Thundercoil Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Wow. Cálmate Det er ikke ulovlig å korte ned sitatene. Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Wow. Cálmate Det er ikke ulovlig å korte ned sitatene. Haha no, no quiero! haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Hvis man skal ha større felger (oppgradere til 18" f. eks.) så tilkommer et par tusenlapper i felgavgift til staten (i tillegg til annonsert pris!!) fordi staten sier bilen vil forurense mer med større felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Slengt deg på selfie-moten, majuz? -Erik- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Bedre å kjøpe vinterhjul selv, og ikke org fra BMW da det hørtes ganske dyrt ut (17K). Hvis du skal ha bilen i mange år og vil ha en helt ny bil som ingen andre før har eid, tukla med, så kjør på =). Er det andre biler du vurderer i samme prisklasse? Jeg nevnte til selger at jeg ble sjokkert over prisen på 17.000 kr. Da sa han at kvalitet er meget bra, at mange felgprodusenter blander andre metaller med aluminiumen for å få lavere pris samt at noen artikler viser at billige alu-felger flasser av etter noen år. Så sa jeg at de dyreste 16" vinterdekkene en kan få kjøpt koster sikkert max 1000 kr. stykket og man har fortsatt 13.000 kr. igjen å kjøpe 16" felger for. Etter det nevnte han aldri vinterfelgene igjen Edit: Vurderer egentlig ingen andre biler, men kanskje det er klokt å se på nye C-klassen også? Målet med bilen er jo at den skal være komfortabel og fin. Vedlegger bilder av bilen slik jeg eventuelt skal ha den. Utstyr utover standardbil: Type: Modern Line Lakk: Jet Black Skinn/interiør: Dakotaskinn, Oyster Mørk Lister: Edeltre Fine Line Pure Structure Felger: 18" Turbine Style - Bluetooth Professional - Navigation Pro' - HiFi høyttalersystem - DAB+ radio - Connected Drive Services m/ Remote Services (følger med i pakke...) - Dynamisk Cruise Control (følger med i pakke...) - Park Distance Control (foran + bak) - Xenon - Automatgir - Lyspakke (følger i pakke...) - Alarm - Sportsseter foran - Sportsratt i skinn - Oppvarmbart ratt - Oppbevaringspakke - Midtarmlene bak (må ha pga. Modern Line) - Eksteriøromfang, Aluminium Satin Dette føler jeg er et absolutt must utstyr å ha, og da blir bilen meget elegant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Jeg ville aldri uansett under noen omstendigheter kjøpt en slik bil uten M-pakke. De pengene det koster ekstra får du faktisk igjen den dagen bilen evt. skal selges. Jordfræsar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Må si meg enig med awt på det der, du får det igjen ved salg, pluss gjør bilen 1000000 ganger tøffere ^^. Men seff, du bestemmer det selv, men husk, du taper ikke på det, se på det som en investering. Ja gi C klassen en sjangse, test den og =) Men tror nok jeg også hadde endt med Bimmern. Som flere har påpekt og som jeg endelig har fått sett live, rumpa på c klassen er skandale xp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Er nok ikke så enkelt å bare fjerne avgifter over natta på bil. Er ganske mye penger det er snakk om som staten taper. Hvor skal dette komme fra da? Og en annen ting som det er verdt å tenke over er følgende scenario: Du kjøper deg den F10en du vil ha i løpet av sommeren, la oss si den koster deg 600.000,-. Januar 2015 sier Høyre/FRP vi kutter 50% i avgifter på bil! Hva skjer da med bruktbil prisene tror du? Plutselig har den F10en din tapt seg 2-300.000,- på ca 1 år... Og hva med alle brukt biler som står hos forhandlere? Uansett hvor fint det hadde vært med lavere avgifter er det nok ikke gjennomførbart over natta, slikt må tas sakte. Så sakte at man nesten ikke merker det..