på gassen i rundkjøringer osv, i forhold til med m3'en. Så da gjør eg ikkje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. I Mazdaen med 120 dieselhester gir det meg lite å trekke ut girene, mate på i tunneler, trykke litt ekstra på gassen i rundkjøringer osv, i forhold til med m3'en. Så da gjør eg ikkje det.

Enig i det her.. 88 turbodiesel ponnier i en Opel Vivaro.. Triste saker. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullt klar over, og har kjørt som en prest siste 6 mnd. Men det er mye lettere å la seg friste om jeg hadde handla meg en e30 med diffbrems og litt pulver under panseret feks.

Frister en del mer å tømme girene på 328n min enn noe med strikk motor kan du si :)

Grunnen til jeg har lyst på sånn bil ellers er: 5 år/ 200 000km garanti. Koster mye å reparere på eldre biler og.. og som bonus ser f30 ekstremt bra ut i mine øyne :P

E46 og e39 har kjedelige kjøreegenskaper i forhold til e90 syns værtfall jeg og tviler på f30 er dårligere enn e90

Ja det er jo klart, men en ting er jo det at med en 328 får jo man faktisk "rast" fra seg i perioder, med en mindre motor er jo man mere sugen på slikt jevnt over. Etter 6mnd med hating på bussen, tenker seg man vell både en og fem ganger før man finner på noe sprell alikevell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ! Fikk mer horn i panna når jeg kjørte M3'en enn fks toyotan.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant... CRXen inviterer rett og slett til villmannskjøring. E30en gjør absolutt ikke det (den er tung og inviterer til koseturer!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Sitter å vurderer litt om jeg skal oppgradere nåværende 5er E39 i e61 , tenker jeg kan få mellom 70-80 for min bil og da blir ikke spranget for stort opp mot en 04/05 e61.

Har kikka litt i veit at diesel bilene har problemer med både swirl flaps , innsug , manifold. Men det er ting jeg kan fikse selv .

Men jeg ser at derimot bensin er en del billigere stort sett da så har de 2,5 l med 192hk , hva lønner seg på disse bilene ? Er det greit med diesel bunndraget i disse store bilene eller er bensin og ett greit valg .

Motorvalgene mine blir jo da enten en 2,5/3,0dat eller en 2,5 ia 192hk .

Hmmmmm....... Tenke tenke har forresten ikke prøvd noen bilene da med de ulike motorvalgene , jeg har 170hk bensin per idag og er jo fornøyd med det , men jeg skal ihvertfall ikke ned i effekt . Årlig kjørlengde ligger på 12k km - 16k km.

Kommer nokk til å reise ut å prøve de ulike motorene også .

Bare å komme med innspill .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...