Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Synes ikke det er så horribelt galt for en ny bil. Eneste som er kjett er motoren, men følger du servicer og holder den i orden får du solgt den igjen også uten store problemer. Kult å kjøpe ny bil hvert fall :)

En uke til feriepenger nå :D Mmm...

Ikke avskriv den motoren før den er prøvd ;) Vi har jo et aktivt bimmersmedlem med M3 E36 som sa at den gikk overraskende bra også, så det er noe helt annet enn tidligere 316i som er tragiske motorer!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke avskriv den motoren før den er prøvd ;) Vi har jo et aktivt bimmersmedlem med M3 E36 som sa at den gikk overraskende bra også, så det er noe helt annet enn tidligere 316i som er tragiske motorer!

Ikke avskriv den motoren før den er prøvd ;) Vi har jo et aktivt bimmersmedlem med M3 E36 som sa at den gikk overraskende bra også, så det er noe helt annet enn tidligere 316i som er tragiske motorer!

Ikke avskriv den motoren før den er prøvd ;) Vi har jo et aktivt bimmersmedlem med M3 E36 som sa at den gikk overraskende bra også, så det er noe helt annet enn tidligere 316i som er tragiske motorer!

Tror den er helt grei jeg... Synes ikke E30n min gikk så dårlig heller jeg, hehe. Bilen er jo sikkert helt nydelig å kjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30 316I har en motor som ikke har noe tilfelles med tidligere utgaver. Den har en helt annen karakter enn de daffe sugegreiene man fikk i E46 og E90, hvem hadde vel trodd den gang at en 316 i skulle klare 0-100 på 8,9 sekunder om få år ;) For første gang vil jeg si at en 316i faktisk er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30 316I har en motor som ikke har noe tilfelles med tidligere utgaver. Den har en helt annen karakter enn de daffe sugegreiene man fikk i E46 og E90, hvem hadde vel trodd den gang at en 316 i skulle klare 0-100 på 8,9 sekunder om få år ;) For første gang vil jeg si at en 316i faktisk er tilstrekkelig.

 

Samme her. F.o.m. 163/184 hk diesel i E60 så syntes jeg heller ikke at minstemotoriseringen 520d var noe å le av lenger.

 

Tror den er helt grei jeg... Synes ikke E30n min gikk så dårlig heller jeg, hehe. Bilen er jo sikkert helt nydelig å kjøre! :)

Blir A-B bil i Oslo by, så det holder! 318i E30 Touringen min syns jeg gikk AKKURAT godt nok til at jeg ikke ville ta selvmord... Men i 518ien jeg hadde så syns jeg den var grovt undermotorisert... Kunne ikke tålt 316i E30 tror jeg  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. F.o.m. 163/184 hk diesel i E60 så syntes jeg heller ikke at minstemotoriseringen 520d var noe å le av lenger.

 

E60 520d fikk aldri 184hk, men den ble levert med 150/163/177hk, avhengig av hvilken utgave og når man bestilte. F10 520d derimot kan/kunne fås med 163/184/190hk. 518d med 143/150hk, noe som er ganske respektable tall for en innstegsmodell vil jeg si. Dagens modellbetegnelser er med andre ord alt annet enn logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30 316I har en motor som ikke har noe tilfelles med tidligere utgaver. Den har en helt annen karakter enn de daffe sugegreiene man fikk i E46 og E90, hvem hadde vel trodd den gang at en 316 i skulle klare 0-100 på 8,9 sekunder om få år ;) For første gang vil jeg si at en 316i faktisk er tilstrekkelig.

 

Absolutt , en 316i er nok raskere enn 90% av bilene man ser på veien! Det er ikke så hakkanes mange år siden man måtte opp i 2.5 og 3.0 V6 modeller for å kravle seg ned på 8-tallet på 100-sprinten. Litt morsomt at "minstemann" er blitt såpass lett på foten ;)

Hvis jeg ikke minnes feil så brukte en E39 528i med automatgir 9.0 sekunder til 100! ( en evighet sammenlignet med manuell-modellen, som bare brukte 7.5).

Og det er vel ingen som mener E39 528i er spesiellt treg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30 316I har en motor som ikke har noe tilfelles med tidligere utgaver. Den har en helt annen karakter enn de daffe sugegreiene man fikk i E46 og E90, hvem hadde vel trodd den gang at en 316 i skulle klare 0-100 på 8,9 sekunder om få år ;) For første gang vil jeg si at en 316i faktisk er tilstrekkelig.

 

Da fruen skulle ha seg firmabil, så fikk vi A3 1.4 TFSI S-tronic som demobil for testing, og det er noe av det morsomste jeg har kjørt på mange år.

Herregud som bensinmotorer har kommet seg de siste årene.

 

Jeg har ikke prøvd 316i, men den er nok minst like gøy som VAG-versjonen. Og strengt tatt er det jo en 316Ti, og den T'en der gjør hele forskjellen.

Turboer har revolusjonert små bensinmotorer på samme måte som de revolusjonerte dieselmotoren for 15-20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...