Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Roadtrip i USA er det mange år til jeg kan utføre... Med en baby i livet så blir livet fort annerledes... Ikke barebare å ta med kidden på roadtrip i en cab :P

Vi skal kanskje til Pakistan til sommern...det tror jeg blir spennende...både for kona og med en baby... Bilstol og barnevogner er ikke noe de har der borte for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke leie Camaro? Hadde vært kult å leie Suburban også synes jeg men den er liksom litt for vanlig, man får dem jo her hjemme også ;) Vi planlegger selv USA tur i år og da skal Camaro SS leies igjennom Hertz Adrenaline Collection, koster sitt når man som jeg er under 25 år (ca 8000 NOK for 2 uker) men jeg tror det blir verd det :)

Har jævlig lyst å å leie en Lincoln Town Car også, bare fordi det er en kingsize amerikansk sedan med V8er og rammekonstruksjon :P

Har leid via Hertz Fun Collection før, Corvette ZHZ. Siden vi skal kjøre så langt er jeg ute etter komfort. Og vi drar i august, og sist jeg sjekka så var det ikke noe sånt ledig fra Vegas til Miami..Faktisk ingen av Collection bilene til Hertz er ledig ser det ut som fra Vegas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett på det som en grundig facelift med nye motorer, da jeg ikke hadde inntrykket av at den var en helt "ny" modell da den kom. Offisielt er den vel kanskje en ny generasjon, bare jeg som bruker feilaktig beskrivelser....

Sjekket wikipedia nå. Den betegnes som ny generasjon. hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av oss skal ta en 1000+ mils tur i i usa til sommeren, og vi har fått spørsmål om å være med. Er redd det kan bli litt mye kjøring med to små barn, men utenom det frister det jo endel.

Kjørte vel rundt 450 mil når vi var der sist, da med en Mustang (kjip drittbil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lenge lurt på å ta steget ut å kjøpe en nyere amerikansk bil, har alltid hatt vedlig sansen for US biler og de største SUVene er fascinerende doninger med sin størrelse, komfort og fartsresurser :) Var i sommer å prøvde en helt ny Silverado 5,3l hos Bergheim, rå pickup

Jeg hadde en litt stor amerikaner. Likte bilen godt. Dette er jo definetivt bilen om man vil ha en amerikaner med litt størrelse.

post-49693-0-08502800-1389651241_thumb.j

Jeg hadde også tak til planet. Da virket bilen ennå større :P

post-49693-0-48731400-1389651472_thumb.j

Savner den bilen litt. Den kunne ta litt vekt også.

egenvekt 3120

totalvekt 5443

vogntogvekt 10 433 (Ikke på kula men med semihenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av oss skal ta en 1000+ mils tur i i usa til sommeren, og vi har fått spørsmål om å være med. Er redd det kan bli litt mye kjøring med to små barn, men utenom det frister det jo endel.

Kjørte vel rundt 450 mil når vi var der sist, da med en Mustang (kjip drittbil).

Det kan bli litt mye med små barn ja. Eller spørs jo på hvor lang tid du skal bruke :)

Vi har lekt litt med denne ruta her: http://goo.gl/maps/0gfjU

Ikke akkurat noe du tar med små barn :P Tror jeg er litt i overkant overivrig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett på det som en grundig facelift med nye motorer, da jeg ikke hadde inntrykket av at den var en helt "ny" modell da den kom. Offisielt er den vel kanskje en ny generasjon, bare jeg som bruker feilaktig beskrivelser....

Tahoe 2000-2007 (internkode GMT800) var en helt ny modell i 2000 og hadde så si ingenting til felles med gamlemodellen GMT400 (1992-1999). Sistnevnte var meget populær i Norge som 2 dørs med 6,5 TD, ikke den Tahoen jeg ville valgt da jeg ikke liker interiøret og tilstedeværelsen av plast er litt for stor. GMT900 er den siste generasjonen og helt klart den grommeste synes jeg, denne har også mye bedre og "Europa" inspirert interiør :)

jeg har lyst til å realisere roadtrip i usa med noen kompiser.. virker så sykt kult!

Du har jo Amcar, du kan ta familien ut på cruising på fine sommerdager :)

Har leid via Hertz Fun Collection før, Corvette ZHZ. Siden vi skal kjøre så langt er jeg ute etter komfort. Og vi drar i august, og sist jeg sjekka så var det ikke noe sånt ledig fra Vegas til Miami..Faktisk ingen av Collection bilene til Hertz er ledig ser det ut som fra Vegas.

På langtur hadde jeg nok ikke valgt Camaro nei, vi skal for det meste farte rundt i L.A og ta turen til Las Vegas og farte rundt der ;) Fun Collection er jeg ikke gammel nok til å leie bil i dessverre...Hadde forsåvidt vært drittgøy å kjøpt en E34 540I som man kjører mens man er der og sende den hjem i container, med nye importavgifter så er det en tanke som har streifet meg ett par ganger ;)

Jeg hadde en litt stor amerikaner. Likte bilen godt. Dette er jo definetivt bilen om man vil ha en amerikaner med litt størrelse.

Savner den bilen litt. Den kunne ta litt vekt også.

egenvekt 3120

totalvekt 5443

vogntogvekt 10 433 (Ikke på kula men med semihenger)

Det er bilen som spiser Hiluxer til frokost 8) Blir ikke grommere og mer solid enn disse, 10 tonn vognvekt er mye langs norske veier men den kan vel likevel kjøres på vanlig C1 serifikat. En i nabobygget på jobb han er sykt strøken 2000 modell Big Dooley, siste året av den du hadde. Bilen er Texas importert og har en kjedelig sjampanjefarge men den har til gjengjeld 7,4 liters bensin åtter under panseret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli litt mye med små barn ja. Eller spørs jo på hvor lang tid du skal bruke :)

Ikke akkurat noe du tar med små barn :P Tror jeg er litt i overkant overivrig men..

Tror kanskje jeg ville droppet Mount Rushmore. :)

Virket veldig langt ut for den ene tingen, da er det kanskje bedre å besøke den ved en senere anledning der man f.eks. besøker Yellowstone og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er en kompisgjeng som skal på tur så må dere jo innom New Orleans isteden for å dra nordover innom Alexandria, der skjer det fint lite spennende sammenliknet med NO! Har bodd i New Orleans i 5 år. En tur innom der med gutta vil aldri slå feil, det kan jeg garantere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene for kjøp og bruk av biler i usa? Ser på flere serier på utube at de bare kjøper bilen og kjører...ingen snakk om forsikring etc...?

Skal jeg fullføre en roadtrip i usa så blir det i en cab.. gjerne amcar.. men kunne fint leid en ferrari og dundra rundt der borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bilen som spiser Hiluxer til frokost :cool: Blir ikke grommere og mer solid enn disse, 10 tonn vognvekt er mye langs norske veier men den kan vel likevel kjøres på vanlig C1 serifikat. En i nabobygget på jobb han er sykt strøken 2000 modell Big Dooley, siste året av den du hadde. Bilen er Texas importert og har en kjedelig sjampanjefarge men den har til gjengjeld 7,4 liters bensin åtter under panseret ;)

Den jeg hadde er også 2000 model hadde 6,5 tdi og 4X4. Man fikk faktisk denne typen som 2001 model også. Den gikk ut av produksjon i 2001

C1 holder for og kjøre denne ja. Min ble også importert. og staten krevda masse tull for og få den godkjent. Masse jalla markeringslys på sidene. Og omkobling av framlys, markeringslys og parklys

Jeg kjørte med henger på den 2 ganger. En 1000 kg skaphenger. Lik den som shell stasjoner leier ut. Og en veldig liten 750 kilos henger. Ingen av de kunne jeg se i sidespeil. Jeg så skapet på den største hengeren i midtspeilet bare. Merket ikke at hengerene var der da. Trengte heller ikke å bruke den lille hengeren da jeg hadde med den. skulle ut å hente litt tømmer og tok med hengeren i backup. Vi trengte ikke hengeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene for kjøp og bruk av biler i usa? Ser på flere serier på utube at de bare kjøper bilen og kjører...ingen snakk om forsikring etc...?

Skal jeg fullføre en roadtrip i usa så blir det i en cab.. gjerne amcar.. men kunne fint leid en ferrari og dundra rundt der borte...

Man må ha forsikring, og det er litt styr å få denne, da bilen må inn på en form for godkjenning, man må ha amerikansk adresse og litt sånn knask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...