Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det akseptabelt at meglere som selger hus juger så det renner av de mens man som privatperson ikke har lov å juge noen ting da man selger noe? Jo styggere et hus er, jo større er potensiale i følge annonsene på finn.no... :P Latterlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det akseptabelt at meglere som selger hus juger så det renner av de mens man som privatperson ikke har lov å juge noen ting da man selger noe? Jo styggere et hus er, jo større er potensiale i følge annonsene på finn.no... :P Latterlig...

 

Helt korrekt det du skriver, sitter og ser selv.. Jo mer som må gjøres, jo mer blir huset roset opp i skyene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man gjør litt "detektivarbeid" så finner man bilde av bilen med hjula på. Om det er de hjula som har blitt stjålet så har de en pris på GS på totalt 16-17k.. Var voldsomt dyre dekk han hadde på de hjula mao... Godt mulig han har byttet til noe dyrere dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tzunami: Nice :)

Hørte hjulspinn i dag, på vei hjem. Skjønte ikke hvor det kom fra og hørte ikke noe motorlyd. Ble usikker på om det var hjulspinn alikevel. Så fløy det en P85 forbi. Haha

En kamerat søkte på skiltet (OCD) og sa det var en som var ute og prøvekjørte :P Skikkelig sær opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Gjensidige, og tror jeg måtte fått ganske mye penger tilbake om jeg skulle endt opp på det jeg betaler i dag.

 

Samme her. Ingen har engang vært i NÆRHETEN av prisen jeg har av nåværende selskap, Gjensidige inkludert. Da måtte utbyttet vært på 4-5 lapper etter skatt.

 

Fikk gave fra han far, ska ratte ferrari og lamborghini til høsten :D er ett firma som driver med superbil-utleie :) mistenker det er ment mest som motivasjon for at jeg ska beholde lappen i sommer :P Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

 

Om det er de svenske gutta som reiser rundt, så må du ratte den på offentlige veier. Jeg testa Gallardo Superleggera LP560 eller.no sånt, og jeg må innrømme at det var litt dass når det var på Skedsmokorset lissm. Var som å kjøre en sprek Audi.

 

Hvorfor er det akseptabelt at meglere som selger hus juger så det renner av de mens man som privatperson ikke har lov å juge noen ting da man selger noe? Jo styggere et hus er, jo større er potensiale i følge annonsene på finn.no... :P Latterlig...

 

Meglere kan stort sett gjøre hva de vil. En megler fortalte meg om gull og grønne skoger da jeg kikket på en lenket enebolig, hvor han i den andre delen skulle la kjøper bygge garasje på sin eiendom og det var ikke måte på. Snakket med eieren av den andre delen senere, siden han solgte sin del 1 mnd etter. Og han hadde ikke sagt noe slikt i det hele tatt..

 

Jeg konfronterte megler på mail (en kar som lyste verdensmester), og fikk ikke engang svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er de svenske gutta som reiser rundt, så må du ratte den på offentlige veier. Jeg testa Gallardo Superleggera LP560 eller.no sånt, og jeg må innrømme at det var litt dass når det var på Skedsmokorset lissm. Var som å kjøre en sprek Audi.

Sjekka opp nå, var visst det. "GR8 experience" kaller de seg :) 0-80, 0-80, 0-80 i en halvtime da :P;)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ingen har engang vært i NÆRHETEN av prisen jeg har av nåværende selskap, Gjensidige inkludert. Da måtte utbyttet vært på 4-5 lapper etter skatt.

 

man skatter ikke av kundeutbyttet til gjensidige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da familien dro på visning i et tilsynelatende flott hus, alt annet enn selve huset var greit nok, men det skinte igjennom raske løsninger hele veien. Hagen var enorm med grillhytter, forskjellige avdelinger for avslapning, badebasseng osv. Det var det alle på visningen var opptatt av virket det som..

Det var det megleren fokuserte på, og selve huset var jo bra på alle måter, var jo ingenting galt her mente han. Tror nok veldig mange ble overrasket da man poengterte "høylytt" oss familiemedlemmer i mellom, alle oppover og nedoverbakker som befant seg i hovedetasjen.. Etasjeskillet gikk fra å være støpt til å være av tre på få minutter, og det ble avslørt at det var et Block Watne hus. Fallet på det ene badet var mitt i baderommet fordi etasjeskillet hadde sunket midt i rommet grunnet tyngden av støpen(eneste gode forklaring dersom det stemte at fagmann hadde gjort jobben)  :P

Slike hyggelige ting fantes det mye av, og ellers var kabelTV anlegget internt var trukket på husets yttervegger, da medført at fukt og vindsperre var punktert mange mange steder da de hadde borret seg inn i huset der de ønsket kabelTV. Det elektriske anlegget var også en vits..

 

Allikevel gikk huset for over en million over takst, og endte vel opp med en sum på rundt 7,5 millioner.. Tror alle i familien er glad for at det ikke ble det huset idag, med tanke på hva man sitter med nå(selvom vi flyttet ut av Oslo).

 

Man skal være ganske obs og har man ikke kunnskap, så bør man ha med seg ekspertise som kan gi råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka opp nå, var visst det. "GR8 experience" kaller de seg :) 0-80, 0-80, 0-80 i en halvtime da :P;)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

 

Samme folka ja. Jeg fikk ikke lov å bruke girkassa på lamboen en gang, siden en kar visstnok hadde blåst motoren på den før siden den ikke har turtallssperre.

Fruen kjøpte det for halv pris til meg via GroupOn, og det var nok ikke verdt stort mer enn det heller. Men greit å kunne si at man har kjørt bilen - selv om jeg hadde valgt 430'en om jeg kunne velge igjen :)

Gallardoen er fra tiden rett etter at VAG ødela dem - i den tiden Clarkson klaget. Og jeg skjønner hvorfor :)

 

man skatter ikke av kundeutbyttet til gjensidige ;)

Javel? Skatter man ikke av alt aksjeutbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...