Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Meeeh. Har tidiligere skrevet om min hat for bilkjøpere generelt. Nå er det duden som skal komme og se på felgene som gir meg frustrasjonsdiaré.

Først skulle han komme i går kl. 15:30, men fikk meld ca. 20 min før at han måtte jobbe. Så skulle han komme tidligere i dag, neida. Så skulle han komme kl. 19:30 "etter jobben", OK sa jeg, hører ingenting fra han til ca. 20:00 og spør om hva som skjer, da svarer han at han kommer om 15-20 min. Sender melding kl. 20:30 og nå kommer han om "45 minutter max". For det siste ringte han og beklaget forsinkelsen i det minste...

 

Har ikke fått noen andre henvendelser for felgene, så jeg må smøre meg med tålmodighet, men det er så jævla drit å selge biler og bilting i Norge, denne gruppa er så spesiell vs. alle andre kjøpere.

 

Kanskje bare jeg som er uheldig. Men men, koser meg med Mighty Car Mods i mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeeh. Har tidiligere skrevet om min hat for bilkjøpere generelt. Nå er det duden som skal komme og se på felgene som gir meg frustrasjonsdiaré.

Først skulle han komme i går kl. 15:30, men fikk meld ca. 20 min før at han måtte jobbe. Så skulle han komme tidligere i dag, neida. Så skulle han komme kl. 19:30 "etter jobben", OK sa jeg, hører ingenting fra han til ca. 20:00 og spør om hva som skjer, da svarer han at han kommer om 15-20 min. Sender melding kl. 20:30 og nå kommer han om "45 minutter max". For det siste ringte han og beklaget forsinkelsen i det minste...

 

Har ikke fått noen andre henvendelser for felgene, så jeg må smøre meg med tålmodighet, men det er så jævla drit å selge biler og bilting i Norge, denne gruppa er så spesiell vs. alle andre kjøpere.

 

Kanskje bare jeg som er uheldig. Men men, koser meg med Mighty Car Mods i mens.

Mighty car mods er lenge siden takk for at du minte meg på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt steget inn i A4-bilenes verden, og er nå kamuflert på veien sammen med alle andre stasjonsvogner med diesel.

La meg presentere en hårete Mondeo med 1.6D på 115hk. Samme poteten av en motor som sitter i en haug av andre europeiske biler...

 

post-47117-0-84827500-1398366852_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :P Solgt effektanlegg, montert original eksos og vurderer å beholde det slik. Var skikkelig deilig å cruise med nå. Virker som en helt annen bil.

  

Er det jeg alltid har sagt, originalt er best :D

Da har jeg tatt steget inn i A4-bilenes verden, og er nå kamuflert på veien sammen med alle andre stasjonsvogner med diesel.

La meg presentere en hårete Mondeo med 1.6D på 115hk. Samme poteten av en motor som sitter i en haug av andre europeiske biler...

Er jo en pen bil da, i en meget pen farge :) Noe du har kjøpt selv eller er det firmabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Er jo en pen bil da, i en meget pen farge :) Noe du har kjøpt selv eller er det firmabil?

 

Ja, fargen er bra. Fargevalget var mellom noen gråfarger, svart, beige og blå, så da ble det blå. Faktisk en sjelden farge langs veiene, så jeg finner i hvert fall bilen på parkeringsplassen. Er firmabil ja. Selv om jeg har eid Fiesta mk1, Granada 2.3, Scorpio og en Sierra, så er jeg ikke så Ford-entusiast at jeg kjøper en slik ny. Eneste Forden jeg kunne vurdert å kjøpe ny måtte vært nyeste Fiesta ST, som er en av verdens morsomste biler for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fargen er bra. Fargevalget var mellom noen gråfarger, svart, beige og blå, så da ble det blå. Faktisk en sjelden farge langs veiene, så jeg finner i hvert fall bilen på parkeringsplassen. Er firmabil ja. Selv om jeg har eid Fiesta mk1, Granada 2.3, Scorpio og en Sierra, så er jeg ikke så Ford-entusiast at jeg kjøper en slik ny. Eneste Forden jeg kunne vurdert å kjøpe ny måtte vært nyeste Fiesta ST, som er en av verdens morsomste biler for øyeblikket.

Artig å ha firmabil da, kan jo spare litt på din egen bil :) Eneste Forden jeg kunne kjøp ny i dag er Ford Taurus 3,8 SHO med 365 hester, den er bare bøs som pokker men kun på det amerikanske markedet :( Ikke sammenlink den med brødboksen på hjul som de solgte i Norge på 80 og 90 tallet ;)

Men Fiesta 1,0 liter med 125 hester er forøvrig en morsom bil, skikkelig "lomme GTI" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sammenlink den med brødboksen på hjul som de solgte i Norge på 80 og 90 tallet ;)

 

Den Taurusen som kom på slutten av 80-tallet var jo faktisk en knakandes god bil, som var populær blant redaksjonene til diverse bilblader. Verstingversjonen SHO gikk faktisk for å være en av bilene som var mest bang for the buck på markedet da, og det sier jo litt mtp alle de gode 80-tallsslagerne den konkurrerte mot da.

 

89fordtaurussho.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Ford og jeg synes også at Ford har gjort en veldig hederlig innsats for å gjøre biler med forhjulstrekk både inspirerende og morsomme å kjøre. Spesielt de litt mer påkostede Focus og Fiesta modellene har meget bra kjøreegenskaper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Taurusen som kom på slutten av 80-tallet var jo faktisk en knakandes god bil, som var populær blant redaksjonene til diverse bilblader. Verstingversjonen SHO gikk faktisk for å være en av bilene som var mest bang for the buck på markedet da, og det sier jo litt mtp alle de gode 80-tallsslagerne den konkurrerte mot da.

Ja akkurat sedanen i SHO versjon var faktisk ikke så aller værst, men stasjonsvogna som var en populær varebil og familiebil i Norge er mer grufull synes jeg ;) Vi har vel alle sett familien Griswold i filmen "Hjelp det er juleferie" som kjører en Taurus som får gjennomgå :P

post-47692-0-92556900-1398371277_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe for seg å bestille like dekk f/b? Handla nye dekk til 2 av felga, nå vurderer jeg å bare kassere Bridgestone RFT dekk jeg har på de 2 andre felgene til fordel for noe annet. Problemet er at jeg ikke får kjøpt samme dekket i dimensjonen jeg har bak. Med mindre jeg improviserer litt. Oi, så sykt dårlig formulert. Jaja, jeg vet at dere er smarte, dere skjønner greia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Ford og jeg synes også at Ford har gjort en veldig hederlig innsats for å gjøre biler med forhjulstrekk både inspirerende og morsomme å kjøre. Spesielt de litt mer påkostede Focus og Fiesta modellene har meget bra kjøreegenskaper... :)

Jepp, liker både Ford og Mazda pga. stor fokus på kjøreegenskaper på de vanlige kjøremodellene.

 

Edit: Jaaa, endelig kvitt de blytunge, ultrastygge 17" felgene. Mer plass i garasjen, mer penger til å kjøpe ufornuftige bilting wuhuu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig å montere x35i eksosanlegg på en x20d bil? BMW Norge mener at dette gir feil mottrykk og vil dermed ikke dekke noen garantier dersom det skulle skje noe..

"her snakker vi om en 435i eksos til en 420d.  Det er jeg ikke helt sikker på om er så lurt. Dette blir som å blåse blokkføyte gjennom en tuba. Tror ikke lyden blir så bra. En annen ting er at mottrykk heller ikke blir korrekt."

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...