Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sol...sommer...og RC bil date med gutta... Pass dere for 7 pakistanere i hver sin stasjonsvogn som står på en gressplen nær deg og kjører RC biler, røyker, drikker cola og snakker høylytt :P

 

Du nevner ofte spesifikt pakistanere i dine innlegg her inne. Ikke for å være vemmelig/spydig eller noe, men er det egentlig viktig eller har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel godt svaret på dette selv.

Det handler nok om identitet og tilhørighet. Mennesker av samme etnisitet vil alltid søke seg til hverandre for full aksept og forståelse. Mennesker er generelt glad i å dele opp i "oss" og "dere" - jeg gjør det samme selv når jeg kritiserer alle innvandrerne som ikke bidrar til fellesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

why-so-serious.jpg

 

Five Germans in an Audi Quattro arrive at the Italian border...

The Italian Border Policeman stops them and tells them "It'sa illegal to putta 5 people in a Quattro."

"Idiot! Vot do you mean it's illegal?" asks the German driver.

"Quattro meansa four" replies the Italian official.

"Quattro is just ze name of ze automobile" the Germans retort unbelievingly. "Look at ze papers: ze car is designed to karry 5 persons."

"You canta pull thata one on me!" replies the policeman. "Quattro meansa four. You hava five peoples ina your car and you are therefore breaka the law."

The German driver replies angrily, "Schweinhund! Call your zupervisor over. I vant to speak to someone mit more intelligence!"

"I'ma Sorry" responds the Italian officer, "He can'ta come.

.....He'sa busy witha 2 guys in a Fiat Uno."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over noen bilder av en Miata på østkysten i USA. Denne har stått parkert i oppkjørselen i 15 år uten å ha blitt brukt. Han som tok bildene spekulerte i at bilen hadde tilhørt datteren til de som eide huset, men hun hadde tatt selvmord (fotografen hadde gått på skole med henne). Tydeligvis har ikke foreldrene klart å selge bilen.

 

post-47117-0-86989300-1398458698_thumb.j

post-47117-0-66062300-1398458739_thumb.j

post-47117-0-11805300-1398458770_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger muligens en liten omlakkering… tragisk om det skulle vise seg å stemme ( historien bak altså).

Mennesker takler sorg veldig forskjellig, og om hvorvidt man skal rydde pikerommet eller la det stå urørt er vel veldig individuelt fra menneske til menneske.

Man bærer vel minnene videre i seg uansett...

 

Hvorfor man spesifiserer etnisitet i vennegjengen er som Werther over meg påpeker for å skape en dere/oss følelse… 

Litt synd at man ikke ønsker å være norsk i 2014 selv om man har 2-3 generasjoner bakover her i Norge. Ulikt opphav har man i USA og, men de ser alle på hverandre som amerikanere likevel.

 

Holder man på sånn kan man ihvertfall ikke klage over rasisme, tenk om nordmenn skulle spesifisert at de var alle etnisk Norske i hvert innlegg.

Våre nye landsmenn og venstresiden hadde gått berserk...

 

Drit i hudfarge og opphav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor man spesifiserer etnisitet i vennegjengen er som Werther over meg påpeker for å skape en dere/oss følelse… 

Litt synd at man ikke ønsker å være norsk i 2014 selv om man har 2-3 generasjoner bakover her i Norge. Ulikt opphav har man i USA og, men de ser alle på hverandre som amerikanere likevel.

 

 

Historien viser at innvandrerne i USA delte seg opp etter etnisitet de også. Nord-europeere holdt seg samlet, polakkene var en egen gruppe, svarte samlet seg i egne bydeler og ikke minst - italienerne. Sistnevnte var en vanskelig gjeng å integrere, ikke ulikt somaliere i dagens Norge.

Men som du sier, alle var/er de stolte amerikanere! I dagens Europa er det lite felleskap - altfor mange innvandrere fra Midtøsten og Afrika er mer opptatt av hvordan man kan utnytte velferdssystemer, ikke bidra eller at man flytter "hjem" til gamlelandet etter noen år, enn å bli integrert og å bli en borger på lik linje med de innfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være litt etnisk samhold, det er ikke til å unngå når man treffer andre med identisk kultursekk.

Det blir ihvertfall ikke noen smeltedigel av å bruke de/oss retorikk i et offentlig rom, det bidrar bare til polarisering….

Tør nesten påstå at det ikke er oss Nordmenn det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ihvertfall ikke noen smeltedigel av å bruke de/oss retorikk i et offentlig rom, det bidrar bare til polarisering….

Tør nesten påstå at det ikke er oss Nordmenn det står på...

 

En interessant ting er at for ikke lenge siden så jeg et intervju med min favorittskuespiller Telly Savalas. Han var født i New York av greske foreldre, men sa ifbm et spørsmål at de var alle "New Yorkere", uansett om man var gresk, jøde, svart eller asiatisk. Amerikanere, og da spesielt folk fra New York (som teller ca 22 mill med omegn), er fascinerende flinke til å yte et samhold uansett bakgrunn. I Europa har vi de siste 30 årene blitt splittet, og vi mangler noe av den stoltheten.

Det er stort sett innvandrere selv som står i veien for seg selv - de lager kunstige grenser hvor det egentlig ikke eksisterer noen, og skaper denne polariseringen. Noe av det som har provosert meg mest faktisk er hvordan Norge vanner ut 17 Mai, og begynner å bli en internasjonal svada-dag hvor folk feirer landet de flyktet fra. Man gir tilbake, og mister fingeren i forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bare en New York greie. Det som skiller USA fra resten av vestlige verden er at alle går under "Americans". Snakker en spesifikt om etnisitet så nevnes hjemland eller eldre generasjoner, men generelt sett er det sånn at hvis du har amerikansk statsborgerskap så er du amerikaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenkt meg en 70-tallsbil som vinterbil i tillegg til E36 M3`en som er min sommerbil...

Noe franskt hadde vært artig… kanskje en Renault 4….eller en peugeot...

 

Du er jo morsom - en fransk 70-tallsbil som vinterbrakke.

Noen troll er mer gjennomført enn andre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...