FredrikE24 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Det stod at den lyder sund og at det er en fin motor gått 190.000 Stod ikke noe om at det var sprekk i topp så vart veldig irritert Kjøpte du en motor som ble beskrevet som fin og i orden, så burde du vel kanskje informere Koed om sprekken i toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Er nok ikke så enkelt å bare fjerne avgifter over natta på bil. Er ganske mye penger det er snakk om som staten taper. Hvor skal dette komme fra da? Og en annen ting som det er verdt å tenke over er følgende scenario: Du kjøper deg den F10en du vil ha i løpet av sommeren, la oss si den koster deg 600.000,-. Januar 2015 sier Høyre/FRP vi kutter 50% i avgifter på bil! Hva skjer da med bruktbil prisene tror du? Plutselig har den F10en din tapt seg 2-300.000,- på ca 1 år... Og hva med alle brukt biler som står hos forhandlere? Uansett hvor fint det hadde vært med lavere avgifter er det nok ikke gjennomførbart over natta, slikt må tas sakte. Så sakte at man nesten ikke merker det..(satt litt på spissen) Hvis jeg ikke husker helt feil fikk familien bak den svenske Mercedes-Benz forhandleren Philipson i Malmø (som også står for importen av Mercedes-Benz til Sverige) tidlig på 90-tallet dødstrusler av samme årsak fordi de plutselig senket prisene temmelig dramatisk fra den ene dagen til den andre. Slikt skal man selvfølgelig ta sterkt avstand fra, men at folk ble kraftig forbannet når de hadde betalt opp mot 100K (over 250K i dagens kontekst overført til norske forhold) for mye for en bil er forståelig. Lavere bilavgifter må, som du påpeker, innføres i etapper for å virke rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Kjøpte du en motor som ble beskrevet som fin og i orden, så burde du vel kanskje informere Koed om sprekken i toppen? Jepp sendte epost til dem venter på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 har du reklamert til dem da ? Sendt dem epost melding venter på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Hva er multiquote? Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Noen som vet? Bare for å være litt vrang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Muligheten for å svare på flere Poster i samme svaret Feks: Noen som vet? Bare for å være litt vrang Feil rekkefølge, men du skjønner poenget! Hva er multiquote? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Noen som kan anbefale h7 pærer som er veldig gule:) vil ha mest mulig gult gjennskinn i reflektoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Jobber du på møller Markus? det er noe som selger seg selv, som volkswagen og toyota, men er nok en nedgang den siste mnd iforhold til resten i år vil jeg tro? Trur faktisk vw har gått litt opp iforhold til fjoråret, men det er vel elbilene som har økt hos dei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Kjøpte motoren min der og fikk da motor med sprekt topp fant jeg ut -.- Bare til å gi beskjed, har kjøpt girkasser som har vert defekte der sjøl å sendt dei i retur. Ingen problem å få tilbake pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Muligheten for å svare på flere Poster i samme svaret Feks: Feil rekkefølge, men du skjønner poenget! Er veldig klar over hvordan og når man bør bruke den, mine innlegg var rettet til de to innleggene før mine noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Noen som kan anbefale h7 pærer som er veldig gule:) vil ha mest mulig gult gjennskinn i reflektoren Jeg kjøpte en gang i tiden noen gule på biltema i 100W til min gamle 92' Opel Omega A, det var GULT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Likte du den? Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Om bilen: - Interiøret var en mix av premium og billig. I det minste var alt man rører på til daglig av premiumfølelse. - M-sport rattet var nedtur. Det ser ikke så friskt ut i virkeligheten slik det gjør på bilder. Det var også for tykt etter min smak (har lest at det er enten elsk eller hat greie med M-rattene til BMW!). Det føltes heller ikke ut som ordentlig skinn, vet ikke hva jeg forventet, men forventet jo bedre kvaiitetsopplevelse enn VW-ratt f. eks. Husker at A6en vi leide en gang også føltes like kjip, kanskje det bare er standard i disse dager. - Sportssetene var digge. Jeg er ganske smal, så jeg pleier å sitte støpt i BMWs stoler og det gjorde jeg også i F31en. - Det var litt mange knapper - plutselig skjønner jeg de som kritiserer nye Porscher for å ha for mange knapper i konsollen, men man blir vant til sånt etterhvert. - HiFi-anlegget (4000 kr. tilvalg) var