Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Irriterer meg veldig når folk gjør dette mot oss på motorsykkel. Mange som ikke vet at vi faktisk har LOV til å kjøre i kollektivfeltet og at "lane splitting" er lov i kødannelser. Motorsykkellister i Norge har lov til å kjøre rolig langs hvit / gulstripa når det er veldig saktegående kø / bom stopp. Mange som skal "tøffe" seg ved å svinge litt ekstra mot deg så det blir vanskeligere. Nå skal det sies at mange er veldig medvillige og flytter seg over for å gi plass :)

Har faktisk aldri latt meg irritere av motorsykler i trafikken og kjører gjerne litt til siden når noen på MC kommer bakfra (vet at de har lov ved rush).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver egentelig å holde trafikkflyten så god som mulig og hjelpe andre trafikkanter frem, selv så legger jeg meg inn slik at motorsykkelister lett kan passere køen jeg står i. Det får være dems fordel at de kan kjøre forbi køen da de ikke tar så stor fysisk plass, så får det være min fordel at jeg i det minste sitter i en varm og tørr bil og hører på radio og koser meg selv om jeg står i kø :) Tror ikke jeg ville risikere å bruke min bil som barrikade eller liknende for å ta loven i egene hender, er alt for redd for bilen til det ;)

Også ligger det litt underbevisstheten at jeg vil motarbeide det dårlige ryktet vi BMW sjåfører har i trafikken med å heller vis god atferd og medmenneskelighet. Men ja, jeg lar meg provosere av andre bilister jeg også, men det er kun de som kjører sent, parkerer idiotisk og viser dårlig trafikk kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen dette er svindel!!!!

Står parkert i et lite parkeringshus i et borettslag i natt pga jeg hentet drosjen der. Kjører drosjen ut, rygger BMWen inn på samme plassen. Denne plassen er det Taxi eieren som leier. Så viser det seg at jeg har glemt å få låne en slik rød "P-tillatelse" til å legge i ruten min. Så har jeg faen fått bot.

 

Hvor er logikken i at det kjører P-vakter rundt på natten og gir bot til biler som står på utleide plasser i et borettslag? Hvorfor er det ikke slik at de tar kontakt med eieren, evt at eieren tar kontakt med P-selskapet hvis det skulle være et problem med feilparkerte biler?

Dette systemet er rett og slett basert på folk som glemmer den lille lappen, og ikke for å holde orden. Svindel! Sendt en klage nå, så får vi se hva som skjer. Bortkastet tid, må vel uansett betale de 700 kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hjelpe onkelen min finne noe dekk til bilen til søskenbarnet mitt.. Sa att han skulle gå innpå dekkonline.com og se der.. Han åpner IE og søker etter Google.. Søker så etter dekkonline.com på Google, for så å spørre om hvilken er rett. Og så ikkje skjønne en drit om hvordan han skal finne rett dimensjon.. Så sa jeg han skulle gå på byttdekk.com og sjekke om de var noe billigere der, og samme rutinen..(han søkte faktisk etter bytt dekk.com.. Med mellomrom...)..

Att fyren er god for noen millioner er mindblowing:lol:

Måtte bare få ut litt irritasjon :P

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg forstår det så kobler du den boksen der til "Bilen" med aux også deretter kobler du mobilen til boksa med bluetooth. 

Jepp, det er slik :)

 

Prøver å få papsen til å kjøpe en slik, istedenfor den puslete Vivaroen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvor "bremserør over tank" befinner seg på en e46 touring? Hva er delenummeret på røret? Takker på forhånd :)

 

det ligger vell over tanken går jeg utifra, kjøp rør fra biltema og legg rundt så sparer du det masse arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du hadde fått problemer med kjøring i kollektivfeltet, Wicky. Skal litt til for å bli stoppet i en slik Mercedes.

Minner meg litt om når jeg kjørte inn til Oslo hver dag uten skilt foran...Sparte 4-500kr i mnd. Men etter 4-5mnd ble jeg stoppet og fikk bot på 2000kr for kjøring uten skilt foran, så da kan man si at vinninga gikk opp i spinninga...For din del sparer du jo ikke penger, men mye tid. Absolutt verdt å teste ut.

 

Kjører gjennom bomringen på vanlig måte ja...men er snakk om å spare masse tid på vei til jobb..hmm...burde nesten prøvd det...for morroskyld...

 

Jeg blokkerer deg som en fuckings helt hvis jeg kan, hvis du kjører med vanlige skilter og sniker i kollektivfeltet, spesielt varebiler. Ren krigserklæring.

 

 

Jeg blokkerer enhver bilist som sniker i kollektiven. Kø-snikere er de værste på veiene sammen med bilistene som aldri bruker blinklys

 

 

Antall kollektivfelt her i området er vell lik null, men ingenting er verre enn å stå i stillestående kø i rushen, for så og se at det kommer en idiot i forbikjøringsfeltet og passerer hele gjengen....  Svinger for det meste ut og blokkerer, selv hvor mye de fløyter eller bruker lyshornet :)

 

 

 

FYFAEN for noen tapere dere er!! hvem gir dere rett til å stoppe folk som passerer i kollektivfeltet? Skal jeg da smadre inn i bilen din fordi DU ligger sidelengs når det snør!? Håper en av dere virkelig prøver å komme foran meg og stopper opp...da hadde det smelt på flere måter as...Jeg hater folk som skal leke politi og bedrevidere overfor andre. Jeg bestemmer selv om JEG vil kjøre i bussfila og dermed risikere bøter. Det er dog en annen ting når en buss/taxi etc som har lov til å kjøre i bussfila stopper og blokker meg...da blinker jeg med lysa som en unnskyldning og legger meg fint inn i køen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...