Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 årets Wörthersee: http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/05/15/Audi/audi-bygger-bil-for-fansen Se der ja, snakker om sola VAG er flinke til å ta vare på entusiastene Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Ah, jeg som passerer der i månedsskifte juli/august akkurat en mnd for sent det! Skal på skikkelig rundtur med noen kompisser i sommer, kjøre gjennom omtrent 20 land, og foreløpig plan er faktisk gjennom Wörthersee og Wroclaw hvor det også er et stort treff, men såklart ikke når jeg er der heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 En bil med luftkjølt boxersekser er også en av tingene jeg og sikkert mange andre kunne tenkt seg! Som nevnt før er en Porsche 930(911) i brunt noe jeg digger! Var en fin søndag jeg var ute og luftet en E28 med brodern, da jeg fikk øye på en nøyaktig kopi av 930n jeg hadde i hodet Så hender det at jeg fyrer Netflix og ser litt på vogna til Saga Norén i den Dansk-Svenske serien ‹‹Broen›› Nice, men 930 er kun 911 Turbo fra G-serien (1973-89). Den vanlige 911'en fra den samme perioden heter enten S, SC eller Carrera Coupé (bilen på bildet er en av disse)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Nice, men 930 er kun 911 Turbo fra G-serien (1973-89). Den vanlige 911'en fra den samme perioden heter enten S, SC eller Carrera Coupé (bilen på bildet er en av disse)... Jasså! Man lærer stadig noe nytt! Riktig betegnelse er derfor 911 G-serie, S, SC eller Carrera Coupé? Bra du sa! Kan ikke spre feilinformasjon, Porsche-betegnelser er vanskelige nok som de er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Den mest korrekte betegnelsen er rett og slett 911. Den "beste" modellen er en sen SC 204hk eller 3.2 Carrera. Sistnevnte med chip og sportseksos går faktisk veldig bra. Bilene er herlige, med få problemer. Det mest negative er ventilasjonsanlegget som er ganske astmatisk, og dårlige girkasser fram til 1987. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Den mest korrekte betegnelsen er rett og slett 911. Den "beste" modellen er en sen SC 204hk eller 3.2 Carrera. Sistnevnte med chip og sportseksos går faktisk veldig bra. Bilene er herlige, med få problemer. Det mest negative er ventilasjonsanlegget som er ganske astmatisk, og dårlige girkasser fram til 1987. Jepp... og det er en SC med 204 HK jeg skal bruke sommerferien på å finne i Tyskland... Werther, wicky124, fish og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Jepp... og det er en SC med 204 HK jeg skal bruke sommerferien på å finne i Tyskland... Da har du å lage tråd her på bimmers om den! Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Da har du å lage tråd her på bimmers om den! Dette er jo ett BMW forum da.. Begynner en å lage tråd om en annen bil så kommer plutselig flere og flere, plutselig har vi ett BMW forum fullt av andre merker. Men jeg regner med at Fredrik publiserer bilen for oss i sin egen alternative tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Dette er jo ett BMW forum da.. Begynner en å lage tråd om en annen bil så kommer plutselig flere og flere, plutselig har vi ett BMW forum fullt av andre merker. Men jeg regner med at Fredrik publiserer bilen for oss i sin egen alternative tråd Nå har vi faktisk legitim off-topic seksjon her da. Fredrik og hermanoo90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Da har du å lage tråd her på bimmers om den! Jada... hele turen blir nok formet som et reisebrev i min egen tråd. Planene er ikke helt klare ennå, men Hamburg, Wolfsburg, Berlin, Leipzig, Dresden, trolig Praha og/eller Pilsen, trolig Eisenach og/eller Nürnberg, Köln/Bonn, Maastricht, Amsterdam og Bremen står ganske sikkert på programmet. Dette er den overordnede ruten og i tillegg kommer avstikkere for å se på 911'er. Det er mulig at turen går enda lenger syd slik at også Stuttgart og delstaten Baden-Württemberg blir dekket inn. Der kryr det av Porscher og det kan sikkert være en fordel når man leter etter en eldre 911... hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Dette er jo ett BMW forum da.. Begynner en å lage tråd om en annen bil så kommer plutselig flere og flere, plutselig har vi ett BMW forum fullt av andre merker. Men jeg regner med at Fredrik publiserer bilen for oss i sin egen alternative tråd Når vi har et medlem som har vært med nesten fra starten av, får en så spesiell bil, så skal`n få lov til det på off topic tråden Gjelder forsovidt alle andre, hvis det er snakk om Porscher, ferrarier, lambo`s, bentley, aston martin osv, så trangsynte er vi ikke. For jeg regner med at vi alle liker superbiler og hyperbiler ???? =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Jada... hele turen blir nok formet som et reisebrev i min egen tråd. Planene er ikke helt klare ennå, men Hamburg, Wolfsburg, Berlin, Leipzig, Dresden, trolig Praha og/eller Pilsen, trolig Eisenach og/eller Nürnberg, Köln/Bonn, Maastricht, Amsterdam og Bremen står ganske sikkert på programmet. Dette er den overordnede ruten og i tillegg kommer avstikkere for å se på 911'er... Reisebrev er gøy, hvilken bil skal du reise rundt med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Når vi har et medlem som har vært med nesten fra starten av, får en så spesiell bil, så skal`n få lov til det på off topic tråden Gjelder forsovidt alle andre, hvis det er snakk om Porscher, ferrarier, lambo`s, bentley, aston martin osv, så trangsynte er vi ikke. For jeg regner med at vi alle liker superbiler og hyperbiler ???? =D Jeg tenkte mer i retting Bilder og Showoff delen jeg... Vet ikke hvordan reglene er for Alt annet off topic delen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Jeg tenkte mer i retting Bilder og Showoff delen jeg... Vet ikke hvordan reglene er for Alt annet off topic delen Nei ser den at det blir feil hvis den blir satt sammen med BMW-topicene, men off topic fungerer jo fint =) EDIT: Bjørn har jo om sin Tesla uten at det har vært noe problemm heller =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Reisebrev er gøy, hvilken bil skal du reise rundt med da? Hehehe... det hadde jo vært litt artig å lete etter en Porsche 911 i en VW Up!, men vi leier en BMW F30 i Hamburg og gjennomfører road trip'en i den. Turen blir ganske lang og når det ikke koster mer enn 2K pr. uke med fri kilometer for å leie en nogenlunde skikkelig BMW er det ingenting å lure på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg