Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt kompisen min sin E90 2006 mod, den har gått litt under 100.000km og clutchen har ryki allerede! utløserlageret er gåent, samt at den slurer noe voldsomt! er dette svakhet på de bila? Er en 318d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være ditt valg. Jeg orket ikke å kjøpe meg en bil til så mye penger, og bare ende opp med å misunne alle som kjørte LCI. :)

Ser ikke helt poenget med argumentasjonen din uansett. Jeg statuerer fakta som du virker til å være enig i, og så begynner du å rakke ned på min bil fordi jeg ikke har kjøpt bil med stor motor.

Men seff, som tidligere poster har vist, så er ikke argumentering din sterke side.

Det som er litt vittig er at da jeg kjøpte min 325d i Februar 2011 så kunne jeg fint ha fått en 2009-2010 318d for samme pris som jeg ga for min, men jeg er glad i motor så da ble de pre LCI med mer motor og jeg har ikke angret ett sekund. De jeg imidlertid savner er ikke LCI men pre LCI M sport da jeg synes det er veldig fint :)

Det er da virkelig du som begynner å rakke ned på min bil, du får da igjen med samme mynt men det var sårt for deg tydligvis. Du vil ha nyere bil og jeg vil ha større motor, folk har forskjellige lyster og behov og det har jeg aldri kritisert deg for.

Men, skal man se objektivt på det, så ser jeg for meg dette som problemstillingen:

1. Man får en mye nyere bil med litt mindre motor

2. Det er et mye mindre marked for biler med så mye motor, siden man må ha interessen for å være villig til å betale prisen

3. Det er en prisklasse hvor man har stort utvalg, og de som har interessen har gjerne et noe snauere budsjett eller sikter i en annen retning. (Konkurransen er stor i dette segmentet)

4. Du har sedan. 3% av nybilsalget i Norge er sedan, og det sier egentlig alt. Folk vil ikke ha det.

Min er nok mye mer lettsolgt, selv om det er liten motor. Og at du mangler sportsseter teller nok veldig negativt - å ha så stor motor, så høy pris, og så flate seter er veldig spesielt.

Da skal jeg svare på din problemstilling slik jeg ser den fra mitt ståsted.

1. Det er helt riktig at man får nyere bil med litt mindre motor, men dette handler om hva man selv er ute etter og vil ha som jeg nevnte over her. Skulle jeg hatt bil med firer diesel så hadde jeg mye heller kjøpt siste generasjon A4 2,0 TDI og heller oppgradert til E34 540I på den andre bilen ;)

2. Det er også riktig men nå har det seg slik at når jeg kjøper bil så kjøper jeg den bilen jeg har lyst på der og da, jeg kjøper ikke bil for de som jeg skal selge til en gang i fremtiden.

3. Dette punktet kan i største grad relateres til punkt 2 på lista di

4. Nybilsaget på sedan er kanskje lavt men så finnes det unntak hos de forskjellige leverandørene, sedansalget på ny 3-Serie er faktisk på hele 46 prosent skal vi tro Opplysningsrådet for veitrafikk. Så det er helt klart noe folk vil ha, de som kjøper nye 3 serie er en litt annen kundegruppe enn dem som kjøper ny Passat.

Din bil er nok lettere å selge ja, helt klart. Men med tanke på hvor enormt kjedelige Nordmenn sine bilvaner er og hva som gjør de forskjellige bilmodeller attraktive så tror jeg ikke det er så positiv som du håper og tror ;) Mangel på Sportstoler er helt klart noe som trekker ned, men så har jeg ellers en godt utstyrt bil som bør være bra priset da den er den nest billigste 325d som ligger på Finn.no per dags dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg svare på din problemstilling slik jeg ser den fra mitt ståsted.

1. Det er helt riktig at man får nyere bil med litt mindre motor, men dette handler om hva man selv er ute etter og vil ha som jeg nevnte over her. Skulle jeg hatt bil med firer diesel så hadde jeg mye heller kjøpt siste generasjon A4 2,0 TDI og heller oppgradert til E34 540I på den andre bilen ;)

2. Det er også riktig men nå har det seg slik at når jeg kjøper bil så kjøper jeg den bilen jeg har lyst på der og da, jeg kjøper ikke bil for de som jeg skal selge til en gang i fremtiden.

