Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vil jeg tro, men hvor jobber du ? :)

Ikke noe fast sted, men i Osloområdet nå om dagen. Ellers blir det hvor vi har prosjekter og min kompetanse trengs. Har ellers jobbet både i Stavanger, Bergen og Narvik som ytterpunkter og en del i mellom disse. Jobber på jernbanen, med utbygging og vedlikehol av tekniske og mekaniske innretninger langs jernbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen er enestående. Hva slags fag er det? Regner ute, lager meg en tacobaguette mens jeg ser på tv. Godt med fri... ;)! Faktisk hatt fagbrev 5 år jeg nå, går fort gitt.

Laborant faktisk hehe :P

Kun kort teori del igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fast sted, men i Osloområdet nå om dagen. Ellers blir det hvor vi har prosjekter og min kompetanse trengs. Har ellers jobbet både i Stavanger, Bergen og Narvik som ytterpunkter og en del i mellom disse. Jobber på jernbanen, med utbygging og vedlikehol av tekniske og mekaniske innretninger langs jernbanen.

 

Hørtes ut som artig jobb, reise litt og fysisk jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer den dag idag på at jeg på videregående ikke gadd å finne ut mer om jernbane før jeg hoppa på tele- og elektrobransjen! Hadde jeg drevet med jernbane hadde jeg kanskje holdt på enda :P Tok meg 3,5 år før jeg hadde nådd toppen(læretid, norgesmester,VM deltakelse, fagbrev) og ingen nye utfordringer i sikte. En interessant stilling i Jernbaneverket dukket opp for en tid tilbake også, synd det er 2 år igjen av utdannelsen :P

 

Begynner sommerjobben på Fredag, ifjor ble det mætt med mynt, vi får se i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer den dag idag på at jeg på videregående ikke gadd å finne ut mer om jernbane før jeg hoppa på tele- og elektrobransjen! Hadde jeg drevet med jernbane hadde jeg kanskje holdt på enda :P Tok meg 3,5 år før jeg hadde nådd toppen(læretid, norgesmester,VM deltakelse, fagbrev) og ingen nye utfordringer i sikte. En interessant stilling i Jernbaneverket dukket opp for en tid tilbake også, synd det er 2 år igjen av utdannelsen :P

 

Begynner sommerjobben på Fredag, ifjor ble det mætt med mynt, vi får se i år.

Er nok ikke for sent enda da, du er ung og driftig. Hva slags stilling var det som dukket opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snakk om en ingeniørstilling på signal og tele i Oslo, hvor fagbrev var en stor fordel. De var ute etter nyutdannede. Sporveien hadde også lignende stillinger utlyst, de har jo et litt annet system, men uansett ganske midt i blinken på hva jeg idag har lyst til å drive med(Det kan jo fort endre seg).

 

Statlig ansettelse er greit nok, og lønna er dårligere enn den jeg hadde som telemontør, men jeg leter mer etter trivsel og utfordringer.

Skulle det vært aktuelt å søke på stillingen denne våren, så ville man selvsagt gått mer i dybden på selve bedriften. En tunggrodd bedrift med dårlig trivsel ønsker ingen. Sporveien scorer høyt der(Sporveien kjenner jeg godt administrasjons-messig og på prosjekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange innom fra sporveien som avlegger fagrøve hos oss fordi de ikke har egnet prøvearbeid selv. De må gjennom samme opplæring selv om de ikke arbeider med det samme. Kan ikke si at de har imponert meg voldsomt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporveien har et helt annet syn på hvordan ting skal gjøres. Det er derfor de fleste av arbeidene der utføres av eksterne entreprenører, slik som meg :P

 

Fredrik: Systemet på Tbanene er jo ikke så forskjellig fra jernbanen sitt, hvertfall ikke på vestsiden av Oslo. Signal er hvertfall likt der som de få systemene på jernbanen som har Ebilock anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Bane du jobber for SweetBMW?

Har mest dratt fiber og terminert her og der på T-banen i mitt liv, et lite prosjekt på trikken og bistand ved oppgradering av sikringsanlegg på Grorudbanen. Ingen store erfaringer med signal i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...