Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror faktisk ikke jeg har kjøpt kylling babb noen gang , men biff har jeg testa ut og det var en del bedre, da skal jeg teste ut en kylling babb til fredan og en iskald cola håper det blir digg .

kyllingbab er utrolig digg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tilbud om å handle faceliftlykter for en 1000lapp, er det mye styr å få disse til å funke på min pre face? Virker som at ett av festene er annerledes, samt at man kanskje må tilpasse ledningsnett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke jeg har kjøpt kylling babb noen gang , men biff har jeg testa ut og det var en del bedre, da skal jeg teste ut en kylling babb til fredan og en iskald cola håper det blir digg .

Da er det ikke rart du er lei kebab. ! :)

Forestiller meg at kylling er en del sunnere enn den andre farsa og !

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si noe negativt om tomannsbolig:

 

Det er ikke bare ditt, du har ikke full kontroll

En møter de samme trynene hver dag (ikke bare kjerringa)

En kan ikke slå seg fullt ut

Kommer du i en tvist med naboen er det ikke mye du kan gjøre, livet til begge ender opp som et helvette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si noe negativt om tomannsbolig:

 

Det er ikke bare ditt, du har ikke full kontroll

En møter de samme trynene hver dag (ikke bare kjerringa)

En kan ikke slå seg fullt ut

Kommer du i en tvist med naboen er det ikke mye du kan gjøre, livet til begge ender opp som et helvette!!

Snakker av erfaring eller :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive og negative erfaringer med å bo i tomannsbolig? Det åpenbare som bråk fra bikkjer og kranglete naboer forstår jeg. På forhånd takk!

Bodd 20 år i rekkehus på 110 kvadrat med 5 i familien + katt, på ene siden en annen familie på 5 med jevnaldrende barn sammenlignet med mine to brødre og jeg(dvs. lekekamerater i mange mange år), på andre siden en eldre dame som både var svært snill, gjorde ikke stort ut av seg.

 

Jeg kan i mine øyne ikke huske noen ulempe ved dette annet enn at det ble litt trangt om plassen da vi ble eldre og lite plass til å la motorinteresse blomstre for fullt. Far i huset var særs fornøyd da han slapp mye hagestell og vedlikehold, men forstår den dag idag hvor mye en har gått glipp av da vi flyttet til villa for 3 år siden og man kan gange boarealet nesten på 3, og har stor hage og garasje å skru i.. Vedlikeholdet han den gang så på som et ork å gjøre, men som han var glad for at han slapp, gjør han idag med stor iver og engasjement :P

 

Jeg har ikke noe forhold til å vokse opp i en enebolig, men jeg har bare gode minner fra 20 år i rekkehus, og det tror jeg mine foreldre også har i løpet av tiden vi bodde der.. Dette var forøvrig i en dramantby på Oslo øst. Et område som er svært populært og kjent for å være et bra sted :P Stort geografisk område, med en adkomst opp til område.. Dvs. en stor boltreplass uten mye trafikk, mine brødre og jeg gikk rundt "løst" fra vi var 3-4 år :P

http://goo.gl/maps/uZ7ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive og negative erfaringer med å bo i tomannsbolig? Det åpenbare som bråk fra bikkjer og kranglete naboer forstår jeg. På forhånd takk!

Positivt. Mindre hage å klippe ? Billigere enn enebolig.

Kommer ikke på mye positivt.

Men er vel heller ikke så mye negativt så lenge man kan være på go fot med nabon å ha respekt for hverandre.

Negativt med enebolig (egen erfaring) for min del er 3m2 med plen å klippe å stor gardsplass å måke ! Men ingen å ta hensyn til ! :)

Nei må nok få inn ei staut frøken snart igjen ! Hoho.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder rekkehus/tomannsbolig med at det er veldig sosialt jeg da.. Men så var man kanskje heldige med alle naboer rundt? Vi hadde vel aldri noe krangel eller uenigheter, og vi barna var mye hos hverandre, eller var aller mest ute å lekte og drev på med hyss :)

 

Måking ja.. Klippingen tar ikke jeg meg av, men måking blir det mye av, policyen her tilsier at ved snøfall skal ingen trampe snøen hard mer enn nødvendig, dersom man ikke skal brøyte før neste dag, skal man brøyte en stripe man kan gå i, så blir det minimalt med is ved varmegrader..

Naboene kan se på en strøken og nymåkt gårdsplass til enhver tid :)

 

Gårdsplassen støvsuges på høsten også :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...