Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sto få meter unna når han dro Koeningseggen av bana på Rudskogen. 100% idioti som gjorde at det skjedde, dårlig sjåfør og han dreiv å prøvde å clutche sladd på en bil han hadde nada å gjøre bak rattet i. Men det var garantert gøy ..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han vil at du skal ha den til 150 000 og si til banken at han har gitt deg 30 000, er for å lure banken til å tro at han hadde 30 000 i egenkapital, og dermed kunne gi han lånet han vil ha på bilen.

Banken sender deg 120 000, og du gir han 10 000 tilbake slik at du mottar 110 000 slik dere avtale.

 

 

Det er den eneste grunnen jeg kan se til han gjør det slikt. Du taper ingenting selv....,

 

 

Takker for svar.

 

Er det vanlig å gi fra seg bilen før en har penger på konto?

Hvor langt tid pleier det som regel å ta før en får oppgjøret fra kjøperens bank?

 

Han har fått lånedokumenter, og ønsker å overta bilen nå i helga. Men jeg er skeptisk til å bare sende den avgårde før jeg får pengene..

Er vel litt vanskelig å sjekke opp med banken hans og få en evt bekreftelse nå som det er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er 1600 touringen levert til ny eier og nytt kjøretøy hentet :P

 

DSC_0682.jpg

 

tempo tiger 520, nesten lik den første mopeden jeg hadde. bare noe årsmodell forskjeller :P

 

gåkke no bra da, så får titte litt etter noen plomber :P

 

rekorden er 59km/t i nedoverbakke :P

 

flata er 45-50,

 

kjøpe trimsylinder kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hadde Tiger når vi har 16 og kjøpte trimsett på ferie i Italia. Husker ikke tallene lengre men med var null moment og toppeffekt på 15-16000 rpm. Gikk helt latterlig fort så lenge det varte  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å avslutte hele diskusjonen med å linke til dette klippet. Kjørestilen kan sammenlignes, men han på Strømmen satset MYE hardere og kjørte hardere og ikke minst fortere. Hva om du hadde stått på bensinstasjonen og fylt bensin på bilen din da vraket hadde kommet seilende inn i deg? Fortsatt teit å bry seg om? Takk for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Er det vanlig å gi fra seg bilen før en har penger på konto?

Hvor langt tid pleier det som regel å ta før en får oppgjøret fra kjøperens bank?

 

Han har fått lånedokumenter, og ønsker å overta bilen nå i helga. Men jeg er skeptisk til å bare sende den avgårde før jeg får pengene..

Er vel litt vanskelig å sjekke opp med banken hans og få en evt bekreftelse nå som det er helg.

Man gir ALDRI fra seg bil før penga er på plass =)

bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte Minien overførte kjøper penger til meg ca en uke før han fikk både bil og skrev under på kontrakt. Jeg hadde aldri gjort det, heldigvis for han så er jeg ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er rimelig skeptsik til det. Nå skal jeg ikke ha penger direkte fra kjøperen, men fra banken han skal bruke.

Du var snill nok til å hjelpe med lån-twisten. Nå får han vente til penga er på kontoen, så enkelt er det =). Vær direkte: "Du kan hente bilen når pengene er inne på kontoen" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn på å gi fra deg bilen før du har fått penga på konto, meget uklokt. Se bare på seriøse/useriøse brukere tråden her på bimmers, folk flest er ærlige, men de uærlige er nesten umulig å få tak i (og da er det snakk om få tusenlapper!). Jeg stoler heller ikke på nettbankkvitteringer (da jeg kan gå inn på min DNB nettbank, godkjenne en betaling, skrive ut kvitteringa og kansellere overføringen rett etterpå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lån det er snakk om så får han ikke kvitteringer fra nettbanken sin, men direkte fra banken. Blir litt forskjell, men jeg hadde vært skeptisk uansett. Hadde det vært en ukedag kunne du fått snakket direkte med banken hans på telefon for å forsikre deg om at pengene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...