3. Dette punktet kan i største grad relateres til punkt 2 på lista di

4. Nybilsaget på sedan er kanskje lavt men så finnes det unntak hos de forskjellige leverandørene, sedansalget på ny 3-Serie er faktisk på hele 46 prosent skal vi tro Opplysningsrådet for veitrafikk. Så det er helt klart noe folk vil ha, de som kjøper nye 3 serie er en litt annen kundegruppe enn dem som kjøper ny Passat.

Din bil er nok lettere å selge ja, helt klart. Men med tanke på hvor enormt kjedelige Nordmenn sine bilvaner er og hva som gjør de forskjellige bilmodeller attraktive så tror jeg ikke det er så positiv som du håper og tror ;) Mangel på Sportstoler er helt klart noe som trekker ned, men så har jeg ellers en godt utstyrt bil som bør være bra priset da den er den nest billigste 325d som ligger på Finn.no per dags dato :)

Greia med å være objektiv, er at det IKKE er fra ditt ståsted. Jeg snakker om hvorfor du ikke får solgt bilen din, ikke hvorfor du valgte å kjøpe den.

Det er lettere å selge en 318D LCI stasjonsvogn enn en 325D sedan - at du valgte å kjøpe den er jo innlysende, siden du faktisk kjøpte den. Men nå sitter du og ikke får solgt den, og jeg forsøkte å illustrere hvorfor.

Du kan argumentere til du blir grønn om hvor mye bedre bilen din er enn min, men du har fortsatt en bil du ikke får solgt.

Og nei, det er ikke sårt at jeg bare har en 318. Hadde jeg vært ute etter noe morsomt så hadde jeg beholdt Turbo MX5'en min, eller kjøpt noe virkelig gøy for 200.000. Og jeg rakket ikke ned på din bil, jeg sa at pre LCI ser ut som ei bøtte møkk. Din er vel ikke den eneste i den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True, blackline baklykter på E90 gjør all verdens forskjell. Kjøper jeg E90 en dag, så er det et must.

Foran syns jeg den ikke er så verst.

Venninde har handla en 07 mod e91 320d i den knall blå fargen jeg ikke husker navnet på med msport og carbon splitter med blackline baklykter. Og jeg syns denne er meget pen. Mye penere i virkeligheten.

Merka hvor kjøre glad BMW er kontra min V70 når jeg prøvde denne. :)

Og hvor utrolig viktig msport understell og interiør og ratt er. ! Dag og natt. ! :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lett leve med blacklinelykter :)

Men hvis jeg hadde kjøpt en, hadde jeg bygget om til LCI nyrene. Mye penere.

For 325d 3.0, hadde jeg dritte i M-sport og standardsstoler. Lett og billig å fikse stoler selv. M-pakke på sikt. Viktigste er stand, motor, manuell gir og navi. Sistnevnte er kun pga dashen ser spinkel og kjip ut, uten Idrive. Km på 132k er jo ingenting.

Hvis motor er viktig, er det nitrist å kjøre rundt i downsized nybil. Da må man evt ha to biler, som dere sier. Men jeg hadde foretrukket en god allrounder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lett leve med blacklinelykter :)

For 325d 3.0, hadde jeg dritte i M-sport og standardsstoler. Lett og billig å fikse stoler selv. M-pakke på sikt. Viktigste er stand, motor, manuell gir og navi. Sistnevnte er kun pga dashen ser spinkel og kjip ut, uten Idrive.

Hvis motor er viktig, er det nitrist å kjøre rundt i downsized nybil. Da må man evt ha to biler, som dere sier. Men jeg hadde foretrukket en god allrounder :)

En 320d syns jeg faktisk går ganske friskt. Særlig med chip. Går mer enn bra nok på norske veier. Dog litt stusselig lyd.

For min del er msport viktig for opplevelsen. Har hatt en BMW uten. En e46. Å både jeg og eksen var aldri fornøyd. Har hatt en e46 msport i senere tid å JEG syns det er en helt annen bil med det.

