Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Heilt enig har kjørt en 190hk i 1 mnd sjøl, fantastisk bil med nydeligt design!

Får mye bil for pengene i forhold til en X5 syns hvertfall eg.. Har faktisk litt truen på Jeep fremmover dei kommer med et par spennende modeller.

Er det egentlig mye bil for pengene når det er snakk om en bil til 1,1 mill og som sikkert koster halvparten om 2-4 år?

Misforstå meg rett, jeg tviler ikke på at det er sikkert en kongebil altså men jeg ser for meg at uttrykket "mye bil for pengene" når bilen koster over 1 million er litt utenfor rekkevidde.

Da tenker jeg uansett merke. Har aldri tenkt tanken at en x5 er mye bil for pengene.

Skoda Octavia 4wd stasjonsvogn er mye bil for pengene.. hehe, Men det er fordi den koster såpass lite i forhold til konkurrenter's tilsvarende biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig mye bil for pengene når det er snakk om en bil til 1,1 mill og som sikkert koster halvparten om 2-4 år?

Misforstå meg rett, jeg tviler ikke på at det er sikkert en kongebil altså men jeg ser for meg at uttrykket "mye bil for pengene" når bilen koster over 1 million er litt utenfor rekkevidde.

Da tenker jeg uansett merke. Har aldri tenkt tanken at en x5 er mye bil for pengene.

Skoda Octavia 4wd stasjonsvogn er mye bil for pengene.. hehe, Men det er fordi den koster såpass lite i forhold til konkurrenter's tilsvarende biler. :)

Muligens litt feil skreve.. Men føler du får mye bil for den prisen i forhold til en x5, viss du skal sammenligne dei 2 bilene.

190hk koster 950.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener :)

Du mener det er mer bil for pengene enn x5!

Det er det sikkert også siden du sier det :) Jeg har ikke snøring på Jeep og ikke mye peiling på X5 heller så har ikke noe argumenter fra og til!

Er uansett sikker på at om jeg skulle omtalt en bil til 1,1 som mye bil for pengene, måtte man kunne reise frem og tilbake i tid med den eller noe sånt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ACNXMCMED011/acer-aspire-v5-series-15-6-barbar-pc

Var jo billig mtp specs.. Men er jo en Acer da:p Noen som har tips? :)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Har en 4 år gammel acer som fortsatt virker jeg så har ikke noe dårlig erfaring med de.

Kjøpte akkuratt den du linker til der, kjapp og fin den, er egentlig en 6000kr laptop, som lefdal og elkjop kjøpte ett stort parti av.

Om du ikke skal bruke den til sååå hardcore gaming (hvor du bør ha ssd drive i tilleg og ett kraftigere stand alone grafikkkort) så er denne helt konge.

Bare ver obs på at den ikke har optisk drev (cd, dvd etc) og ikke har opplyst tastatur.

Bra batteritid og LETT pc.

Kjøpte akkuratt samme som du linker til der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 4 år gammel acer som fortsatt virker jeg så har ikke noe dårlig erfaring med de.

Kjøpte akkuratt den du linker til der, kjapp og fin den, er egentlig en 6000kr laptop, som lefdal og elkjop kjøpte ett stort parti av.

Om du ikke skal bruke den til sååå hardcore gaming (hvor du bør ha ssd drive i tilleg og ett kraftigere stand alone grafikkkort) så er denne helt konge.

Bare ver obs på at den ikke har optisk drev (cd, dvd etc) og ikke har opplyst tastatur.

Bra batteritid og LETT pc.

Kjøpte akkuratt samme som du linker til der

Høres bra ut :) Blir bare litt mindre spilling/redigering på hobby nivå. Ser ut som den bare er tilgjengelig på CollectStore... :/

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSD bør man kjøpe seperat uansett hva man bruker pc til, installerte dette på min 1. år gamle asus for litt siden, og du verden for en forskjell! Alt går enormt mye raskere, har jo omtrent komt til skrivebordet fra tiden man bruker på å flytte øynene fra start knappen til skjermen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Grand Cherokeeen er at du får nærmest fullutstyrt bil til 1,1 mill. Skal du ha X5 med 3 litern på 258 hester med luftfjæring, sportautomat, Harman Kardon stereo, panorama, adaptiv cruisecontroll, ventilerte seter, bixenon, navi, ryggekamera osv så kommer du fort opp i 1,5 mill. Alt dette og mere til er faktisk standard på Gand Cherokee og det er det som er å bra sånn sett :)

Ser man litt på bruktmarkedet så holder de seg godt i verdi også, synker ikke noe mer en andre biler i dette segmentet. 2005 modellene koster rundt 600 000 kr nye og ligger i dag for 250 000 til 350 000 kr for en grei bil med kurant kilometerstand. Nå fikk man ikke X5 til 600 000 kr i 2005 men en X3 har hatt akkurat samme verditap som en Grand Cherokee hvis de koster det samme som ny 2005 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med Jeep Grand Cherokee er at det er en jeep som er.... vel ikke akkuratt gode biler (fra alle jeg kjenner som har skrudd på dem.)

Nå skal jeg ikke si at x5 er ett glansbilde av tysk motorkunst, eller feilfrihet.

Alle stoore luksus suv'er har en del feil, og det kommer man ikke unna. er for mye dill og dall i dem.

Og INGEN luksus suv er noensinne mye bil for penga når de er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Jeep Grand Cherokee fram til generasjonsskiftet i 2005. Den så/ser veldig bra ut og hadde fine motorer. Dog var kjøreopplevelsen ganske ukomfortabel ifht tyskerne, samt at de alltid har nedslitt førersete. 

Nå til dags er dessverre ikke amerikanske SUVer like konkurransedyktige som de var for 10-12 år siden. Før kunne du gå i butikken og kjøpe deg en speller ny Tahoe til 350k pluss moms, og Grand Cherokee kostet vel ca 450k med Mercedes-dieselen. Ford sin Expedition og Excursion (begge til ca en halv mill) solgte også bra før politikerne tettet alle muligheter - veldig synd at misunnelsen gjorde disse bilene så dyre. De frisket opp trafikkbildet og sørget for mer variasjon enn det er i 2014. Prisene gjorde at det ikke bare var amcarentusiaster over 50 som kjøpte disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen med god peiling på DEFA her?

har motorvarmer + kupèvifte i 5 serien. må bilen være tilkoblet 230v for å kunne sette igang motorvarmeren?

Legger ved linken fra annonsen på finn.no når jeg kjøpte den, der ser man hva som er montert.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41599168&folderId=511054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen med god peiling på DEFA her?

har motorvarmer + kupèvifte i 5 serien. må bilen være tilkoblet 230v for å kunne sette igang motorvarmeren?

Legger ved linken fra annonsen på finn.no når jeg kjøpte den, der ser man hva som er montert.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41599168&folderId=511054

Den må være koblet til strøm ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...