Fredrik Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Forbruksmessig var vår gamle E46 318d Touring litt interessant. På normal kjøring lå den rundt 0,45 liter/mil med en mindre variasjon opp til ca. 0,60 liter/mil på ren bykjøring. Det samme forbruket (altså rundt 0,60 liter/mil) hadde den mellom 130-170 Km/t på Autobahn. Litt mindre hvis hastigheten var konstant... noe den imidlertid sjelden er på Autobahn (les: det går i rykk og napp). Først over 170 Km/t tok forbruket litt av med topper opp mot 0,80 liter/mil ved full gass (ca. 205 Km/t). Med vår tidligere E36 323i med M52B25 motor var det vanskelig å komme under 0,80 liter/mil på Autobahn og intet problem å komme over 1,50 liter/mil. Diesel har sine fordeler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Forbruksmessig var vår gamle E46 318d Touring litt interessant. På normal kjøring lå den rundt 0,45 liter/mil med en mindre variasjon opp til ca. 0,60 liter/mil på ren bykjøring. Det samme forbruket (altså rundt 0,60 liter/mil) hadde den mellom 130-170 Km/t på Autobahn. Litt mindre hvis hastigheten var konstant... noe den imidlertid sjelden er på Autobahn (les: det går i rykk og napp). Først over 170 Km/t tok forbruket litt av med topper opp mot 0,80 liter/mil ved full gass (ca. 205 Km/t). Med vår tidligere E36 323i med M52B25 motor var det vanskelig å komme under 0,80 liter/mil på Autobahn og intet problem å komme over 1,50 liter/mil. Diesel har sine fordeler... Hehe, det var ikke mye hadde selv en 318d E46 før, brukte 0.38 i gjennomsnitt fra Drammen og der jeg bor (cirka 6 timer nord for Trondheim) Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk carburetion reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Hehe, det var ikke mye hadde selv en 318d E46 før, brukte 0.38 i gjennomsnitt fra Drammen og der jeg bor (cirka 6 timer nord for Trondheim) Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk Ja... på ren landeveiskjøring klarte jeg også rundt 0,40 liter/mil. Med full tank klarte vi fint Århus-Malmø-Gålå-Hamar... eller ca. 1265 Km med fullastet bil, fire personer, skistativ, ski og en Stiga rattkjelke på toppen... eriksen76 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Endelig bestilt roadtrip i Tyskland! 5 dager med ren bilentusiasme i nydelig natur i en F11! Faen det blir greit ^^ Starten går i münchen. Merrushe, hermanoo90, Fredrik og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Nå har bilen min stått i snart 2 måneder på Schmiedmann for bytte av bremser….vi booket inn bilen i starten av mai og den skulle være klar på slutten av dagen… men det er fremdeles skiver som mangler.. er dette normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Hei kan noen se på denne og gi meg noen råd? (coilovers, e46) http://bimmers.no/topic/785596-hjelp-til-kj%C3%B8p-av-coilovers/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Nå har bilen min stått i snart 2 måneder på Schmiedmann for bytte av bremser….vi booket inn bilen i starten av mai og den skulle være klar på slutten av dagen… men det er fremdeles skiver som mangler.. er dette normalt? Det korte svaret er selvfølgelig nei! Har du prøvd å ta direkte kontakt med Henrik eller Fredrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Det korte svaret er selvfølgelig nei! Har du prøvd å ta direkte kontakt med Henrik eller Fredrik? Har snakket med Fredrik ja, og "neste uke" er en gjenganger.. litt skuffende da jeg ble anbefalt schmiedmann på bakgrunn av både prisnivå og servicekvalitet. Halve sommeren har nå gått uten en eneste km , og innbookingen i start Mai var nettopp med tanke på å få bilen i tipp topp stand og sommerklar for mange fine turer…. Jeg har purret gjentatte ganger og de lover alltid å ringe, men ringer aldri…. i dag når jeg luftet overstående refleksjoner var mannen på andre enden av røret åpen for å "kjøre med bilen i mellomtiden", men da måtte jeg skjære igjennom. Nå får de få det ferdig så jeg kan få det hele overstått og kjøreklart. Frister ikke helt til gjentagelse dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Dere som bruker skumkanon, hvordan vasker dere? Jeg har nå nypolert bil og ny skumkanon, er det nok og skumlegge så spyle av og deretter tørke eller bør jeg ta håndvask i tilegg? Nå var det kun snakk om pollenstøv. Tar selvfølgelig håndvask om den er veldig skitten Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Hei kan noen se på denne og gi meg noen råd? (coilovers, e46) http://bimmers.no/topic/785596-hjelp-til-kj%C3%B8p-av-coilovers/ Jeg har supersport på min e46, fornøyd med det Kjøpte nye dekk til e92'n i dag, 255/35R18 continental contisport elns. Må nye dekk kjøres inn? foreløpig er jeg skuffa vertfall, får syns raua på bilen danser mer nå enn før og antispinn blinker like mye som før når jeg gir gass, merker ikke noe til bedre feste. Før var det framfelgene(ja faktisk) som stod bak med noen nokså slitne bridgestone runflat 225/40R18 