Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så er det avgjort at det danske vejdirektoratet ikke er ansvarlig for evt. skader på biler/bilutstyr som en følge av dårlig vedlikeholdte motorveier (inkl. påkjøringsfelter). Det har landsretten (lagmannsretten) avgjort idag. Dette betyr faktisk at ingen er erstatningsansvarlig hvis du eller jeg skulle være så uheldige å f.eks kjøre ned i et hull på de danske motorveiene. You Have Been Warned!... :(

 

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/ECE6560801/vejdirektoratet-skal-ikke-erstatte-hul-skader/

 

Forenede Danske Motorejere (FDM) i den aktuelle artikkelen er danskene pendant til NAF.

 

Samme som i det ganske land Norge AS det. Avgjort av en høyesterettsdom for en del år siden. Eneste mulighet for å få erstatning er om det er veiarbeid som er umerket eller ikke forsvarlig merket.

Det er rimelig feigt gjort igrunn. Her betaler vi massevis av penger for å få bruke veinettet, men vi må ta til takke med u-lands veistandard. Veistrekket fra hovedveien og hjem på ca 1,5km er en gammal kjerrevei som kun er gruset. Aldri preparert på noe vis, de bare dumper litt grus nå og da. Den er stort sett full av hull og dype spor, og regelrett tar livet av understellet på biler.. Ingen kompensasjon å få for det. Den skulle renoveres i 2013, antagelig inngår asfalt i det, men det ble aldri noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle montere senkefjærer, da fant jeg ut at ytre og indre endeledd måtte byttes, og stabstagene, demperene, klossene, skivene osv.

Det positive er at bilen blir i ganske god stand etter hvert da :)

 

Noen som har bytta dempere fremme på e34 før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytern: stille fra snappen din i det siste :)

 

Ahh, så skjønt at du har merka det!  :love:  Har skrudd litt E39 i det siste, ellers har jeg bare nerda på Facebook! Måtte bli 2014 før jeg testa dette svineriet ;-)

Snappinga er herved gjenopptatt! Har forresten satt pris på de jeg har fått, rent bortsett fra at E39'en din ser så syyyyyyyykt bra ut i forhold til min. Det er trist  8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...