Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det som gjør det litt værre er at det må jo vær klaring slik jeg får festa mutteren i midten på toppen slik jeg ikke kan legge noe rett over og under fjøra å klemme sammen!

Om du får klemt de sammen på en slik måte kan du holde de sammen etterpå med fjørklemmene, og deretter fjerne det andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en grunn til det ungdommer og bmw ?

Det har du faktisk helt rett i da snitt alderen på BMW eiere er langt lavere enn på Mercedes eiere, husker ikke tallene men det var en vesentlig forskjell. BMW er også ett merke som har høy prosentandel når det kommer til kondemeringer, hvilket henger sammen med "ungdomsbil" stemplet. Snittalderern for BMWer ved vraking er 20,1 år mens for Mercedes er det 23,2 år, takket være en mer voksen og forsiktig kundegruppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke taxier årlig PKK og følger alt av servicer til punkt og prikke?

Tenker meg de fanger opp i smårusk mye kjappere og tar det før andre ting slites.

 

Ser for meg det faller litt fra når privatpersoner bytter på bilene, flere eiere og kjørestiler. Bilen blir noen år gammel og service blir ikke like viktig lenger, enkelte feil kan ligge helt til neste PKK og andre viktige mangler blir ignorert eller nedprioritert. Så blir den et par år til, folk driter i inspection I og II og bytter kun olje og filtre selv, på egne intervaller. Så har du de som kjøper dyrest mulig bil for pengene sine og egentlig ikke har råd til driften og vedlikehold. Kjører så mye (lekent) de kan og selger igjen.

 

Dette er bare synsing, men det kan kanskje ligge noe i det og da er det vel aktuelt mtp lavere, total km stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW kan levere taxipakke på sine biler, men dette blir ikke levert i Norge såvidt meg bekjent.

 

 

Men dette er vel en meget spesiell nisje i tyskland da alle drosjer har samme kremgule farge? Mercedes leverer vel dette overalt i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke taxier årlig PKK og følger alt av servicer til punkt og prikke?

Tenker meg de fanger opp i smårusk mye kjappere og tar det før andre ting slites.

Ser for meg det faller litt fra når privatpersoner bytter på bilene, flere eiere og kjørestiler. Bilen blir noen år gammel og service blir ikke like viktig lenger, enkelte feil kan ligge helt til neste PKK og andre viktige mangler blir ignorert eller nedprioritert. Så blir den et par år til, folk driter i inspection I og II og bytter kun olje og filtre selv, på egne intervaller. Så har du de som kjøper dyrest mulig bil for pengene sine og egentlig ikke har råd til driften og vedlikehold. Kjører så mye (lekent) de kan og selger igjen.

Dette er bare synsing, men det kan kanskje ligge noe i det og da er det vel aktuelt mtp lavere, total km stand.

Du har veldig mye rett i det du sier der, det er mye tryggere å kjøpe en bil som har gått 400 000 km som taxi enn privatbil. Drosjer får gjerne to servicer i året, færre kaldstarter, nøye teknisk vedlikehold da det er levebrødet og ofte vask og stell. Mange tenker automatisk at en taxi er en bil med slitent understell og utslitte seter men dette behøver ikke å være tilfelle. En BMW er en typisk premiumbil som har ett godt liv hos forholdsvis velbemiddlede eiere frem til 8 års alder og 150 000 km, derfra overtar yngre eiere som ofte har nok med å fylle tanken og betale forsikring enn å ta inspeksjon og følge service intervallen. Slik lever bilen de siste 10 årene og 150 000 km før den er utslitt pga rust og slett vedlikehold. Mercedesen har samme eier som BMWen de første 8 årene og 150 000 km, før den overtas av gjerne en gubbe godt oppi årene som alltid har hatt lyst på en Mercedes og nå har råd til drømme bilen. Her lever den forsatt godt med passe vedlikehold og fornuftig bruk til EU kontrollen tar livet av den pga rust i bærende konstruksjoner etter ytterligere 10 år og 150 000 km. Samme gubben eller gjenrne en av våre nye landmenn tar også gjerne over etter taxi eieren etter 4 år og 400 000 km, pleier bilen godt og passer på den teknisk pga allerede høy kilometerstand de neste 20 årene og 200 000 km :)

Eller for å si det enkelt, når så du en gubbe på 50 år pluss i en E34 sist? Når så du samme gubben i en W124 sist? Ikke lenge siden tenker jeg ;)

ja men tror ungdommer råkjører mer med bmw enn merc

Riktig igjen, da BMW er billigere tilgang til hestekrefter og sportslighet enn Mercedes :) Det er det ungdommen likar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke taxier årlig PKK og følger alt av servicer til punkt og prikke?

Tenker meg de fanger opp i smårusk mye kjappere og tar det før andre ting slites.

 

Ser for meg det faller litt fra når privatpersoner bytter på bilene, flere eiere og kjørestiler. Bilen blir noen år gammel og service blir ikke like viktig lenger, enkelte feil kan ligge helt til neste PKK og andre viktige mangler blir ignorert eller nedprioritert. Så blir den et par år til, folk driter i inspection I og II og bytter kun olje og filtre selv, på egne intervaller. Så har du de som kjøper dyrest mulig bil for pengene sine og egentlig ikke har råd til driften og vedlikehold. Kjører så mye (lekent) de kan og selger igjen.

 

Dette er bare synsing, men det kan kanskje ligge noe i det og da er det vel aktuelt mtp lavere, total km stand.

 

 

Merca mi har nå rulla 555555km...  alle servicer er fulgt...og jeg følger dem videre... så tror nok den kommer til å rulle en million uten problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...