Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror det er mer service jobber. Så er vell mer marked for bedrift som gjør det. Og blir bestilt inn ?

Har forresten blitt lovet jobb av mange forskjellige folk.. viss eg får fagbrev som bilmekaniker . Er det virkelig så stort behov?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer service jobber. Så er vell mer marked for bedrift som gjør det. Og blir bestilt inn ?

Har forresten blitt lovet jobb av mange forskjellige folk.. viss eg får fagbrev som bilmekaniker . Er det virkelig så stort behov?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

 

Jobb som bilmekaniker eller offshore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig ved endt utdannelse tenke meg å prøve å komme meg offshore i etableringsfasen, og da i tillegg ha en deltidsjobb i tillegg mens jeg er på land i noen uker!Antar at sikkerhetskurset er kjekt å ha tatt på eget initiativ, da slipper arbeidsgiver å styre med slikt, det er vel også bare et pluss.Er da snakk om ingeniørutdannelse innen automatisering.Er dette uopnåelig, eller innenfor rekkevidde? Hvordan havnet de som jobber Offshore her, offshore? Jeg kan både svømme og flyte uten flyteelementer festet til kroppen \:D/ Også tror jeg at jeg også er en hardhaus til å jobbe :stupid:
Som de fleste her sier er det ikke flust med elektroingeniører som jobber fast ute (selv om de finnes), men om du er åpen for litt andre "områder" vil det nok være mulig å begynne i brønnservice- eller boreservice-bransjen, og der er det mange ingeniører.Typisk innen logging, retningsboring (her sliter du kanskje litt), perforering osv.Dessverre er ikke 2-4 like vanlig i slike yrker.
Er ikke altfor mange overtidsukene som skal til før du passerer millionen på en rigg altså... En kompis av meg er elektriker på rigg, og bare han står en ekstra uke på, får han 96 lapper ekstra, dersom han vrir om fra natt til dag feks... Enorme tillegg ute å går!
Slikt varierer veldig. Om jeg står like lenge (på overtid) har jeg ikke halvparten engang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste her sier er det ikke flust med elektroingeniører som jobber fast ute (selv om de finnes), men om du er åpen for litt andre "områder" vil det nok være mulig å begynne i brønnservice- eller boreservice-bransjen, og der er det mange ingeniører.Typisk innen logging, retningsboring (her sliter du kanskje litt), perforering osv.Dessverre er ikke 2-4 like vanlig i slike yrker.Slikt varierer veldig. Om jeg står like lenge (på overtid) har jeg ikke halvparten engang.

Er det no behov for elektrikere ute på rigg nå a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...