Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan evt. også registrere deg på LinkedIn og på den måten få en elektronisk CV som alle arbeidsgivere (og alle andre) kan se. Svært mange bruker denne tjenesten nå og den er vel etterhvert nesten en slags standard. En annen tjeneste er Webrecruiter som gjør at du bare behøver å fylle ut CV'en én (1) gang. Mange av de største firmaene bruker denne tjenesten... :)

 

Ja har tenkt på det... LinkedIn begynner å bli større i Norge nå, men intill videre er det ikke så veldig mange firmaer på finn som bruker denne løsningen.. WebRecruiter er mer bredt.. Men der tar det 100år å lage en cv...Men til gjengjeld så er man ferdig med den og den ligger tilgjengelig for mange...

 

Er vel gratis og starte firma i dag? 

 

og om det kunn er du som er registrert så er det vel ikke så mye avgifter å betale, skatt må alle betale.

 

Oppstart koster ingenting nei...Men etter en viss inntekt så kreves det regnskapsfører og betaling av skatt og blablabla... og reklamasjoner..og blablabla..Ja du ser greia..bedre å bare selge/kjøpe på privat basis...

 

er i bygda mi, men kan aldri si at jeg har sett den! :o :o

 

Bygd ja... åssen er det å bo i en bygd? :P Men ja..den var feit.. jeg liker sånne rare 80talls bygg selv om de er stygg etter dagens standarder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på det... LinkedIn begynner å bli større i Norge nå, men intill videre er det ikke så veldig mange firmaer på finn som bruker denne løsningen.. WebRecruiter er mer bredt.. Men der tar det 100år å lage en cv...Men til gjengjeld så er man ferdig med den og den ligger tilgjengelig for mange...

 

 

Oppstart koster ingenting nei...Men etter en viss inntekt så kreves det regnskapsfører og betaling av skatt og blablabla... og reklamasjoner..og blablabla..Ja du ser greia..bedre å bare selge/kjøpe på privat basis...

 

 

Bygd ja... åssen er det å bo i en bygd? :P Men ja..den var feit.. jeg liker sånne rare 80talls bygg selv om de er stygg etter dagens standarder...

det er jo alltid hyggelig ;)

uansett så er det en spesiell bil, så om den har kul lyd å går godt, tror jeg den kan betraktes som kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart koster ingenting nei...Men etter en viss inntekt så kreves det regnskapsfører og betaling av skatt og blablabla... og reklamasjoner..og blablabla..Ja du ser greia..bedre å bare selge/kjøpe på privat basis...

 

 

 

 

Det er sant :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh YESSSSSS!!

 

Fikk telefon fra verkstedet nå, de har lokalisert og fikset "Check Engine" problemet på CRXen min!! Var bare "noen koblinger som var løse" :') Det var 2-er feil på EU-godkjenningen, så jeg stressa masse med det...

 

Det problemet irriterte meg grenseløst i mange måneder. Googlet ihjel uten hell og kastet også bort masse penger på deler som ikke løste problemet.

 

Bare bytte et par deler til nå (hjullager og drivknute), samt oljeskift -. alt det tar de innen i morgen - så betyr det EU-godkjent bil i meget god stand og masse herjing til helgen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh YESSSSSS!!

 

Fikk telefon fra verkstedet nå, de har lokalisert og fikset "Check Engine" problemet på CRXen min!! Var bare "noen koblinger som var løse" :') Det var 2-er feil på EU-godkjenningen, så jeg stressa masse med det...

 

Det problemet irriterte meg grenseløst i mange måneder. Googlet ihjel uten hell og kastet også bort masse penger på deler som ikke løste problemet.

 

Bare bytte et par deler til nå (hjullager og drivknute), samt oljeskift -. alt det tar de innen i morgen - så betyr det EU-godkjent bil i meget god stand og masse herjing til helgen  :D

 

Skal kanskje ut og råne med hermano90 i helgen..joine? sommerbilene trenger å få lufta seg litt :P

 

 

selv om det er meldt 23grader og regn på lørdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart koster ingenting nei...Men etter en viss inntekt så kreves det regnskapsfører og betaling av skatt og blablabla... og reklamasjoner..og blablabla..Ja du ser greia..bedre å bare selge/kjøpe på privat basis...

 

Jo, oppstart av firma koster noe. For et AS/ASA/begrenset ansvar/borettslag etc. koster det hhv. 5.666,- eller 6797,- (elektronisk/papir) for etablering i Brønnøysundregisteret. Er det et enkeltmannsforetak/ANS/DA etc. koster det hhv. 2.265,- eller 2.832,-. Det er også en del andre avgifter/gebyrer som kan/vil tilkomme ved nyregistrering av foretak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp mms fra en arbeidskollega som er og henter nye Teslaen sin.

Blitt lovet en prøvetur til uken, gleder meg til å se litt nærmere på den nye folk-passaten.

 

Ut i fra hva jeg klarer å lese meg frem til, så virker det som en bra bil, med godt opplevd kvalitetsinntrykk og gode kjøreegenskaper.

 

Forstår godt at folk kjøper Teslaen, en andre biler i samme prisklasse fortiden. Tror faktisk jeg hadde revurdert mitt valg hvis jeg skulle ha valgt på nytt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, oppstart av firma koster noe. For et AS/ASA/begrenset ansvar/borettslag etc. koster det hhv. 5.666,- eller 6797,- (elektronisk/papir) for etablering i Brønnøysundregisteret. Er det et enkeltmannsforetak/ANS/DA etc. koster det hhv. 2.265,- eller 2.832,-. Det er også en del andre avgifter/gebyrer som kan/vil tilkomme ved nyregistrering av foretak.

 

 

Stemmer det...  bare blingsa litt..driver jo med oppstart av flere sjåfører i uken på jobb og der registreres enkeltmannsforetak på alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par måneder siden snudde jeg meg hver gang jeg så en Tesla. Nå teller jeg dem på hver eneste kjøretur, er aldri under 3. "Alle" skal ha disse nå.

 

er jo egentlig ikke så veldig rart det, Gratis bom, billig å fylle opp, kjøre i kollektivfeltet. Mer hester standard en det alle fjortis gutta på forumet her drømmer om å ha i sin fremtidige ombygde e36 m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det...  bare blingsa litt..driver jo med oppstart av flere sjåfører i uken på jobb og der registreres enkeltmannsforetak på alle...

 

Firma som bare ansetter(leier inn) folk med enkeltmannasforetak høres ikke ut som stedet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo egentlig ikke så veldig rart det, Gratis bom, billig å fylle opp, kjøre i kollektivfeltet. Mer hester standard en det alle fjortis gutta på forumet her drømmer om å ha i sin fremtidige ombygde e36 m3.

Må lades etter hver X kilometer da. Det er en ulempe. Men ja, elbiler er nok i ferd med å bli det store nye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...