Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er egentlig ikke dyrt. Hadde mange som ville betale det for en måned siden, da jeg hadde de på finn. Men kunne ikke selge de før jeg hadde bestemt meg for nye felger. VW-felgene er ikke akkurat billige nye :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tilbudt sommerjobb på båt til sommeren. Går styrmannsskolen nå, men tenkte ikke å søke jobb, vil heller ha litt ferie...Men kan ikke si nei når de ringer å spør om jeg har glemt å søke og vil tilby meg jobb :o

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tilbudt sommerjobb på båt til sommeren. Går styrmannsskolen nå, men tenkte ikke å søke jobb, vil heller ha litt ferie...Men kan ikke si nei når de ringer å spør om jeg har glemt å søke og vil tilby meg jobb :o

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

 

Når dem ringer og spør om du vil ha jobb, er det bare å kjøre på. kunne tenkt meg jobb på båt eller oljerigg i nord sjøen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er ganske billige i England men de har noen ganske heftige veiavgifter og forsikringer, drivstoff koster også det samme som i Norge. Jeg leste ett eksempel i bladet BMW Car for litt siden der de tok for seg en 2005 modell 750I. Bilen kostet ca 200 000 NOK å kjøpe, veiavgiften betaler man to gange i året på hver ca 6000 NOK altså 12000 NOK i året i årsavgift... På en 35 åring med "vanlig" bonus koster bilen rundt 20 000 NOK i året å forsikre, det koster også 250 kr per passering i bomringen rundt London med denne bilen....

Jeg skjønner derfor godt at den gjengse brite kjører Astra eller Fiesta ;) I Norge har en VW UP og en Lamborgihini Aventador samme årsavgift og betaler det samme i bomringen. Å kjøre grombil i Norge er slettes ikke så galt etter at bilen er betalt :)

 

Nei etter at 800.000 i avgifter er betalt er det rett ut billig :P   Litt flåsete sagt kanskje, men tror jeg heller betaler 9.000 mer i året de 3-4 årene jeg eier bilen kontra 500.000 i avgifter ved førstegangsregistrering :P

 

Bompenger er jo et poeng, men London er London. En leilighet der koster 50 millioner og er således ikke helt representativt for resten av England. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her var det mye bra sikring av barn i bil.

Spedbarnsstol som er retta forover - det er slike ting som gjør at noen enda føler for å få mange barn. De dreper såpass mange av dem at de må ha en skokk for å få noen til å vokse opp.

 

Kjenner jeg blir småforbanna av å se slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tilbudt sommerjobb på båt til sommeren. Går styrmannsskolen nå, men tenkte ikke å søke jobb, vil heller ha litt ferie...Men kan ikke si nei når de ringer å spør om jeg har glemt å søke og vil tilby meg jobb :o

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Hadde helt klart sagt ja til en tur. Husk at du får betalt to månedslønner per tur, og det kommer godt med som student! Skal selv ha meg en tur på sjøen til sommern. :) Hvilket rederi var det som ringte deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye bra sikring av barn i bil.

Spedbarnsstol som er retta forover - det er slike ting som gjør at noen enda føler for å få mange barn. De dreper såpass mange av dem at de må ha en skokk for å få noen til å vokse opp.

 

Kjenner jeg blir småforbanna av å se slikt.

 

Ikke at jeg skal forsvare det på noen måte, men i mange deler av verden er dette veldig vanlig. Det er først de siste årene det er blitt vanlig med bakovervendte seter utenfor Skandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei etter at 800.000 i avgifter er betalt er det rett ut billig :P   Litt flåsete sagt kanskje, men tror jeg heller betaler 9.000 mer i året de 3-4 årene jeg eier bilen kontra 500.000 i avgifter ved førstegangsregistrering :P

 

Bompenger er jo et poeng, men London er London. En leilighet der koster 50 millioner og er således ikke helt representativt for resten av England.

Det er jo denne avgifts modellen det snakkes om Norge også skal inn på, altså legge avgiftene over på bruken av bil :) Jeg betaler gladelig 6000 kr i årsavgift hvis jeg kan kjøpe F10 535 i til 250 000 kr ;)

Det jeg mente var at å ha grombil i i Norge er billig for dem som har nok penger fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart sagt ja til en tur. Husk at du får betalt to månedslønner per tur, og det kommer godt med som student! Skal selv ha meg en tur på sjøen til sommern. :) Hvilket rederi var det som ringte deg da?

Jepp, sier helt klart ja til det! Var Eidesvik As som ringte. Samme rederi jeg var lærling i før skolestart. Regner med det blir en tur på en supplybåt :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del snakk om offshore og noen som jobber offshore her! Skal begynne på brønnteknikkk kurs hos nortrain nå i mai! Så blir å ta eksamene der så man får vitnemålet, så man kan søke seg ut som lærling. Har gått vg1 elektro og vg2 el- energi fra før. Så noen som vet om noen firmaer som tar inn lærlinger for tiden eller hvem man burde prøve seg på?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...