Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ang kundeservice fra Bavaria. Ringte nettop til Jæger i Bergen (tilsvarende Bavaria på østlandet) og fy søren så dårlig kundebehandling. Var liksom et ork å svare på det jeg lurte på og det virket ikke som om at de ville hjelpe i det hele tatt.. Venter enda i spenning på pristilbudet for skifte av traversforinger bak på bilen.

Er jo tross alt en stor jobb, og i disse tider burde de heller blitt glad for at jeg i det hele tatt vurderer de når bilen skal repareres.

 

Rimelig samme oppfatning som jeg har. Alt blir litt tungvindt for dem på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint å klare en hel uke på en tank,hehe

Men ang Bavaria så synes jeg og dem er vanskelige på verkstedmottaket. Kan aldri få et vetigt svar. Måå bestille time så dem kan se på det uansett hva. Kode en nøkkel kunne de ikke svare på engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kundeservice fra Bavaria. Ringte nettop til Jæger i Bergen (tilsvarende Bavaria på østlandet) og fy søren så dårlig kundebehandling. Var liksom et ork å svare på det jeg lurte på og det virket ikke som om at de ville hjelpe i det hele tatt.. Venter enda i spenning på pristilbudet for skifte av traversforinger bak på bilen.

Er jo tross alt en stor jobb, og i disse tider burde de heller blitt glad for at jeg i det hele tatt vurderer de når bilen skal repareres.

 

Rekner med du tørker deg i ræva med tusenlapper siden du hører med Jæger?

 

Ring Tores Auto på Damsgård, og spør om en pris. De gjorde samme jobb på e36m3'en min for et halvt år siden, betalte 4 500 trur eg. Da kom eg med foringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lav en bil kan senkes nå med justerbart? For at BT skal godkjenne det?

Mener det er 11cm til metall og 8cm til plastikk/gummi som gir etter.

Edit: ser ut som om det er 8cm bakkeklaring som er regelen.

Editititit: oppdaterte tyske retningslinjer for godkjenning av endringer på hjuloppheng benyttes det nå

en laveste grense for bakkeklaring på 8 cm, denne grensen blir det også referert til i attester (for eksempel Teilgutachten fra TÜV).

I de tyske retningslinjene påpekes det at vitale deler som bremserør og drivstoffrør ikke kan være laveste punkt.

Dersom laveste punkt er elastisk eller elastisk opphengt er 7 cm oppgitt som laveste anbefalte høyde, med mindre lavere høyde

leveres av kjøretøyfabrikanten.

http://home.no/retrorides/Notat%20hev%20og%20senkesett.pdf

Rett skal være rett!

Endret av majuz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter går...og hun nekter å sette seg...haha :P Eneste hun ikke blir lei av er å leke med mobilen til pappa...og fjernkontrollen...de SKAL hun ha...får hun ikke dem så skriker hun og blir gretten :P Gå tur ja...det har jeg gjort 2 ganger siden hun ble født...haha :P

Haha, jeg har faktisk gått 1.5mil siden mandag med datteren nå :P hadde meg en tur på 6km tidligere idag..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint å klare en hel uke på en tank,hehe

Men ang Bavaria så synes jeg og dem er vanskelige på verkstedmottaket. Kan aldri få et vetigt svar. Måå bestille time så dem kan se på det uansett hva. Kode en nøkkel kunne de ikke svare på engang

 

Jeg trenger heldigvis ikke å fylle oftere enn hver tredje uke. Selv om jeg synes 8 mil om dagen tur-retur jobb er nok i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta nettopp lillebror på 7år fra SFO.

 

På 50 sona foran oss er det en traktor som kjører med kjettinger på asfalt vei og kjører veldig sakte. Jeg venter til svingen blir ferdig og det blir en rett strekke, jeg blinker, setter meg over i den andre filen og begynner forbikjøringen, like før jeg er helt på sia på han, svinger han inn mot meg for å kjøre inn til venstre, ingen forvarsel ingen blink!! Bare vrir om til venstre, jeg reagerer fort og kaster bilen inn i venstre svingen der traktoren egentlig svingte til, og fra den svingen kom det en bil også, så måtte gasse enda mer for å skvise meg imellom de to...

 

Har aldri tuta og holdt tuten så lenge mot en person før, hadde så lyst til å gå ut av bilen og kjefte han ned, men holdt hode kaldt....

 

Hater sånne opplevelser, bare meg er greit, men ikke når lillebror på 7 sitter på, dumme dumme dumme traktormann :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt... Mercedes-Benz W123 Coupé er helt klart blandt mine favoritt klassikere... spesielt med en senere variant av twincam M110 motoren (fom. 1978). Få om noen rekkeseksere har finere eksoslyd enn akkurat den motoren... :)

 

 

C123 er min absolutte favoritt...og det atj eg kjøpte min tilbake sier jo litt... :P Men skulle hatt 280motoren ja... 185hk i en veteran er helt ålreit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C123 er min absolutte favoritt...og det atj eg kjøpte min tilbake sier jo litt... :P Men skulle hatt 280motoren ja... 185hk i en veteran er helt ålreit 

Kjøpt den alt? :) I såfall gratulerer med ny bil. 

 

Lagd meg snap jeg også nå, fikk bilde av et veldig blått øye fra en kamerat som kjørte av vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som jobber på verksted? Kunne dere i så fall gitt meg et prisoverslag på å reparere feilene under?

 

- Parkbremsen har for lang vandring.
- Farlige sprekker i bremseslanger på begge sider foran.
- Bremsene henger på høyre side foran.
- Forskjell i bremsekraft - >50% av høyeste verdi.

 

Er det mye arbeid å fikse dette selv?

 

Bilen det gjelder er en Toyota Carina E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...