Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis dine bekjente har flyttet til denne kanten for å spare penger har de misforstått boligmarkedet totalt. Lørenskog har nest høyeste kvadratmeterpris i Akershus, rett under Bærum. Sammenlignet med Oslo ligger Lørenskog omtrent på gjennomsnittsprisen til Oslo totalt. Det er jo bestanden av eneboliger og villaer som drar ned snittprisen i disse områdene, så hadde de bestått av lik bebyggelse som Oslo ville snittet vært vesentlig høyere. Du må med andre ord i retning Røa, Løkka, Grefsen, Kollen, Vinderen, Majorstuen, Bygdøy etc. for å få en høyere gjennomsnittlig kvadratmeterpris. Er det områder man skal investere i nå, er det nettopp Lørenskog, Lillestrøm og faktisk Grønland man bør plassere pengene. ;)

 

Jeg har litt problemer med å se nøyaktig hvorfor politikerne har bestemt at Osloregionen skal vokse så enormt mye i de kommende årene. Dette er nytt og vi har aldri fått en ordentlig forklaring utover at slik er det... som om det er en slags naturlov som bestemmer. Det er det ikke iom. at all utbygging av landet er en politisk beslutning.

 

Både København og Stockholm er temmelig store byer i forhold til Oslo. Stockholm ble bygget ut på 50 og 60-tallet da politikerne praktisk talt tømte resten av landet for arbeidskraft og skapte "glesbygdene" (tomme bygder på landet). Vi har alltid vært stolte i Norge av å ha levende bygder som et alternativ til Oslo. Dette har gitt oss et kulturelt mangfold de mangler i Sverige. De store svenske byene (Stockholm, Gøteborg og Malmø) formelig suger livsgnisten ut av resten av landet og skaper en sosial ensformighet og homogenitet som ville ha vært tragisk hvis det ikke hadde vært for den massive innvandringen... som igjen ofte skaper andre tragiske problemer.

 

København har alltid vært stort i forhold til resten av landet. Kongens by (idag dronningens by) var (forsøksvis) hjertet i et imperium etter mønster fra London, Paris og Madrid. Idag snakker man her i Danmark om København og provinsen (resten av landet). Vi andre snakker om "københavneri"...  en situasjon der det som er godt for København (sett fra København) er godt for resten av Danmark. Slik er det ikke iom. at København har massive egne sosiale problemer i likhet med de store svenske byene.

 

Stockholm og København suger til seg arbeidskraft på bekostning av resten av landet. Her i Danmark snakker man om den "råtne banan" som er et bananformet område 60-70 Km utenfor København der arbeidløsheten er stor. De ressurssterke flytter nærmere København og de mindre ressursterke flytter ut av København. Skal man bo nogenlunde sentralt i København må man tjene minst 1 million kroner i året. Man kan jo bare forestille seg hva slik gjør for det kulturelle mangfoldet. Situasjonen er ikke ulik den man ser i det vestlige Oslo... eller tilsvarende områder i Stockholm, London, Paris etc. Det er slik dagens markedsøkonomi i realiteten fungerer... vinn eller forsvinn... og det er politisk bestemt at det skal være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete... Leide en leilighet og den ble solgt for 290k og var 50 kvm :P bor nokk litt ut på "bygda":p

Sent fra min C6903 via Tapatalk

 

På Grünerløkka hadde den gått for 3,5+ - uansett standard :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spilt Need for Speed Underground-spillene? Der var "hovedbilen" en Skyline ;)

1999-nissan-gt-r-r34-from-2-fast-2-furio

Mmmmmm! :D Har sett en i virkeligheten også, på bilmesse et år :P

Jada. Spilt det meste av store kjente bilspill. Og har sett flere skyline live. Både 32 33 og 34. Har vel vært inni en 33 også. Så har sett litt på de.

Har forresten en 1-18 skala bil av den grå og blå skyline fra 2 fast 2 furious.

Satt og laget den bilen på spillet midnight club 3. Satt med modelbilen og laga den på spillet så nøye som mulig. Alle logoene på panseret måtte lages med en og en strek siden ikke alle logoene vsr i spillet. Også kunne jeg selge bilen online. Fikk 10 000 pr gang bilen ble solgt. Hver gang jeg starta opp spillet så kom det inn 30-50 tusen på spillkontoen min. Ikke spilt det på noen år nå. Om jeg logger på der nå så er jeg vel milionær :P

EDIT: den ene skylinen som er brukt i filmen er det vel en jente i Askim/Mysen som eier. Samme med en svart charger fra første filmen.

EDIT 2: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/naa-kan-du-proevesitte-filmbiler-fra-hollywood/a/10034464/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange ganger han har blitt stoppa, men har kjørt med den sånn i noen år og det går så fint at :)

Jeg hadde personlig ikke turt i frykt for enorme økonomiske konsekvenser, men digg at det går bra for kompisen din da. Man blir mer eller mindre vant til effekten nesten uansett hvor kraftig motoren er, lurer på om "alt annet" blir kjedelig for han etter den bilen. M3 og sånt må jo være et stort gjesp for karen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige bilen min var en E30 ix med 1 bar ladetrykk og før der en heisa og bredda Hilux med kompressor så vet alt om hjertet i halsen når man blir stoppa i kontroll, men det gikk fint hver gang. Fikk beskjed av en politi engang at han hørte hiluxen godt i stua hjemme når jeg kjørte forbi, men siden jeg sa jeg også syntes den bråkte for mye og hadde planer om å gjøre noe med det var det bare å kjøre videre..  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...