i bilen og den burde absolutt ha vært standard. Den holdt akkurat mål, ikke noe mer. Selgeren sa standardanlegget duger bare til radio, så HiFi-valget var et absolutt must. - Komforten var veldig god. Bedre enn jeg turte å anta. Handlingen var også god, akkurat som forventet, lite krenging i svingene. - Det var endel dekkstøy, men det kan være pga. runflat-dekkene. - Automatkassa fungerte bra når man var i gang. Fra stillestående hadde den litt lag, noe som overrasket meg. Av og til hadde motoren litt turbolag også, så den virket som en turbodiesel (jeg er ikke vant med turbobensin så jeg tenkte bare på turbodiesel-oppførsel), men av og til var det ingen lag og bilen aksellererte som vanlig selvpustende motor. Ved vanlig gasspådrag var motoren helt OK, men ved kickdown var girkassa kjapp og motoren ganske god - aksellererte mer som en 170 hk dieselbil! Motorlyden var litt søt også, som om den prøvde hardt å lage lyd som storebrormotorene - Bremsene var litt nedtur, langt mer "svampete" bremsefølelse enn forventet. Bremseeffekten var bra, men jeg slet litt med å dosere trykket på bremsepedalen siden jeg fikk liten feedback fra den. - Bagasjerommet på Touringen var mye mindre enn jeg trodde. Det er egentlig litt morsomt fordi denne generasjonen har fått skryt for å endelig ha fått stort nok bagasjerom Litt gøy med automatisk lukeåpner og lukker (for å lukke brukte man knapp på luka). - Bakseteplassen var ordentlig god! Kan godt sitte lange personer bak, tror jeg. Om nybilopplevelsen: Kom inn til resepsjonen og spurte om jeg kunne få snakket med en selger. Det var en som stod der og spurte hva jeg lurte på. Sa at jeg skulle ha bil, og vurderer å knuse sparegrisen og kjøpe helt ny bil siden jeg vurderte F30 brukt (#yolo ikke sant?). Han stod der bare å begynte å snakke med meg stående. Tok meg ikke så seriøs tror jeg (jeg må legge til at jeg til daglig bruker slitte Nike-sko, slitte olabukser og slitne jakker). Spurte om vi kunne sitte sammen og snakke. Sitter så ved plassen hans og begynner å diskutere ekstrautstyr - på det punktet begynte selgeren å skjønne at jeg hadde gjort leksa mi og funnet ut av hva jeg egentlig ville ha. Plutselig kommer det bort en kar, Patrick, som også jobber som selger der, som kjente meg igjen fra ene Steen & Strøm butikken jeg ofte handlet på før da han var selger der (før han kom til Bavaria). Patrick fortalte til min selger at jeg hadde kjøpt mange fine Hugo Boss og Armani klær fra han, så nå endret plutselig tonen til han selgeren min seg Nedtur at hvis man skal ha NaviPro så må man visst kombinere det med en Drive Comfort pakken (9000 kr.), og den inneholder Dynamic Cruise Control som jeg ikke vil ha (bruker aldri cruisecontrol!), så det blir en unødvendig kostnadsirritasjon (sparer jo ikke på pakka, tvert i mot). Det kan faktisk være en forbrukerklagenemda-sak siden de annonserte med automatgir + NaviPro til kampanjepris 9.990 kr., men så MÅ man ha Drive Comfort driten så da koster det plutselig 19.000 kr... Originale vinterhjul BMW-felger (16") koster 17.000 kr.! Det er ran. Hvis man skal ha større felger (oppgradere til 18" f. eks.) så tilkommer et par tusenlapper i felgavgift til staten (i tillegg til annonsert pris!!) fordi staten sier bilen vil forurense mer med større felger Mye sånt smått og dritt som jeg lot meg irritere masse av. Automat, navigasjon, xenon, parkeringssensorer, skinn, sportsseter og annet "must" = 100.000 kr.+ i ekstrautstyr, og da har man ikke tatt av med ekstrautstyret i det hele tatt Etter rabatt (først kunne han bare gi 4%, også kunne han plutselig klare 8%!) koster sparsommelig utstyrt bil 430.000 kr. eksl. vinterhjul, inkl. serviceavtale 60.000 km. Får tenke mer på dette, da dette skal være en bil som jeg skal ha i mange år. hermanoo90 og turbina10 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Bare til å gi beskjed, har kjøpt girkasser som har vert defekte der sjøl å sendt dei i retur. Ingen problem å få tilbake pengene. Okei men får jeg en topp fra dem eller må jeg sende motoren til dem å få pengene tilbake vil kjøre fortest mulig så det beste hadde vært om jeg fikk for eks tilbud på en topp om de hadde en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Om bilen: - Interiøret var en mix av premium og billig. I det minste var alt man rører på til daglig av premiumfølelse. - M-sport rattet var nedtur. Det ser ikke så friskt ut i virkeligheten slik det gjør på bilder. Det var også for tykt etter min smak (har lest at det er enten elsk eller hat greie med M-rattene til BMW!). Det føltes heller ikke ut som ordentlig