Men 325d 197 er en fantastisk motor. :) den motor og msport :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt..."up yours" til alle bimmerfanatikere, spesielt fredrik90, er at for noen sider siden drev dere og skrøt av at en BMW med høy kmstand er like bra som en med lav kmstand...og at det var oppskrytt at merce med høy kmstand var bedre...

Men her blir det dratt fram av alle at 132000km på fredrik90 sin bil er avskrekkende for kjøpere...

En C klasse med 150tusen km, og ellers lik som fredrik90 sin 3serie ville IKKE vært avskrekkende på en eventuell kjøper....

Merker dobbeltmoralen er ganske høy her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med å være objektiv, er at det IKKE er fra ditt ståsted. Jeg snakker om hvorfor du ikke får solgt bilen din, ikke hvorfor du valgte å kjøpe den.

Det er lettere å selge en 318D LCI stasjonsvogn enn en 325D sedan - at du valgte å kjøpe den er jo innlysende, siden du faktisk kjøpte den. Men nå sitter du og ikke får solgt den, og jeg forsøkte å illustrere hvorfor.

Du kan argumentere til du blir grønn om hvor mye bedre bilen din er enn min, men du har fortsatt en bil du ikke får solgt.

Da velger du en litt feil inngangsvinkel med å svare meg og Dal Z sin dialog med at pre LCI ser dritt ut.. Jeg vet hvorfor min bil ikke er så lett å selge, det trenger du ikke å forklare og det er heller ingen som har bedt degom å gjøre det. Jeg er også klar over at en 318d er letere å selge, men ville aldri hatt en likevel.

Jeg har ikke argumentert for at min bil er bedre enn din annet enn at min passer mine behov bedre :)

At den ser ut som bøtte møkk syns jeg er å ta hardt i.

Egentlig di originale baklyktene jeg syns er triste. Blackline lykter hjelper betraktelig.

Det var nettopp derfor jeg monterte originale Blackline lamper bak, jeg hadde en sølv E90 uten M sport og da måtte jeg gjøre det beste utav det. Monterte også kromstusser på endestussene og med 19" så synes jeg bilen har løftet seg mange hakk utseende messig i forhold til slik den var da jeg hentet den.

M-sport hadde vært prikken over Ien men det blir for drøyt å koste på tett på 30 000 kr synes jeg bare for syns skyld.

Lar dette seg gjøre da, å bare bytte nyrene? Det skal jeg innrømme at den værste detaljen på min bil synes jeg er "øyelokka" over nyrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt..."up yours" til alle bimmerfanatikere, spesielt fredrik90, er at for noen sider siden drev dere og skrøt av at en BMW med høy kmstand er like bra som en med lav kmstand...og at det var oppskrytt at merce med høy kmstand var bedre...

Men her blir det dratt fram av alle at 132000km på fredrik90 sin bil er avskrekkende for kjøpere...

En C klasse med 150tusen km, og ellers lik som fredrik90 sin 3serie ville IKKE vært avskrekkende på en eventuell kjøper....

Merker dobbeltmoralen er ganske høy her inne...

132k er nok ikke avskrekkende for noen her inne, men det er nok det for personer som ikke vet forskjell på en kombinasjonsnøkkel og en skiftenøkkel, som får råd fra kjell bjarne på kontoret. Du "omsetter" jo så pass mange biler at jeg går utifra du også bryr deg fint lite om km stand på eldre biler, og heller ser på den generelle standen.

Dersom man er i stand til å ta besluttninger selv, or ikke er av typen som lar sine valg styres av artikkelforfatterene i dagbladet er km stand fint lite betydelig. Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du skal kjøre Mercedes opplegget ditt så hardt på ett bmw forum. Det er som religion, man kan tro på hvilke fantehistorier man ønsker så lenge man ikke pusher det på andre. :)

-

Selv takler jeg ikke e90/e91 i det hele, jeg kan ikke begripe hvorfor de ikke kjørte e92 lyktene over hele linja. Bare se på e90 M3, lyktene gjør jo hele bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...