Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

OK nå fikk jeg telefon fra en kar fra Stavanger som var interessert i CRXen til full pris. Han skal komme på fredag og hente bilen.

Når jeg la den ut til 15.000 kr. og fortalte potensielle kjøpere at det ville koste rundt 5000 kr. å få den i bra stand, så ville ingen røre bilen. Jeg brukte selv 5200 kr. på EU inkl. deler og arbeidstimer, og nå får jeg solgt bilen til 35.000 kr.

Helt sykt hvordan dette fungerer, men nå er jeg veldig glad.

 

 

15000 virka som "bilen er søppel" pris.... og den hadde dritstygge felger :P 35k så virker bilen som en tt godt kjøp og med nye felger ser den mer seriøs ut også... Sa jo til deg at du burde fikse den opp kjapt og legge den ut til høyere pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme opplevelse som deg, kjørte R8, F430, LP470 Performante og Jaguar XK-RS i fjor.

R8 var kjedelig egentlig, vet jeg må ta høyde for at det var den siste bilen som ble prøvd men uansett så var ikke opplevelsen like kul i den.

 

Beste opplevelsen var faktisk Jaguar XK-RS´n :) F430´n var for banepreget på en måte. Merket den minste ujevnhet i veien og alt bråkte noe sykt.

XKR 4.2 er en av drømmebilene mine :) De ligger på rundt 700.000 kr., men satser på at de kommer seg ned til rundt 300.000 (slik som den utdaterte utgaven) når jeg en dag har råd til slikt.

 

Clarkson elsker jo XKR også, siden det er en skikkelig bøllebil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 virka som "bilen er søppel" pris.... og den hadde dritstygge felger :P 35k så virker bilen som en tt godt kjøp og med nye felger ser den mer seriøs ut også... Sa jo til deg at du burde fikse den opp kjapt og legge den ut til høyere pris...

 

Aha! Jeg må baer eu.godkjenne M3´n så forsvinner den for 120k :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg må baer eu.godkjenne M3´n så forsvinner den for 120k :D

 

 

Jeg hadde fkatisk gjort det...godkjent den og fått den "lovlig" så ingen blir stoppa i kontroll etc...ofte så er det enklere å selge en EU ok bil til 100 enn en ikke eu til 70..selv om det bare koster 5k å få den eu ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme opplevelse som deg, kjørte R8, F430, LP470 Performante og Jaguar XK-RS i fjor.

R8 var kjedelig egentlig, vet jeg må ta høyde for at det var den siste bilen som ble prøvd men uansett så var ikke opplevelsen like kul i den.

Beste opplevelsen var faktisk Jaguar XK-RS´n :) F430´n var for banepreget på en måte. Merket den minste ujevnhet i veien og alt bråkte noe sykt.

Jeg var også på en sånn kjøreopplevelse... i Barcelona da, på curcuit de catalunya :P kjørte banerigga Porsche boxter cup, lamborghini gallardo og ferrari 458 italia. Gallardoen skuffa litt egentlig... Fikk også et generelt dårlig inntrykk av hele bilen, da mange knapper og detaljer inni bilen hadde falt fra hverandre :P

Ferrari'en var noe helt annet! Var mye "fastere i fisken" om det er lov å si? Mye mere direkte og sportslig :) Porsche'n gikk jo ikke akkurat dritbra, men likevel var den på høyde med Ferrari'en på morrofaktor :) Bøttestoler med 4-punkt, bur, manuell m/clutch og ellers ribba for alt av utstyr ga en helt annen kjøreopplevelse enn lamboen som hadde automat med f1 giring :) på dette arrangementet fikk jeg lov å kjøre som jeg ville egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fkatisk gjort det...godkjent den og fått den "lovlig" så ingen blir stoppa i kontroll etc...ofte så er det enklere å selge en EU ok bil til 100 enn en ikke eu til 70..selv om det bare koster 5k å få den eu ok...

Tror det koster 550,- for å få eu godkjent min. Den er godkjent ombygget, så er bare neste eu kontroll som er  i September som kan skremme folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 virka som "bilen er søppel" pris.... og den hadde dritstygge felger :P 35k så virker bilen som en tt godt kjøp og med nye felger ser den mer seriøs ut også... Sa jo til deg at du burde fikse den opp kjapt og legge den ut til høyere pris...

