Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

En 4-serie til en halv million vil være relativt lite utstyrt, og i tillegg har den ikke begynt på verditapet sitt engang. En brukt 6-serie vil holde verdien mye bedre.

I tillegg er det forskjell på 300K og en halv million. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en Halv million er 6-serien e63/E64 Uinteressant. Men til rundt 300.000 synes jeg den har noe for seg, om den er pent holdt.

Mye bil for pengene!

 

Når det gjelder 4-serien er jeg usikker. Fine biler, men motoralternativene er kjedelige med mindre man legger 800+ på bordet....

Jeg nekter å kjøre firesylindret entusiastbil.. ( E30 M3 er unntaket som bekrefter regelen).  N52/N53 konstruksjonene er stadig fine motorer og på mange måter salmen ved reisens slutt for BMW i relasjon til deres lange linje av naturlig aspirerte rekkeseksere. Motoren er konstruert i magnesium og veier kun 121 kilo,  og hadde Valvetronic i N52 og etterhvert direkteinnsprøytning i N53. 

 

BMW 630i Coupe veier faktisk kun 1485 kilo ( senere 1510-1530) igjennom utstrakt bruk av lettere materialer kombinert med den fjærlette N52 motoren. BMW 130i veier til sammenligning 1450!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt verditap ja... Det kan du si. BMW har noe av det verste tapet jeg har vært borti med bil noen gang men fatterns tar fortsatt kaka.

 

Kjøpe F10 ny i 2010 for 849 eller noe i det området der. 523i med alt utstyr unntatt msport. Ville ha innbytte i 2013 på sensommeren, fikk tilbud på 350..... 500k på 3 år \ 60.000km.

Ny i 2008 begynte den på rundt 940.000 uten utstyr, så ikke utenkelig at denne bikket 1.1 mill eller mer.... et verditap på oppimot 850.000 / 75% på 6 år er drøyt.

 

Hadde jeg sett den hadde jeg kjøpt den på dagen, den gikk nok fort.....

 

Lignende på økern bilauksjon nå.. dog til "litt" høyere pris :P

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37919991&searchclickthrough=true

 

Jeg la inn bud på denne her nå, 319.000.

Spørs om det blir godkjent:p

 

Liker 6-serien, og dama vil ha noe nyere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt verditap ja... Det kan du si. BMW har noe av det verste tapet jeg har vært borti med bil noen gang men fatterns tar fortsatt kaka.

 

Kjøpe F10 ny i 2010 for 849 eller noe i det området der. 523i med alt utstyr unntatt msport. Ville ha innbytte i 2013 på sensommeren, fikk tilbud på 350..... 500k på 3 år \ 60.000km.

 

Å herregud! På en stille natt kan man nesten HØRE at F10`en står og verdiforringer seg i hagen...

Kjøpe NY Bmw skal jeg ikke gjøre med mindre jeg har et perverst ønske om å gi bort penger - regnestykket du presenterte der er bare helt sykt.

Og her er det snakk om en modell som stadig var nyeste karosseri når det var tid for bytte.

 

That being said, jeg tror nok feks en 530d vil holde seg bedre - slik som Fredrik 90 kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey dere begge gjør det feil, drit nå i fotball. BMW som gjelder! Eller hvertfall bil..

 

Jeg gjør ALT rett:

902146_10201101105193872_1165271231_o.jp

 

Det kan være litt vanskelig når du har kjørt over 3 personer og kvestet bilen rundt en lyktestolpe.

Finner forsikringsselskapet da ut at bilen er trimmet så vil de si at forsikring ikke gjelder og du risikerer regress på flere milioner

 

Etter hva jeg har forstått, så er det fremdeles forsikringsselskapet som har bevisbyrden. De må bevise at dine modifikasjoner er grunn til ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lite utstyr på 4-serie coupe om man skal ha brukbar motor til halv million ja... "Må ha utstyr for å ha salgbar bil senere" koster jo 100-150.000 kr i tillegg til utsalgspris!

Gleder meg til verditapet på F30en! 316iA til 520' utsalgspris lol, får nok 120' for den om 5 år :P Men har tenkt å ha den lenge nettopp pga det, så jeg satser på at jeg ikke går lei fort, men tror ikke jeg kommer til å bli det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ALT rett:

902146_10201101105193872_1165271231_o.jp

 

 

Etter hva jeg har forstått, så er det fremdeles forsikringsselskapet som har bevisbyrden. De må bevise at dine modifikasjoner er grunn til ulykken.

 

En slik en har min datter på litt over 7 mnd også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lite utstyr på 4-serie coupe om man skal ha brukbar motor til halv million ja... "Må ha utstyr for å ha salgbar bil senere" koster jo 100-150.000 kr i tillegg til utsalgspris!

Gleder meg til verditapet på F30en! 316iA til 520' utsalgspris lol, får nok 120' for den om 5 år :P Men har tenkt å ha den lenge nettopp pga det, så jeg satser på at jeg ikke går lei fort, men tror ikke jeg kommer til å bli det...

 

Du har brukt 520 tusen på en 316i???? 

Broren min kjøpte en F31 320i M-sport automat for 2 år siden. Den havnet på 470 ( med 60.000 i rabatt)

Gått berserk på utstyrslista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har brukt 520 tusen på en 316i????

Broren min kjøpte en F31 320i M-sport automat for 2 år siden. Den havnet på 470 ( med 60.000 i rabatt)

Gått berserk på utstyrslista?

Jeg betaler 452' da. Ikke gått nevneverdig berserk, men har bl. a. Individual Tanzanite Blue (20.000) eksteriørfarge. Ellers relativt nøkternt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så horribelt galt for en ny bil. Eneste som er kjett er motoren, men følger du servicer og holder den i orden får du solgt den igjen også uten store problemer. Kult å kjøpe ny bil hvert fall :)

En uke til feriepenger nå :D Mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...