Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ahh. Gleder meg faktisk til en ny turnus på jobb nå... Eneste nedturen er at det blir natt, dag, natt i løpet av 7 dager. Det er ikke morsomt.

Ahh, slik det var for meg på sommerjobben :wub: Dro inn rett under 120 000kr på en sommerferie og 2 feriedager :P Jeg elsker nattjobbing rett og slett.. Cash is king! Skal sies at det var uvanlig mye nattarbeid som måtte gjøres i sommer, og når jeg er vikar og flere tar ferie, så ble det i overkant med jobb igjen til meg :D 

 

Nå er jeg student da.. og da er ikke penger bare papir, og at det er nok trær hjelper ikke meg stort.. Så da ønsker man å jobbe så mye som mulig..

Hmm multisitat-blunder.. 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, slik det var for meg på sommerjobben :wub: Dro inn rett under 120 000kr på en sommerferie og 2 feriedager :P Jeg elsker nattjobbing rett og slett.. Cash is king! Skal sies at det var uvanlig mye nattarbeid som måtte gjøres i sommer, og når jeg er vikar og flere tar ferie, så ble det i overkant med jobb igjen til meg :D

 

Nå er jeg student da.. og da er ikke penger bare papir, og at det er nok trær hjelper ikke meg stort.. Så da ønsker man å jobbe så mye som mulig..

Hmm multisitat-blunder.. 8-[

Hva slags jobb ?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp folkens! Når jeg måtte hive min 93 transporter i snøfonna(les; krasj med lastebil)

Så har høyre blinklykt, den som fikk smellen, står nå bare å lyser. Noen som har tips på hva jeg skal se etter for å fikse feilen! Kan da ikke blinke til høyre:(

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilnærmet, var en eldre dame som eide den før oss, bilen hadde ikke gått mer enn 60 000km :P Når bilen ikke ser brukt ut overhodet og fremdeles kjører på originaldekka, så er det ikke veldig slitt :P Var uansett heftig mye knirkelyder i den da vi fikk den :P Har tatt det litt over langen, er bra nå, er kun en knirkelyd igjen og det er når man passerer toppen på fartsdumper :P Bilen har nå gått 140 000km..

 

Hadde vært morsomt å sammenligne med tilsvarende annen bil, hadde vedda en hundrings på at lyden ikke hadde vært der :P

Jeg må si jeg aldri har hørt noen ulyder fra interiør i E39, gir svært bra kvalitetsintrykk de bilene der synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to e39 og er vel egentlig uenig. Får ikke kvalitetsfølelse av klimakontrollpanel osv. Det gjorde man nok ikke når det var nytt heller.  Mine knirker og knaker men har til gjengjeld gått 300.000 ca.

Synes w210 har mer kvalitetsfølelse innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig Fredrik, jeg har et godt kvalitetsinntrykk av dem jeg også, dashboard og alt er av en delikat utforming og valg av riktig materialer for å få det riktig så hjemmekoslig! Vi leverte den inn uka etter igjen for å få ting ordnet, det ble byttet masse deler som kunne ha laget lydene knirkelydene, dekka ble kjøpt nye(mye veistøy) og alle dørlister ble byttet, resten vet jeg ikke detaljene rundt. Nå er det knirkingen som forekommer ved mye fjærvandring igjen bare :P Den er ikke så irriterende at det gjør noe.. En kamerat som hadde E39 ble gal av noe plastknirk som kom bakfra, men den bilen hadde rulla vesentlig lenger enn 140 000km, klimapanelet hos han hadde gått i oppløsning og lagde mye lyd på veien, men ellers greit nok...

 

Det jeg i utgangspunktet vil fram til, er at slike lyder som denne guttungen har med sin bil forekommer så til de grader sjeldent fordi man trenger akkurat korrekt frekvens for å skape en resonans, noen forekommer aldri, mens han her har vært skikkelig uheldig og tydeligvis truffet midt på.. Å trekke en konklusjon om at bilen er dårlig på grunn av dette er mildt sagt å ta litt for mye i. Nettavisen taler ikke akkurat forhandlerens sak heller..

 

Jeg har forresten en dirrelyd i førerdøra mi når motoren startes i mange kuldegrader og går på tomgang de første 10 minuttene, dårlig bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to e39 og er vel egentlig uenig. Får ikke kvalitetsfølelse av klimakontrollpanel osv. Det gjorde man nok ikke når det var nytt heller. Mine knirker og knaker men har til gjengjeld gått 300.000 ca.

Synes w210 har mer kvalitetsfølelse innvendig.

Må være noen som har skrudd og herja med din bil tror jeg, noen som ikke har greie på hva de holder på med. De W210 og W211 taxier jeg har sittet på i har hatt ett symfoni av knirkelyder i interiøret, men så har de sikkert gått langt også.

Prøv å bruk klimapanel i en Audi, de gir betegnelsen kjip kvalitetsfølelse ett nytt begrep, her er E39 og øvrigr BMW er meget bra syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1200 hk bugatti mot Bmw 1000rr:D

Viser kreftene til en moderne 1000ccm mc;)

Ikke bare har den krefter, men det er måten den setter kreftene i bakken på, sykkelen har et meget avansert system som sørger for optimal akselerasjon, man holder rett og slett gassen i bånn om man tørr, forhjulet går i lufta i en bestemt høyde over asfalten og holder seg der :D 1000RR er bare helt verst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på natt selv jeg nå 316. Liker det bedre enn dag. Mindre timer men like godt betalt :P

Liker også natt, men vil helst ha BARE natt. Nå blir det tre netter, to dager, to netter. Fått beskjed i så god tid så jeg får ikke noe kompensasjon for det. Er ålreit å jobbe natt, dro inn 85000 ca ekstra på det i 2013 :P

Grunnen til at jeg gleder meg er fordi jeg skal drive med noe givende, hvor jeg blir en nøkkelperson. Liker å utfordre meg selv, dette har jeg aldri gjort før, så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...