Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg blokkerer enhver bilist som sniker i kollektiven. Kø-snikere er de værste på veiene sammen med bilistene som aldri bruker blinklys

 

Antall kollektivfelt her i området er vell lik null, men ingenting er verre enn å stå i stillestående kø i rushen, for så og se at det kommer en idiot i forbikjøringsfeltet og passerer hele gjengen....  Svinger for det meste ut og blokkerer, selv hvor mye de fløyter eller bruker lyshornet :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er irriterendes med køsniking (og kan forstå blokkeringen), men hva om det faktisk viser seg å være en nødssituasjon hvor det ikke er hensiktsmessig å sende ambulanse på grunn av nevnte kø? Da er faktisk køsnikingen høyst nødvendig og blokkeringen din kan være avgjørende om liv eller død. Er det noen som bør (og skal) håndheve snikerne er det Politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg, er at folk skal bry seg med andres tilsynelatende dårlige folkeskikk. Var en episode på jobben der man kan si man hadde dårlig tid, et nødstilfelle.. Så er det idioter som sperrer deg inne for sniking.. Jeg mener at politiet kan ta seg av slike problemer.

Når man må forklare en grinebiter hva ståa er ved å gå ut av bilen for å si ifra, så er man vel litt ivrig. La folk gjøre som de vil. Skal love deg at køsnikere alltid vil være det neste morgen. La de holde på.. Dårlig stemning i trafikkbildet blir det hvertfall når folk uten rett skal lage kvalm..

Sent from my Atmega32A using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det litt an naturligvis! Hvilken bil det er, hvem som sitter inni, osv..... En typisk ungdomsbil med viktigperer som ikke gidde og vente slik som oss andre, svinger jeg somregel ut og blokkerer :)

 

Det verste med hele greia er vell at folk ellers i køa, ikke forstår hva jeg driver med, og tetter dermed åpningen jeg laget da jeg la meg ut, slik du blir liggende i den fila og føle deg dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det litt an naturligvis! Hvilken bil det er, hvem som sitter inni, osv..... En typisk ungdomsbil med viktigperer som ikke gidde og vente slik som oss andre, svinger jeg somregel ut og blokkerer :)

 

Det verste med hele greia er vell at folk ellers i køa, ikke forstår hva jeg driver med, og tetter dermed åpningen jeg laget da jeg la meg ut, slik du blir liggende i den fila og føle deg dum...

 

Så vedkommende i en Ferrari 458 Italia kan ikke havne i en nødssituasjon? Hva med en ungdommen i en blodsenket E30 Stace? Eller håndverkeren i en varebilregistrert Toyota HiAce? Eller familiemoren i sin Volkswagen Passat med barn i baksetet? Det fascinerer meg at det er du som sitter på fasiten over hvem som skal slippes forbi og ikke. Jeg synes det er fint at de andre i køen ikke forstår hva du driver med og tetter luken, så kan du bare se dum ut der du leker Politi. Paradoksalt nok så bedriver du attpåtil lovbrudd der du blokkerer bilene i kollektivfeltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er irriterendes med køsniking (og kan forstå blokkeringen), men hva om det faktisk viser seg å være en nødssituasjon hvor det ikke er hensiktsmessig å sende ambulanse på grunn av nevnte kø? Da er faktisk køsnikingen høyst nødvendig og blokkeringen din kan være avgjørende om liv eller død. Er det noen som bør (og skal) håndheve snikerne er det Politiet.

True.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du vil diskutere/kverulere, men tror du det var meningen med innlegget mitt? Du forsto nok hva jeg mente med det :)

Har forøvrig aldri kjørt i ett kollektivfelt...

 

Jeg kverrulerer ikke, men påpeker fakta og stiller spørsmålstegn til adferdsmønsteret ditt i trafikken. Jeg forstår det dithen at du blokkerer biler som sniker/forsøker å snike og at du selv tar en vurdering basert på kjøretøyet og vedkommende sjåfør. Deretter vurderer du ting du overhodet ikke har forutsetninger for å kunne vurdere. La de som vil (og må) snike, snike og fokuser heller på deg og ditt kjøretøy - så får de som er satt til å  håndheve loven gjøre det.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min fikk plutselig veldig mage smerter. Ble bare verre og verre. Tilslutt klarte han ikke å stå på bena.

Kjæresten til min andre bror var der sammensmed han. Så ho putta han i baksete på en Lilla Zeat Ibiza. Og kjørte mot legevakta.

Den dagen var det fotballkamp. Og hele byeen stod i kø.Ca 5 min etter avreise kommer man til hovedveien inn til byen. Der stod alt stille.

 

Men i rundkjøringen der lå det et lite politikontor. Stod en politibil utenfor. Så ho brå svinga inn der i håp om at de kunne transportere han vidre.

Men de sa: "Bare heng på oss. vi leder vei."

 

På med blålys og full guffe forbi køen med lilla Zeat etter med varselblink.

Tydelig at mange da trodde at dette var en kø sniker. For det var flere "idioter" som brå svinget ut etter politibilen passerte for å sperre den kø snikeren i Zeat.

 

Var et par folk som tok hintet når politibilen stoppet og venta på Zeaten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg veldig når folk gjør dette mot oss på motorsykkel. Mange som ikke vet at vi faktisk har LOV til å kjøre i kollektivfeltet og at "lane splitting" er lov i kødannelser. Motorsykkellister i Norge har lov til å kjøre rolig langs hvit / gulstripa når det er veldig saktegående kø / bom stopp. Mange som skal "tøffe" seg ved å svinge litt ekstra mot deg så det blir vanskeligere. Nå skal det sies at mange er veldig medvillige og flytter seg over for å gi plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot sykler sniker i kø når jeg selv kjører kø, da dem ikke tar noe plass og bremser trafikken lite opp. Men som du sier, det må jo gjøres kontrolert noe en del mopedister ikke skjønner.

 

men husker selv når jeg kjørte moped hvor utrolig mange som prøvde å sperre veien med vilje.. livsfarlig. Skjønner virkelig ikke hva dem tenker med. Er vell ikke helt tilfeldig at mesteparten av mc ulykker er sports sykler som kjører av veien selv og resten er så og si påkjørsel fra bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...