skinn, vet ikke hva jeg forventet, men forventet jo bedre kvaiitetsopplevelse enn VW-ratt f. eks. Husker at A6en vi leide en gang også føltes like kjip, kanskje det bare er standard i disse dager. - Sportssetene var digge. Jeg er ganske smal, så jeg pleier å sitte støpt i BMWs stoler og det gjorde jeg også i F31en. - Det var litt mange knapper - plutselig skjønner jeg de som kritiserer nye Porscher for å ha for mange knapper i konsollen, men man blir vant til sånt etterhvert. - HiFi-anlegget (4000 kr. tilvalg) var i bilen og den burde absolutt ha vært standard. Den holdt akkurat mål, ikke noe mer. Selgeren sa standardanlegget duger bare til radio, så HiFi-valget var et absolutt must. - Komforten var veldig god. Bedre enn jeg turte å anta. Handlingen var også god, akkurat som forventet, lite krenging i svingene. - Det var endel dekkstøy, men det kan være pga. runflat-dekkene. - Automatkassa fungerte bra når man var i gang. Fra stillestående hadde den litt lag, noe som overrasket meg. Av og til hadde motoren litt turbolag også, så den virket som en turbodiesel (jeg er ikke vant med turbobensin så jeg tenkte bare på turbodiesel-oppførsel), men av og til var det ingen lag og bilen aksellererte som vanlig selvpustende motor. Ved vanlig gasspådrag var motoren helt OK, men ved kickdown var girkassa kjapp og motoren ganske god - aksellererte mer som en 170 hk dieselbil! Motorlyden var litt søt også, som om den prøvde hardt å lage lyd som storebrormotorene - Bremsene var litt nedtur, langt mer "svampete" bremsefølelse enn forventet. Bremseeffekten var bra, men jeg slet litt med å dosere trykket på bremsepedalen siden jeg fikk liten feedback fra den. - Bagasjerommet på Touringen var mye mindre enn jeg trodde. Det er egentlig litt morsomt fordi denne generasjonen har fått skryt for å endelig ha fått stort nok bagasjerom Litt gøy med automatisk lukeåpner og lukker (for å lukke brukte man knapp på luka). - Bakseteplassen var ordentlig god! Kan godt sitte lange personer bak, tror jeg. Om nybilopplevelsen: Kom inn til resepsjonen og spurte om jeg kunne få snakket med en selger. Det var en som stod der og spurte hva jeg lurte på. Sa at jeg skulle ha bil, og vurderer å knuse sparegrisen og kjøpe helt ny bil siden jeg vurderte F30 brukt (#yolo ikke sant?). Han stod der bare å begynte å snakke med meg stående. Tok meg ikke så seriøs tror jeg (jeg må legge til at jeg til daglig bruker slitte Nike-sko, slitte olabukser og slitne jakker). Spurte om vi kunne sitte sammen og snakke. Sitter så ved plassen hans og begynner å diskutere ekstrautstyr - på det punktet begynte selgeren å skjønne at jeg hadde gjort leksa mi og funnet ut av hva jeg egentlig ville ha. Plutselig kommer det bort en kar, Patrick, som også jobber som selger der, som kjente meg igjen fra ene Steen & Strøm butikken jeg ofte handlet på før da han var selger der (før han kom til Bavaria). Patrick fortalte til min selger at jeg hadde kjøpt mange fine Hugo Boss og Armani klær fra han, så nå endret plutselig tonen til han selgeren min seg Nedtur at hvis man skal ha NaviPro så må man visst kombinere det med en Drive Comfort pakken (9000 kr.), og den inneholder Dynamic Cruise Control som jeg ikke vil ha (bruker aldri cruisecontrol!), så det blir en unødvendig kostnadsirritasjon (sparer jo ikke på pakka, tvert i mot). Det kan faktisk være en forbrukerklagenemda-sak siden de annonserte med automatgir + NaviPro til kampanjepris 9.990 kr., men så MÅ man ha Drive Comfort driten så da koster det plutselig 19.000 kr... Originale vinterhjul BMW-felger (16") koster 17.000 kr.! Det er ran. Hvis man skal ha større felger (oppgradere til 18" f. eks.) så tilkommer et par tusenlapper i felgavgift til staten (i tillegg til annonsert pris!!) fordi staten sier bilen vil forurense mer med større felger Mye sånt smått og dritt som jeg lot meg irritere masse av. Automat, navigasjon, xenon, parkeringssensorer, skinn, sportsseter og annet "must" = 100.000 kr.+ i ekstrautstyr, og da har man ikke tatt av med ekstrautstyret i det hele tatt Etter rabatt (først kunne han bare gi 4%, også kunne han plutselig klare 8%!) koster sparsommelig utstyrt bil 430.000 kr. eksl. vinterhjul, inkl. serviceavtale 60.000 km. Får tenke mer på dette, da dette skal være en bil som jeg skal ha i mange år. Bedre å kjøpe vinterhjul selv, og ikke org fra BMW da det hørtes ganske dyrt ut (17K). Hvis du skal ha bilen i mange år og vil ha en helt ny bil som ingen andre før har eid, tukla med, så kjør på =). Er det andre biler du vurderer i samme prisklasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg