Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd å selge e90'en en stund, kan ikke akkurat kalle det en suksess. Noe deppa over at annonsa på finn.no utløp endte jeg opp med å bestille et sett med Varrstoen ES6 hjul..  :stupid: 

Jaja, coilovers får bli i morra...

Sliter med å selge E90 du også? Gir snart opp og heller kjøper M-sport og el justerbare Sportstoler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpt 325d'n din jeg fredde :)

 

Men har 2 biler på tunet som må bort først..

 

Funnet ut det kun er 325D jeg får forsikra, ellers må det være 320d eller mindre.(alt av bensinere som er større en 320i og er dritdyrt)

 

Fullkasko 325D koster et par tusen mindre i året enn 328i'n min på bare delkasko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..... problemstilling!

 

Jeg har bestilt ny bil og lurer på noe angående felger:

 

A: jeg kan gå for 19" for 8,500kr ekstra, her må jeg kjøpe 18" til vinter

B: jeg kan gå for 18" for 0kr, legge om til vinterdekk og kjøpe noen kule 20" til sommer

 

Hva ville dere gjort? Det gjelder en 4-serie 

Alternativ B!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpt 325d'n din jeg fredde :)

 

Men har 2 biler på tunet som må bort først..

 

Funnet ut det kun er 325D jeg får forsikra, ellers må det være 320d eller mindre.(alt av bensinere som er større en 320i og er dritdyrt)

 

Fullkasko 325D koster et par tusen mindre i året enn 328i'n min på bare delkasko

Hyggelig å høre, du skulle nå fått en liten Bimmers rabatt da ;)

Ja forsikringa er faktisk ikke så gal på den, husker selv jeg ble posetivt overrasket da jeg kjøpte den og forsikret den da jeg trodde den skulle bli dyr. Skillte over 10 000 kr i året på "D"en og "I"en i slutten av 325I, har helt klart med statistikker å gjøre. 325I jo en årelang ungdomsbil i flere generasjoner av 3 serien mens 325d er forholdsvis ny som modellbetegnelse og ikke har gjort seg så synlig på disse statistikkene ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackline baklykter da? Har jo enormt å si for looken! Usikker på hva som han blitt forandra siden Dan hadde bilen men....

 

Det får bli etterhvert :P Har ikke gjort noe på bilen siden jeg kjøpte den, anna enn litt vedlikehold og et par nye vinterdekk. Blackline er ikke det dyreste, men aller først skal felger/dekk, understell og eksos byttes. Listene og nyrene skal bli gjort svart, vurderer å bare bruke plastidip her, ihvertfall på listene.. Spørs hva jeg finner på the world wide web. :) Har også lyst på m-sport, men det koster jo penger det og..

 

Sliter med å selge E90 du også? Gir snart opp og heller kjøper M-sport og el justerbare Sportstoler ;)

 

Ja, det har ikke vært lett. Noe interesse har det riktignok vært, litt innbyttetilbud og dårlige bud i tillegg til de som graver og spør en del før man plutselig aldri hører fra de igjen.. Det var noe annet når jeg solgte godkjent ombygd e39 M5 til 199.000,- Der tror jeg det var 18-19 forskjellige interessenter... Første dagen :headbang:

 

Har heldigvis elektriste sportsseter med minne allerede. Har som nevnt over her også lyst på m-sport, men det koster det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, jeg tar også bilen så ofte som mulig. Nesten ingen av mine Oslo-venner har bil (veldig få har lappen) pga. kollektivtilbudet som duger greit nok, men har man først fått smaken av bilens praktiske egenskaper er det ikke lett å vende tilbake! Syns buss og sånt var greit nok før jeg begynte å kjøre - nå får jeg en fæl følelse av at jeg sløser tiden min når jeg står og venter på kollektiv en sjelden gang...

 

Også er jeg avholds... Kjører nesten alltid til festen og tilbake. De gangene jeg ikke har hatt med bil og måttet komme meg hjem med drosje eller kveld/nattbuss, har jeg kommet hjem og nesten kysset bilen :P Sette seg i bilen, hjemme om 5-20 minutter, det er så priceless når man er sliten og vil rett hjem...

 

 

 

"SPREK OG MEGET DRIVSTOFF GJERRIG 318 DIESEL MOTOR MED 90 HK"

 

Ordet sprek har nå tydeligvis fått samme tyngde som ordet strøken, i disse annonsene... Hvis den er sprek, er faen meg 320ien min det også, og den går verre enn en bøtte med drit!

 

Jeg er alkis, men jeg har kompiser som kjører. Takk gud :P

Testet en 118i cab her om dagen, og den har 143 hk bensinsugis. Jeg kjører 318D, som er 136 dieselturbohester på en tyngre bil.

 

Forskjellen er ENORM. 118i'en går så dårlig at jeg bare snudde etter første aksellerasjonen og kjørte rett tilbake til bilsjappa igjen. Responsen på gassen er bedre, men etter 0.2 sekunder går den dårligere enn 3-serien på alle turtallsområder. Jeg ble rett og slett sjokka over hvor dritt de bensinmotorene er.

 

Hehe ja måtte vist bestå oppkjøring 2 ganger for å bevise jeg kan kjøre  :lol:

 

Faen til meningsløst å måtte ta oppkjøring på ny når man har mistet lappen.

 

2 år siden jeg har vært på kjøreskole og sto uten problem. Er kun for å tjene penger dem driver på...

 

4k kosta jævla oppkjøringa. er jo halvparten av nye sommerdekk det..

 

Hvor lenge mista du lappen?

Om du har vært uten førerkort i et år eller to, så synes jeg det er fornuftig med ny oppkjøring. Du har tross alt ikke kjørt bil i den perioden, og da er det greit å sjekke om du trenger ny opplæring. Spesielt om du var fersk bak rattet når du mista lappen.

 

Uansett, har du kjørt såpass loco at du har mista førerkortet, så frasier du deg all rett til å klage over straffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prøveperioden på førerkort må man avlegge full ny førerprøve uavhengig av hvordan man mistet lappen og uavhengig av hvor lenge man er fotgjenger  :)

 

Var uten noen måneder jeg, ikke snakk om år.

 

Men normalt sett utenfor prøveperiode så må man avlegge full ny prøveperiode om man mister lappen i 6 mnd eller lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å selge E90 du også? Gir snart opp og heller kjøper M-sport og el justerbare Sportstoler ;)

Forstår ikkje hvorfor det er så tungt å selge den! Den ser jo utrolig ryddig ut! Trur det må være manuell giret som ødlegger.. Med en gang vi får inn en 3 serie pleier vi å selge dei ganske fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90 er ikke lett og selge nei..  [-(

Eg solgte seinest en  sist uke! 2007 320da med 112.000km.

Så det er langt fra umuligt! men ser noen private folk legger dei ut for 30-50k over alle andre å då får du ikkje solgt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en 325D med manuellgir blir mer og mer attraktivt, da en yngre kjøpergruppe har råd å kjøpe dem etterhvert.

 

Feks e46 330D, så fyker dem med manuellgir bort somregel, med mindre dem er vannvittig overprisa(som mange er)

 

Den 325D'n med lci front på i blått som lå til 215k, så jeg hadde en biloppretter som eier :P Så har sikkert vært krølla uten å ha snakka med selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...