Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Gammal SLC :)

 

Blir ikke dette litt å gå over havet etter vann? 107 har vært en populær bil å bruktimportere i 30 år, så utvalget i Norge er stort.

I tillegg mener jeg å ha hørt at det er kostbart å bygge om til euro-utseende. "Alle" skal jo ha disse delene, så markedet er vel støvsuget godt.

Tror ikke dette blir så god butikk. 107 virker også noe mer tungsolgt enn 126, samt at 107 har et høyt bensinforbruk. Skulle jeg først ha kjøpt meg en R107 ville jeg sett etter en norsksolgt 500 eller 560 med BN- eller DE/DF-skilter - det er mye mer sjarm i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe på gang ;-)

Erre sex-serie på gang? ;)

 

Har sett den bilen mange titalls ganger både i Norge og i utlandet, den har helt sjukt med karisma - man ser fra lang avstand at det kommer noe spesielt. Enorm bil, men sikkert ikke noe pes å oppgradere i fra F10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt SLC? Hvilken motor :)?

 

 

Har ikke kjøpt...funderer...Må finne den riktige bilen som kan erstatte Benzeline... Om det blir SLC eller 350SL eller 500SEC er fremdeles usikkert...ALT må klaffe...farge kombo. utstyr..modell..motor..rust...felger... Denne bilen blir jeg å beholde for evig og alltid...så kan ikke være en bil jeg kjøper bare for  å kjøpe uten å være 100prosent fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor må du tenke litt langsiktig å heller kjøpe SEC, den er en moderene veteran akkurat nå men bilen blir jo bare eldre og eldre ;) SLC er tross alt en 43 år gammel konstruksjon og er alt nå en gammel veteran, tenk å gammel den er når barna skal over ta den...

Nå sitter jeg jaggu å diskuterer Mercedes på ett BMW forum selv....

 

Når barna tar over SLC så er den 100 år gammel... (ja jeg skal leve lenge... haha :P )

 

Men ser poenget ditt...SEC får man ganske billig i sverige... i Norge og Tyskland er de allerede ganske dyre... SEC gir en annen form for nostalgi...den gir fremdeles, dessverre, ett litt signøyeraktig preg på hverdagen... Den gir ikke HELT den samme gode feelingen som en SLC/SL fra 70 tallet gir...Men jeg er fremdeles usikker... vet ikke helt hvilken modell jeg skal gå for...Men det blir uansett en coupe/cab fra 70/80 tallet med stjerne foran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke dette litt å gå over havet etter vann? 107 har vært en populær bil å bruktimportere i 30 år, så utvalget i Norge er stort.

I tillegg mener jeg å ha hørt at det er kostbart å bygge om til euro-utseende. "Alle" skal jo ha disse delene, så markedet er vel støvsuget godt.

Tror ikke dette blir så god butikk. 107 virker også noe mer tungsolgt enn 126, samt at 107 har et høyt bensinforbruk. Skulle jeg først ha kjøpt meg en R107 ville jeg sett etter en norsksolgt 500 eller 560 med BN- eller DE/DF-skilter - det er mye mer sjarm i mine øyne.

 

 

Er faktisk ikke mange 107er til salgs i norge... Og de fleste som kommer til salgs har feil fargekombo... Salgsverdi er jeg ikke interessert i..bilen skal beholdes... Bensinforbruk er bare sjarmerende når bilen skal rulle maks to fulle tanker hver sesong...  Men C126 gir som jeg skrev, ett sigøynerpreg... vet ikke hvorfor.. men jeg likern for det... tror jeg skal bruke litt god tid på å finne riktig bil... Selv om jeg aldri bruker mer enn 5min på å kjøpe bil... impulshandler delux...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sigøyner stemplet når det gjelder SEC, men jeg ser også dette som den ultimate kakse bilen på 80 tallet. Vi snakker sort dress med hvite striper, fyldig frisyre og stor mobiltelefon 8) Kan ikke hjelpe for å ha lagt min elsk på denne bilen, skal ha en 560 SEC en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd så lenge det er 500 SEC jeg as..må ikke ha 560..selv om den er den ultimate modellen... Men ja...kaksebil var det..og det er vel kanskje det som gjør at folk ser litt...stygt på den enda... På slutten av 80tallet kom jo krakket.. jappetiden var på topp...de med alt for mange penger kjøpte en SEC...alle andre som hadde lite så på denne modellen med ett misunnelig og delvis hatefult blikk...

 

Nei jeg vet ikke jeg... jeg skal iallefall ha meg oldschool merce... SEC er vel det beste valget..Moderne nok til å ha komfort, sikkerhet etc..men gammel nok til å være veteran... Den har jo 4 gode sitteplasser med nok benplass til alle, bagasjeplass, motor..utseende..som regel "alt" utstyr, slik som elvinduer, soltak, cruisecontrol, skinn, elektriske stoler... Motoren er også ganske sprek... abs..airbags..hm hm hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...