(satt litt på spissen) Det skjønner jeg også, men det hadde hatt noe for seg å trappe ned på hk avgiften og vektavgiften da dagens biler er tyngre og har større motor for å bære den ekstra vekten av moderne tids sikkerhetssystemer. Dagens avgiftsystem er utformet på 70 tallet og er i dag på overtid avleggs. Vi hadde i 1997 med Bondevik regjeringen en avgiftsreduksjon på inntil 50 prosent, en Ferrari ble over en million billigere og en E39 523I ble over 200 000 kr billigere når utstyr var lagt til. Likevel så overlevde bilbransjen uten noen særlige problemer Joda så hadde jeg tapt 300 000 kr på ett år på den F10en, men når den skulle byttes i F06 igjen så hadde denne også blitt 300 000 kr billigere og dermed er det utlignet. Problemet her begynner jo for dem som har tatt lån på bilen selvsagt da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Jeg vil ikke ha M-pakken, for jeg vil verken ha M-rattet, betale 10.000 kr. ekstra for sort bil (kun Alpinahvit er standard) eller betale 18.500 kr. for skinninteriør som jeg ikke liker helt. Det blir feil å tenke i så stor grad på annenhåndsverdien, skal man først betale hundretusener så får man kjøpe noe man digger 100%. Jeg vil ha NaviPro, parkeringssensorer, xenon-lys o.l. som bruktbilkjøpere ønsker, så det er ikke noe jeg gidder å tenke mer på i forbindelse med salg. Edit: Dessuten, M-merker på en 316i blir sååååå feil i min bok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 1. Det heter alpinhvit, evt. alpine white. 2. Man må ikke ha skinninteriør, det er heller ikke standard i M-pakken. 3. Man kan velge bort modellbetegnelse, som inkl. merkene på skjermene. -Erik- og HPVL reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Nydelig bil Noekult, helt riktig utstyr men som de andre sier så få med M-sport også så sitter den. 316I er faktisk er veldig festlig motor, 0-100 på 8,9 sekunder er ganske bra for en 316I. Hadde valgt bensinvarianten any day med tanke på hvor fin denne motoren er og hvor billig den går Nye C-klasse har fått mye skryt og ser bra ut på bilder men ikke i virkeligheten, det er noe veldig galt med proporsjonene på bilen og bakfra ser den ut som en S klasse som er påkjørt i hekken. Hadde selvsagt valgt F30 over denne men det er vel ingen overraskelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Jeg har m-sport selv, og anger ikke et sekund på de setene ihvertfall! Utseende blir jo også penere, men det er jo en smaksak. Ang fargevalg, har du vurdert safir sort? Det med tre-interiøret, er det noen spesiell grunn for hvorfor du har valgt akkurat det, noekult? personlig, tror jeg ikke markedet er stort for bil med trefarget interiør i det segmentet i forhold til sort/sølv, type "standard" men hey, valg av utstyr går selvfølgelig på smaksak, ville aldri kjøpt en bil noen andre ville hatt for å spare kr, men evt verditap ville jeg vurdert mens jeg plukket utstyr, med mindre jeg skulle hatt bilen i 3-5 år+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Folk er glad i gammelt skrap altså. Har en -82 Toyota Carina i garasjen som jeg la til salgs på FB og folk klikka og skal ha den. Ble rygga inn helt i orden og med full tank for 10 år siden men det er jo fremdeles en gammel Toyota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 1. Det heter alpinhvit, evt. alpine white. 2. Man må ikke ha skinninteriør, det er heller ikke standard i M-pakken. 3. Man kan velge bort modellbetegnelse, som inkl. merkene på skjermene. 1. Tomato, tomato. Visste jo at det het Alpinhvit, vet ikke hvor jeg skrev Alpina... 2. Jeg må ha skinninteriør. Det er kids på horisonten, da er stoffseter uaktuelt. 3. Samma det, M-pakke på den minst sportslige bensin-3ern der ute blir fortsatt bare feil. Markedsavdelinga til BMW skal ha for å ha gjort superoppmerksomme på plastikken dems, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Jeg har m-sport selv, og anger ikke et sekund på de setene ihvertfall! Utseende blir jo også penere, men det er jo en smaksak. Ang fargevalg, har du vurdert safir sort? Det med tre-interiøret, er det noen spesiell grunn for hvorfor du har valgt akkurat det, noekult? personlig, tror jeg ikke markedet er stort for bil med trefarget interiør i det segmentet i forhold til sort/sølv, type "standard" men hey, valg av utstyr går selvfølgelig på smaksak, ville aldri kjøpt en bil noen andre ville hatt for å spare kr, men evt verditap ville jeg vurdert mens jeg plukket utstyr, med mindre jeg skulle hatt bilen i 3-5 år+ Har valgt alt det der fordi jeg syns det ser fint ut, og at jeg liker behagelig interiør (noe det er i mine øyne). Legger også til at sort taktrekk er noe jeg ikke liker, noe man må ha med M-sport Sportsseter skal jeg ha i min også, det er akkurat samme seter som i M-pakken er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg