Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Aha, ser på Wiki at den har flere navn (visste at de hadde to navn hvertfall - en for Storbritannia og en for resten av Europa). Kan si Lotus Carlton, Opel Omega, Vauxhall Lotus Carlton og Vauxhall Carlton...

 

Aldri hatt sansen for de bilene der, stilmessig, men når jeg leser litt om den (http://www.telegraph.co.uk/motoring/classiccars/10720961/Lotus-Carlton-classic-car-review.html) så virker det som at den fortjener hypen! Hadde heller kjøpt E34 M5, men damn nice bil dette og!

 

 

Den har vel aldri blitt kalt Opel Omega... Er det ikke samme som Alpina på 80tallet? Rå karosserier ble solgt fra Opel til Lotus, og Lotus lagde bilene og døpte dem "Lotus Omega"? Med egne chassinr etc?

 

Husker det var rykter om at man kunne tømme tanken på en slik på 15min... :P  Jeg hadde faktisk kjøpt denne..istedet for en m5 fra samme år...kun fordi denne er supersjelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Opelfan (ja dere leste riktig):) er dette en meget skjelden bil.

Dette var en bil som Opel skulle ta kampen om biler som B10, M5 osv.

Er flere stk i Norge men kun et fåtall med skilt desverre.Er og noen som er skjøtet med norsk Omega.

Å hatt en sånn en stående hadde passet meg perfekt.Like gjerne en sånn kontra M5 e34.Dessuten var dette biler som var bygget for juling.

Godt utstyrt og et bra understell og.6 trinns kasse fra Corvette zr1 var standard.

Når det gjelder antall produserte så er ifølge vikipedia 393 i Tyskland og 988 i Storbritania.

Men dette er kilder jeg ikke stoler på.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sett på veien EN gang (kanskje det var akkurat denne jeg viste bilde av?)  :) Med 275 produserte så er det ikke så rart :P

Ble totalt laget 950 biler hvis jeg ikke tar helt feil :) Lotus Omega er sykt rå, egentelig den enste seriøse konkurrenten til Alpina B10 BiTurbo. Jeg hadde jo dog ikke vært i tvil og hadde lett valgt både M5 og B10 foran denne, men Lotusen er likefullt en rå bil likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lotusen er en meget rå bil som er vanskelig og svinedyr å finne.

Faktisk verre å finne eksemplarer av denne kontra diverse Alpinaer.

I Tysklands Opelmiljø, går folk bananas om de vet om sånne til salgs.

En fra østfold importerte en strøøken fra Tyskland for noen årsiden.

Han hadde den en stund,la den for salg på Mobile.de og vips der var den i Tyskland igjen.Fikk og mere igjen for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lotusen er en meget rå bil som er vanskelig og svinedyr å finne.

Faktisk verre å finne eksemplarer av denne kontra diverse Alpinaer.

I Tysklands Opelmiljø, går folk bananas om de vet om sånne til salgs.

En fra østfold importerte en strøøken fra Tyskland for noen årsiden.

Han hadde den en stund,la den for salg på Mobile.de og vips der var den i Tyskland igjen.Fikk og mere igjen for den.

Ja en del av bilene er vel i større grad brukt opp, i motsettning til B10 hvor overraskende mange av de 507 produserte fortsatt ruller på veiene :) Ikke sjelden at litt spesielle biler importeres ut av Norge igjen, men de har sjelden sett norske skilter da for da hadde dem blitt pga pris og avgifter ;)

Du må komme bort en tur snart Jan, det skjer noe på bilfronten her nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalbil, denne var på natt1mai.com i skien denne uken. (Går visst 2 stk her i området).

Faderen å rå :)

Jeg kan ikke noe for det men jeg digger de fullt ut.

Om de er brukt opp eller ikke vet jeg heller lite om.Men tror nok endel av de lever i beste velgående enda men spredd forskjellige plasser i Europa.Noen som pokalsankere andre som låvefyll.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...