Ingen dum strategi det :) Fjerner mange usikkerheter for kjøper. Nesten ingen liker å kjøpe bil der ting må fikses med en gang.

Tror det koster 550,- for å få eu godkjent min. Den er godkjent ombygget, så er bare neste eu kontroll som er  i September som kan skremme folk. 

Tror det vil hjelpe på masse om du leverer den EU OK. Viser til neste kjøper at bilen er ryddig nok til å gå gjennom kontrollen. Men kjipt om du får deg overraskelser som gjør at bilen ikke blir godkjent, slik jeg fikk med E30 caben :P

 

Bare be om håndpenger. Får du det så er det jo ok.

Har sendt forespørsel om det :)

 

er ett eller annet med bøllete engelske gentlemans biler...

 

Når jeg tenker meg om så er jeg faktisk veldig glad i britiske sportsbiler, enda mer enn tyske faktisk... TVR, Caterham og Lotus har jo ville kjøremaskiner uten sidestykke...

XK-RS drar den litt lenger. Med V8 Kompressor på 550HK  :headbang:

 

Det tror jeg på :) Tar en nyere Jaguar XKR over en tilsvarende DB9 og V8 Vantage any day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det akseptabelt at meglere som selger hus juger så det renner av de mens man som privatperson ikke har lov å juge noen ting da man selger noe? Jo styggere et hus er, jo større er potensiale i følge annonsene på finn.no... :P Latterlig...

 

Et hus som ikke har moderne standard, er i dårlig forfatning eller har stort tomt, har jo nettopp (stort) potensiale for videre utvikling og modernisering i henhold til dagens ønsker om standard. Derfor blir heller ikke dyrere objekter betraktet som "potensiale", da de allerede er der man forventer dem. Jeg vil derfor mene at en slik beskrivelse av slike eiendommer, helt klart er "innenfor" hva som bør være akseptabelt for påstander om eiendommer. Det strider heller ikke mot god markedføring- og meglerskikk. Påstanden om at en eiendomsmegler kan lyve rundt seg om forskjellige påstander er nok heller ikke særlig reell. Enkelte tilfeller finnes nok (som i alle yrker), men det er nok ikke representativt for yrket generelt.

 

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=48149896&location=1.20005.20073&location=0.20005&price_to=1000000&sort=1&ref=fas

Dette tar kaka... 950 000 for dette her? Her kjøper du i prinsippet en tomt du ikke får lov å bygge noen ting på fordi det er for nære Glomma. Huset er jo kava røti!

 

Tja. Er egentlig 950.000kr så ille? For meg ser dette ut som en eiendom med fantastisk beliggenhet. Hvem vet. Det er markedet som bestemmer hvilken pris denne er verdt og utsalgspris er noe som beregnes utifra kvadratmeterpris (gjennomsnitt) og hva tilsvarende boliger i samme område har blitt solgt for i senere tid. Ting blir også estimert gjennom en "boligestimator". Det som er verdt å merke seg her er at boligpriser som var gitt for bare et par måneder siden, ikke nødvendigvis er representative for nivået som er i dag. Prisen fastsettes forøvrig ikke av megleren selv, men av selger etter en anbefaling om pris fra megler og takstmann. Utarbeidelsen av pris er naturligvis et samarbeid mellom selger og profesjonell part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det koster 550,- for å få eu godkjent min. Den er godkjent ombygget, så er bare neste eu kontroll som er  i September som kan skremme folk. 

 

 

Mente at eventuelle reperasjoner kanskje påløper seg til 5k... det er nok til å skremme en potensiell kunde "hva om den ikke blir godkjent a...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skulle hatt en A-B bil for å bruke i to måneder før salg, hvilken bil hadde dere satset på da? Noe som ikke er vanskelig å selge igjen. Hvis CRXen forsvinner til fredag så har jeg ikke bil i 2-2,5 mnd (til F30en kommer).

 

Edit: Noe sånt? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48756187&searchclickthrough=true

Kompis hadde slik og misbrukte den heftig, men den bare gikk og gikk til rusten tok den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger noe annet for 15lapper...rett og slett...det der er en potensiell dødsfelle...

 

 

La meg snu litt om på det...Kjøp den der...Så kan vi ta front mot front mot E klassen min...i si...60km/t..... den som dør for skylda for ulykken...oki? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...