som har stått på bilen siden den var ny(har vell stått foran da frem til forrige eier har kjøpt nye dekk elns) Har hele tiden siden jeg fikk bilen syns at det så ut som det var så mye strekk foran i forhold til bak selv om det var samme dimmensjon på dekkene, men forskjellig merke så gikk ut ifra det som gjorde det. Så søkte jeg opp etter navnet på de felgene jeg har så fant jeg ut det skulle være bredere framfelger. Sjekka i dag og jammen var det ikke breiere felger foran enn bak på bilen Så derfor kjøpte jeg nye breiere så får heller leve med disse hjulene nå da jeg har brukt alt for mye penger på dekk i dag hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Jeg fikk min 325d ned i 0,45 på pen langkjøring, intet er umulig. Motoren her passer egentelig ypperlig i en bil som E9x da den ikke er for stor eller for liten Grunnen til at f eks 318d ikke bruker så veldig mye mindre er rett og slett fordi den er undermotorisert, motoren jobber mer med å trekke bilen enn hva en 3,0 gjør. Men bruker du høyrefoten mer iherdig så vil 3 litern bruke adskillig mer enn tilsvarende kjøring med en 318d. En E34 525i bruker av alle ting mindre enn min 520, enkelt og greit fordi den er en smule undermotorisert den også Joda enig der. men har jo selv slik bil og vet jo hva den bruker Stort sett på langkjøring har jeg vært litt på underkant av 0.6. da har jeg ikke anstrengt meg om å kjøre veldig økonomisk og har tatt forbikjøringer og sånt. Men si at den bruker 0.4 på langkjøring blir litt feil syns jeg da må kjøre vannvittig pent og helst konsentrere deg får å komme så lavt, jeg føler vertfall det med min. Får ved vanlig langkjøring går det vertfall en god del mer hos meg. På papiret bruker min 0.46 på langkjøring etter hva jeg kan finne, så syns det er rimelig imponerende å komme under fabrikkens tall autobahn lå den vell stort sett på 0,7-0.8 i snitt, men var stort sett hardkjør der da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Dere som bruker skumkanon, hvordan vasker dere? Jeg har nå nypolert bil og ny skumkanon, er det nok og skumlegge så spyle av og deretter tørke eller bør jeg ta håndvask i tilegg? Nå var det kun snakk om pollenstøv. Tar selvfølgelig håndvask om den er veldig skitten Sent from my iPad using Tapatalk HD Er alltid anbefalt med handvask før tørking. Greieste er og lufttørke om du har kalk i vannet der du bor Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersander Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Jeg hadde også håndvasket bilen før tørk med håndkle, får liksom ikke bort alt sammen uten berøring. ¨Skyll¨bilen tørr med hageslange uten munnstykke, så renner mye vann av uten berøring Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Dere som bruker skumkanon, hvordan vasker dere? Jeg har nå nypolert bil og ny skumkanon, er det nok og skumlegge så spyle av og deretter tørke eller bør jeg ta håndvask i tilegg? Nå var det kun snakk om pollenstøv. Tar selvfølgelig håndvask om den er veldig skitten Sent from my iPad using Tapatalk HD Når det kun er støv på bilen så pleier jeg bare å legge ett lag med skum over, la det virke i 5 min før jeg spyler av og lufttørker bilen med en kjøretur. Er bilen skitten etter kjøring i regnvær så gjør jeg det samme bare at etter skummet er spylt vekk får jeg over med såpe og vaskehandske før jeg tørker bilen for hånd med microfiber Nå har det forøvrig ikke regnet ordentlig (sånn at man kjører på våte veier) på over en måned her på Sørlandet så en vask med hanske og såpe er greit for å fjerne insekter, bremsestøv og andre småting som skummet ikke tar Men si at den bruker 0.4 på langkjøring blir litt feil syns jeg da må kjøre vannvittig pent og helst konsentrere deg får å komme så lavt, jeg føler vertfall det med min. Får ved vanlig langkjøring går det vertfall en god del mer hos meg. På papiret bruker min 0.46 på langkjøring etter hva jeg kan finne, så syns det er rimelig imponerende å komme under fabrikkens tall Neida det blir ikke feil, da er det du som ytterligere må roe ned kjøringen og gassfoten litt Jeg pleide å få denne målingen når jeg kjørte østover ifra Arendal igjennom Telemark, dere som er kjent der vet at det er mye stigninger og bakker med 60, 70 og 80 soner omhverande. Eneste man gjorde var å vippe på cruisecontrollen i sjettegir, lene seg tilbake og ellers følge trafikkflyten Vestover ifra Arendal til Kristiansand ble målingen noe høyere, husker ikke hvor høy men her er det firefelts motorvei og 120 km/t som gjelder (Er 100 sone men som alle andre kjører jeg i 120) Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Takk for svar måtte bare teste skumkanonen ista så da skummet jeg bare og spylte av. Står ute å tørker nå, får ta en sikkelig vask på søndag tror jeg. Noen som har testet bilnerden sin spesialsvamp? Lest mye bra om den på dcn.no , fikk den med på gruppekjøpet jeg var med på Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg