Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Rundkjøringer er et minefelt av dimensjoner her til lands. Senest på fredag var det en nisse som ombestemte seg i ytterste felt i Ryen-rundkjøringa i Oslo, bråstoppet med biler på alle kanter og holdt på å dra i bakskjermen min før han skar over to felt og tuslet videre...

I den eneste rundkjøringen i Drøbak er det mye rar kjøring også. 7-8 ganger har sjåføren i ytterste fil kuttet over og holdt på å knerte meg i innerste. Jeg er jo klar over dette, så holder alltid litt avstand bak for å slippe bulker. Spesielt eldre mennesker på 70+ er ille - selv om de har levd med rundkjøringer siden tidlig 80-tallet er de fortsatt komplett evneveike der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Yamaha rx-v459 forsterker? Har ikke kobtrollen til den, må jeg ha den for å få i gang surround greiene? Hadde alle høytalerne tilkoblet men fikk bare lyd i fronthøytalerne...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, MX5 er veldig utsatt for kollisjoner pga størrelsen. Før kjørte jeg med svake kjørelys/parklys på dagtid...Det har jeg sluttet med gitt. Nordmenn flest har blitt så amerikaniserte - feite pølseslafsere i SUVer som ikke bruker øya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundkjøringer er et minefelt av dimensjoner her til lands. Senest på fredag var det en nisse som ombestemte seg i ytterste felt i Ryen-rundkjøringa i Oslo, bråstoppet med biler på alle kanter og holdt på å dra i bakskjermen min før han skar over to felt og tuslet videre...

I den eneste rundkjøringen i Drøbak er det mye rar kjøring også. 7-8 ganger har sjåføren i ytterste fil kuttet over og holdt på å knerte meg i innerste. Jeg er jo klar over dette, så holder alltid litt avstand bak for å slippe bulker. Spesielt eldre mennesker på 70+ er ille - selv om de har levd med rundkjøringer siden tidlig 80-tallet er de fortsatt komplett evneveike der...

 

folk evner/gidder ikke bruke blinklys heller... Dette er noe jeg irriterer meg grønn over, skal det være så vanskelig å bevege en liten hendel som sitter 3cm fra fingertuppa dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg irriterer meg noe helt sinnsykt over er venstre felt på E6.. Får serriøst to meter lange horn i panna.. De fleste 124ene som kjører i trafikken ligger i høyre felt, min 124 er et unntak, den flyr i lav høyde..

 

Si jeg kommer i 140 nedover E6 fra Gardermoen.. Så kommer jeg til en bil som nærmer seg et vogntog forran seg i høyre felt, og før man sjekker om det kommer noen i venstre felt, så bare legger man seg ut slik at jeg må bremse hardt. Så blir de liggende i venstre felt og sperre i flere hundre meter før jeg blinker med alle tilgjengelige lys og tuter.. Blir så sinnsykt forbanna.. Så er det om og gjøre å få opp farta igjen da.. Så har du de som konsekvent ligger i venstre felt, jeg blinker 200 meter bak dem, noen hiver seg inn, lar meg passere uten noe mer dikkedarer og legger seg rett ut i venstre i samme farten igjen(hvorfor???).. Andre følger ikke med i det heletatt.. Rekorden er vel å ligge bak en i venstre felt i flere minutter med fulltlys før det gikk opp for personen at det lå en bak og ville forbi.. En annen viste meg fingern natt til Søndag på samme strekning.. Han lå i venstre felt tilnærmet fartsgrensa, jeg kom lavtflygende og innhentet personen.. Hvorfor ikke legge seg over i høyre felt??

 

Norske bilførere eier ikke trafikkultur, et annet problem er at det kun er 2 felt i hver retning på motorveiene, 3 felt er et minimum for maksimal effektivitet. Er flaskehals for hvert eneste vogntog/lastebil som er problemet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm, da får jeg koble til igjen alt å teste litt mer. Er vell år siden jeg prøvde sist så :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Gjør det, eneste gangen jeg bruker kontrollen er for å skru den på fordi jeg ikke gidder å gå bort dit å trykke... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...