Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Gikk heldigvis bra med alle, inkludert hun som kjørte i oss. Det var liksom ingen reaksjon fra bilen hennes etter smellen, så jeg sprang over veien og rev opp passasjerdøren etter jeg hadde sjekket at folk i vår bil var ok. Var derfor veldig lettet når jeg så hun var alene i bilen og bevisst. Bak sto det to barnestoler, men ungene var heldigvis ikke med henne på akkurat den turen. Var en typisk familiebil så var veldig spent på hva som kunne møte meg. Samtidig var jeg redd for å løpe over veien, for var null sikt og det var derfor fare for å bli påkjørt av flere som kunne komme seglende. Kom meg heldigvis trygt over. En følte egentlig at en sto fast midt i en skuddlinje. Bilen foran oss hadde ikke klart å stoppe så han hadde kastet seg av veien og stanset i grøfta 30 meter foran bakerste bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk heldigvis bra med alle, inkludert hun som kjørte i oss. Det var liksom ingen reaksjon fra bilen hennes etter smellen, så jeg sprang over veien og rev opp passasjerdøren etter jeg hadde sjekket at folk i vår bil var ok. Var derfor veldig lettet når jeg så hun var alene i bilen og bevisst. Bak sto det to barnestoler, men ungene var heldigvis ikke med henne på akkurat den turen. Var en typisk familiebil så var veldig spent på hva som kunne møte meg. Samtidig var jeg redd for å løpe over veien, for var null sikt og det var derfor fare for å bli påkjørt av flere som kunne komme seglende. Kom meg heldigvis trygt over. En følte egentlig at en sto fast midt i en skuddlinje. Bilen foran oss hadde ikke klart å stoppe så han hadde kastet seg av veien og stanset i grøfta 30 meter foran bakerste bil.

Hørtes ikke moro ut nei.. Håper føreren av bilen bak har lært at man må kjøre etter forholdene da:)

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Bra det gikk bra med dere trossalt, Mexos! 

Kjørte selv over en fjellovergang i går og opplevde biler i grøfta både her og der. Det slo meg at en egentlig burde ha nødstrober på bilen. Ikke bare her i snøfylte Norge, tåke er jo like skummelt. Hvorfor ingen bilfabrikanter har integrert dette enda skjønner jeg igrunn ikke. Kan faktisk hende at man hadde fått oppmerksomheten til trailersjåføren som sitter og sjekker facebooken sin og :)

Hadde med meg dashcam i går og tenkte laste opp ett klipp på Youtube. Vær er gøy sålenge man ikke er i skuddlinjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nødstrober er litt i grenseland pga EU krav, men burde vært mulig å aktivert en mer hissig nødblink nå som flere og flere biler får led lys osv. . Men det var elendig sikt, Så tror ikke det hadde hjulpet, bare se her. Bildet ble tatt like før det smalt. Til høyre ser du så vidt bilen som kjørte foran oss. Han har stoppet i grøfta ganske langt fremme, godt valg i stedet for å parkere i rumpa på BMW'n. E91'n er min bror sin, så han hadde ringt og varslet oss i forkant om at han sto i ro midt på veien. Flaks at ingen av menneskene ble kjørt ned.

post-40889-0-04927100-1392581082_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over en bil til salgs nå.

Den er registrert som personbil, men har egenvekt på 7670 kg og totalvekt på 8164 kg.

Kan den kjøres på B lappen? Den er jo "personbil" Eller må man ha C uansett hva den er regga som siden vekta er over 7,5 ton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over en bil til salgs nå.

Den er registrert som personbil, men har egenvekt på 7670 kg og totalvekt på 8164 kg.

Kan den kjøres på B lappen? Den er jo "personbil" Eller må man ha C uansett hva den er regga som siden vekta er over 7,5 ton?

På klasse B kan du kun kjøre opp til 3500, C1 er opptil 7500. Så ja,her må en vel ha klasse C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittsplasser har vel ikke noe og si på bil og lastebil. Det er vel bare buss det er snakk om antall seter.

Bil er opp til 9 personer.

Minibuss er 10-16 folk og bilen må være kortere enn 7,5 meter.

Over det antallet seter eller lengde er stor buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittsplasser har vel ikke noe og si på bil og lastebil. Det er vel bare buss det er snakk om antall seter.

Bil er opp til 9 personer.

Minibuss er 10-16 folk og bilen må være kortere enn 7,5 meter.

Over det antallet seter eller lengde er stor buss.

Jo,varebil/lastebil har 2-3 sitteplasser mens personbil har opptil 9 som du sier. Dette har med avgift å gjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...