Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om noen få år blir vel hele verden som paradise hotell! Alkohol, fest, sex og tenk med feil hode. Da blir du den skarpeste gaffelen i skuffen (som en deltager klarte å si)!

Mitt motto: "Med sunn fornuft og dårlig hukommelse, blir livet en fantastisk reise". :P

Du burde se filmen idiocracy..

http://m.imdb.com/title/tt0387808/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen grunnleggende ting som gjelder vedr. hva som gir sosial status i store deler av verden (les: "self monitoring"), men de varierer litt fra sted til sted. Det som nesten aldri slår feil er et stort og fylldig skjegg... gjerne hvitt. NRK reporteren og forfatteren Tomm Kristiansen skriver om dette i en av sine bøker hvordan han nærmest ble mottatt som en konge i Afrika pga. sitt hvite skjegg. Der nede er skjegget et tegn på alder og dermed visdom. Slik er det mange andre steder i verden også. Min bestefar var en av landets største entreprenører på 50, 60 og 70-tallet. På 50-tallet var det vanlig med dagsjobber. Folk som ønsket en dagsjobb ventet om morgenen ved porten foran byggeplassen. Der plukket formannen ut de mennene han ønsket å hyre for dagen. Et av de viktigste kriteriene var at mennene var nogenlunde sognerte (så rene og ordentlige ut) og ikke gikk i alt for slitte klær. De kunne godt være fattige, men kunne de ikke ta vare på seg selv kunne de heller ikke brukes på en byggeplass som krevde at man var konsentrert og disiplinert. Dette er enkle prinsipper, men de gjelder i store deler av verden... :)

 

Min Oldefar, som jeg var heldig nok til å vokse opp sammen med i en generasjonsbolig mine første leveår, hadde egen lastebil som han tok strøjobber med, i tillegg til å drive gården. Hvis han ikke hadde noe spesielt å gjøre en dag stilte han seg opp sammen med andre på Nesttun (for de som er litt kjent i Bergen) og ventet på å kanskje få tildelt en jobb. Tipper han hadde bedre muligheter enn de uten lastebil.

 

Når det gjelder kropp og utseende, så er jeg fortsatt fasinert over min onkel sin svoger. Min onkel er fra Bangladesh, og søsteren giftet seg med en svært rik mann fra samme land, og de flyttet for en del år siden til Florida. Har vært og besøkt de der, og da var han stolt over å ha svømmebasseng som han aldri hadde brukt. Ellers så kjørte han en ny Audi A8L med V8. Selv om jeg har vokst opp relativt tett på deres kultur her i Norge gjennom min onkel og hans venner, var det likevel overraskende for oss.

 

Det største problemet jeg bokstavlig talt ser hos de med holdningen om at det å være minst mulig aktiv er et tegn på velstand, er at veldig mange av kvinnene som bor i Norge omtrent ikke klarer å gå selv om de ikke er særlig gamle, trolig fordi de er så innaktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Alt fjas til side mellom BMW og Mercedes - hvordan er de å kjøre i forhold til moro-faktor?

Jeg synes de ser så kjipe ut innvendig, og de jeg har kjørt og sittet på i har vært myke båter.

Rattet er f.eks et veldig viktig moment, og det oser ikke akkurat funZ av et tynt ratt i kunststoff.

 

 

Min er sort og brun innvendig, har stor skjerm, skinn ratt og girkule,  avantgarde understell... så den er faktisk stiv i svingene men samtidig myk i dumper.. nå er ikke en 220 cdi stasjonsvogn en bil man kjøper for å kjøre aktivt i svinger, men den er faktisk helt ålreit å kjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er sort og brun innvendig, har stor skjerm, skinn ratt og girkule,  avantgarde understell... så den er faktisk stiv i svingene men samtidig myk i dumper.. nå er ikke en 220 cdi stasjonsvogn en bil man kjøper for å kjøre aktivt i svinger, men den er faktisk helt ålreit å kjøre :)

 

Veldig utstyrsavhengig med andre ord. Ser for meg at taxiene, som jo står for 90% av de tilgjengelige bilene, stort sett velger utstyr som ikke står i stil med "funZ". Bra du har vært heldig med komboen på din da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg er venn med på Facebook som kan gjøre meg en tjeneste, legge ut bilde av E30-skiltet i denne tråden? :-)

Vurderer å legge det ut for salg for å sjekke om noen er lystne på det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg er venn med på Facebook som kan gjøre meg en tjeneste, legge ut bilde av E30-skiltet i denne tråden? :-)

Vurderer å legge det ut for salg for å sjekke om noen er lystne på det, hehe.

Hvor mye?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full teknisk kontroll ved frongerparke, oslo, i retning skøyen... hva skjer med så mye kontroll de siste dagene?

Det er totalt vær avhengig, hadde Kristen & Co meldt drittvær, så hadde de heller ikke hatt kontroll :)

Det var vel 2 uker siden det var godvær sist, og det regna inn med varsler på telefonen om kontroller overalt.. Så ble det brått kaldt og det stilnet. Idag har ikke telefonen vært stille omtrent. Nå som det går mot vår og været er fint så trekker dem ut av lokalene sine med de lyse(utdaterte) kontormøblene sine og ut i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig utstyrsavhengig med andre ord. Ser for meg at taxiene, som jo står for 90% av de tilgjengelige bilene, stort sett velger utstyr som ikke står i stil med "funZ". Bra du har vært heldig med komboen på din da :)

 

 

Var en av kravene til kona..IKKE sølv bil med sort skinn... mine kriterier var facelift, bi-xenon og navi/dvd og avantgarde.. og da ble det denne..tok dog 3mnd fra vi bestemte oss til vi fant riktig bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...