Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bodde på Tonsenhagen i Oslo og jobbet på Alnabru.

Dette gjorde at jeg kunne ta bussen direkte fra der jeg bodde til nærmeste stopp utenfor jobben. (Rett ved HA)

 

Kollektivt:

Gå 5 minutter til bussen. Dette utsetter meg for vær og vind i uviss tid, avhengig av om bussen er presis.

Stå på bussen i 20 minutter, inneklemt sammen med folk som stinker og/eller er våte. Sild i tønne med risiko for lommetyver.

Gå 5 minutter fra bussen til jobb. Igjen er vær og vind et tema.

 

Total reisetid: Ca 30 minutter.

Kostnad: 7-8.000 i året

 

Bil:

Gå 3 minutter til parkeringsanlegget.

Kjøre 10 minutter.

Parkere i garasje på jobb.

 

Total reisetid: 15-20 minutter.

Kostnad: Hvem faen vet, det spiller ingen rolle.

 

Jeg tok bussen 2 ganger på 2 år. Det holdt.

 

Jeg forstår deg godt, jeg tar også bilen så ofte som mulig. Nesten ingen av mine Oslo-venner har bil (veldig få har lappen) pga. kollektivtilbudet som duger greit nok, men har man først fått smaken av bilens praktiske egenskaper er det ikke lett å vende tilbake! Syns buss og sånt var greit nok før jeg begynte å kjøre - nå får jeg en fæl følelse av at jeg sløser tiden min når jeg står og venter på kollektiv en sjelden gang...

 

Også er jeg avholds... Kjører nesten alltid til festen og tilbake. De gangene jeg ikke har hatt med bil og måttet komme meg hjem med drosje eller kveld/nattbuss, har jeg kommet hjem og nesten kysset bilen :P Sette seg i bilen, hjemme om 5-20 minutter, det er så priceless når man er sliten og vil rett hjem...

 

 

 

"SPREK OG MEGET DRIVSTOFF GJERRIG 318 DIESEL MOTOR MED 90 HK"

 

Ordet sprek har nå tydeligvis fått samme tyngde som ordet strøken, i disse annonsene... Hvis den er sprek, er faen meg 320ien min det også, og den går verre enn en bøtte med drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja måtte vist bestå oppkjøring 2 ganger for å bevise jeg kan kjøre  :lol:

 

Faen til meningsløst å måtte ta oppkjøring på ny når man har mistet lappen.

 

2 år siden jeg har vært på kjøreskole og sto uten problem. Er kun for å tjene penger dem driver på...

 

4k kosta jævla oppkjøringa. er jo halvparten av nye sommerdekk det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får kjøpt klips til listene på dørene og bak med hjulbuene på E36 coupe ? 

Hva de evt. heter ? 

Selges de på Koed ? Skal bestille deler deri fra i løpet av uka, hadde vært greit å ha alt på en bestilling :)

 

På forhånd takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja måtte vist bestå oppkjøring 2 ganger for å bevise jeg kan kjøre  :lol:

 

Faen til meningsløst å måtte ta oppkjøring på ny når man har mistet lappen.

 

2 år siden jeg har vært på kjøreskole og sto uten problem. Er kun for å tjene penger dem driver på...

 

4k kosta jævla oppkjøringa. er jo halvparten av nye sommerdekk det..

 

 

Trodde du kjøreskolene drev bare på gøy? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får kjøpt klips til listene på dørene og bak med hjulbuene på E36 coupe ? 

Hva de evt. heter ? 

Selges de på Koed ? Skal bestille deler deri fra i løpet av uka, hadde vært greit å ha alt på en bestilling :)

 

På forhånd takk for svar !

http://www.koed.no/Catalog/Car/BMW/E36/Cou/318is%20M44/ECE/L/All/19950200/51/20/1;51_2762/

http://old.koed.dk/2.1.asp?anker=boksanker_3647&kattype=e36&katstate=nyt&menulinkid=20&undermenuid=9&page=3#boksanker_3647

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...