Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

 

billigolje har jeg forøvrig ikke skjønt meg på, prisforskjellen til premiumolje er jo minimal, men det er jo en evig diskusjon.

På BMWn jeg hadde byttet jeg hver 5000km, da ser jeg ingen grunn til å kjøpe en dyr olje med additiver for lange skifteintervaller :)

 

Dyr olje har HELT klart noe for seg nå som skifteintervallet nærmer seg 30 000km på et skift..

 

Gamle firmabilen min rundet 40 000km før jeg dro den med på service..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det høres bra ut :-) hvordan var dem på vått føre? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

De er gode på vått føre :) ingenting å være redd for. Har kjørt på disse de siste 7 årene i masse rart av vått, flom, plaskregn, våt storm osv. God mtp planing, god mtp grep i god fart osv.

Så har de fint mønster, lite støy og sporing, strekker bra osv. Men vet ikke hvordan de egner seg på bane. Hehe. Sikkert veldig mange som er bedre på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BMWn jeg hadde byttet jeg hver 5000km, da ser jeg ingen grunn til å kjøpe en dyr olje med additiver for lange skifteintervaller :)

 

Dyr olje har HELT klart noe for seg nå som skifteintervallet nærmer seg 30 000km på et skift..

 

Gamle firmabilen min rundet 40 000km før jeg dro den med på service..

 

Skifte må man gjøre ofte alikevell pga kondens o.l, poenget mitt er at prisforskjellen på jallaolje og foreksempel castrol er ett par øl i en av landets større byer, og selv jeg som søre-sunnmøring skjønner at det er verdt pengene. Har vert på kurs med produsenten av støttefiltrene vi bruker offshore på bl.a gassturbiner o.l, og fikk med det spurt en nøytral kilde som bl.a har forelest for alt slags sivilingeniører om smøreolje hva som gjaldt og ikke gjalt, svaret fikk var ganske enkelt at man får det man betaler for. (til en viss grad, men langt over biltema o.l)

 

men oljediskusjon er jeg blitt for gammel til, så det får gå sin gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...