Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du har jo mange års praktisk erfaring med biler og kjenner såvidt jeg forstår mange som holder på med biler til daglig. Er det ikke noen av disse som kan gi deg et tips eller to slik at du kan komme deg videre i arbeidslivet med noe du liker å jobbe med?

 

 

Har erfaring ja...Men kan vel ikke dokumentere det... er der problemet ligger...Jeg kan ikke vise til dokumentert salg og statistikk når jeg blir innkalt til intervjuer...og da faller jeg bakerst i køen...

 

Men har fått kontakt med en som rekrutterer folk til bilbransjen..Alt fra delesalg til toppselgere med portefølje...så håper det kanskje blir litt lettere å komme seg innafor denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å gjøre er jo forferdelig. Da blir dagene lange og kjedelige.

Jobbet på samme sted siden 06 nå. Kjenner jeg også kunne tenke meg og bytte.

Har også jobbet på samme sted siden 06. Trives bare bedre og bedre i grunn. Er plutselig en av de mest erfarne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett hardkjøring hele veien, man blir utslitt og man må finne metoder man trives best med, gleder meg til å fullføre 1. året, og til høsten skal jeg jobbe med fagene enda bedre og mer slik at jeg kanskje kan karve ut litt fritid samtidig, er tøft studie uten tvil...!

En god studieteknikk er alfa & omega. For min del har jeg bestandig en regel som sier at jeg skal delta på alle tilgjengelige forelesningstimer åkke som! Ingen unntak! Innimellom forelesninger og div. ettermiddag regnes det oppgaver og oppgaveløsning i alle fag systematisk, et fag om dagen som oftest. Mellom klokka 16:00 legger jeg fra meg blyanten for dagen. Da altså er "arbeidsdagen" vært mellom 08:30 og 16:00. Ved behov og obligatoriske innleveringer kan dette strekkes en del.

 

Når forelesningene er over(de er over for min del nå i de fleste fag), så går man over til å kun løse gamle eksamenssett. Cluet er at man har jobbet med alle fag jevnt gjennom hele året. Når man da løser eksamenssett er det utforming av oppgaver etc. som er fokus. Så skal man selv sitte med tillatte hjelpemidler og løse oppgavene.

Dette bør starte minst en måned før eksamen.

 

Lite å gjøre er jo forferdelig. Da blir dagene lange og kjedelige.

 

Tiden går sakte, man blir lat, og det er mye som blir et ork. Det verste er dersom man har kolleger som også har lite å gjøre. Så sprer det seg over hele bedriften, man går rundt og prater med hverandre og skaper en slags kvalme som spiller inn på humøret på alle.. Det er slettes ikke bra! Hadde det problemet i elektrobransjen for noen år tilbake, permitteringsvarsel ble utsendt, mange gikk på ledigtid, det var rett og slett et veldig dårlig arbeidsmiljø tilslutt og det fenomenet finnes fremdeles. Det er nok å ta tak i, men ingen gidder og man begynner å miste kunder. Jeg satt meg kort og greit på skolebenken igjen..

Har også jobbet på samme sted siden 06. Trives bare bedre og bedre i grunn. Er plutselig en av de mest erfarne også.

Det er en god følelse! Ingenting er bedre enn å glede seg til å gå på jobb, slik var det for meg de første 3 årene :P Så ble det sviktende ordreinngang og lite å gjøre, og vips!  Vi hadde brått tid til å prate med hverandre, og det var sjeldent konstruktiv prat, mest drittprat om bedriften.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god studieteknikk er alfa & omega. For min del har jeg bestandig en regel som sier at jeg skal delta på alle tilgjengelige forelesningstimer åkke som! Ingen unntak! Innimellom forelesninger og div. ettermiddag regnes det oppgaver og oppgaveløsning i alle fag systematisk, et fag om dagen som oftest. Mellom klokka 16:00 legger jeg fra meg blyanten for dagen. Da altså er "arbeidsdagen" vært mellom 08:30 og 16:00. Ved behov og obligatoriske innleveringer kan dette strekkes en del.

 

Når forelesningene er over(de er over for min del nå i de fleste fag), så går man over til å kun løse gamle eksamenssett. Cluet er at man har jobbet med alle fag jevnt gjennom hele året. Når man da løser eksamenssett er det utforming av oppgaver etc. som er fokus. Så skal man selv sitte med tillatte hjelpemidler og løse oppgavene.

Dette bør starte minst en måned før eksamen.

 

 

Tiden går sakte, man blir lat, og det er mye som blir et ork. Det verste er dersom man har kolleger som også har lite å gjøre. Så sprer det seg over hele bedriften, man går rundt og prater med hverandre og skaper en slags kvalme som spiller inn på humøret på alle.. Det er slettes ikke bra! Hadde det problemet i elektrobransjen for noen år tilbake, permitteringsvarsel ble utsendt, mange gikk på ledigtid, det var rett og slett et veldig dårlig arbeidsmiljø tilslutt og det fenomenet finnes fremdeles. Det er nok å ta tak i, men ingen gidder og man begynner å miste kunder. Jeg satt meg kort og greit på skolebenken igjen..

Det er en god følelse! Ingenting er bedre enn å glede seg til å gå på jobb, slik var det for meg de første 3 årene :P Så ble det sviktende ordreinngang og lite å gjøre, og vips!  Vi hadde brått tid til å prate med hverandre, og det var sjeldent konstruktiv prat, mest drittprat om bedriften.. 

 Jepp, er den alfa omegaen jeg skal implementere fra 2.året. Nå har jeg 4 eksamener de neste 4 ukene, skal bare løse oppgaver nå, og lese meg opp på ting jeg er usikker på. Skal ihvertfall bli mye "lettere" fra neste år =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde en jobb jeg haddet gledet meg til å komme på...Men etter snart 5år på samme plass, samme oppgaver og samme lønn så er jeg mildt sagt dritt lei...Har begynt å skrive en ålreit søknad, samt justere litt på CV min..og sikter meg inn mot bilbransjen..Alt fra deleselger til bilselger er interessant for min del faktisk... vil bare ikke jobbe der jeg jobber nå...  Er ålreit med tanke på at det er lite å gjøre på jobben, løs tone og ålreite folk...Men jeg er bare lei..rett og slett...

 

Jeg synes du skal ta deg sammen og ta ansvar for eget liv. Nå har du sittet på Bimmers og klaget over jobben din i årevis, og folk som bare syter og klager er slitsomme. Hvis du oppfører deg slik på jobben også har kanskje begge parter godt av at du bytter arbeidsplass.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...