Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, endelig ute på overtid. :D Altfor lenge siden sist.

(Beklager noekult :D)

Håpe det blir 3 uker da  :mrgreen:

Cashe deg ut en F11 på Bavaria da :D hehe

Skrevet

Har igrunn aldri sett behovet for 4x4 når man er bosatt i oslo.. Men skal man først ha seg splitter ny bil så er det vel ikke dumt å slenge det på  :P

Er det her jeg skal si hvorfor det er bra likevel, for så å bli haglet ned med svar fra verdensmestere som har kjørt oppover skibakken med blanke sommerdekk? :P

MÅ ikke ha, men digg å ha :) Handler ikke bare om å ikke sitte fast heller, men stabiliteten er noe helt annet med firehjulstrekk på glatte veier også. Rompa er langt mindre nervøs. Slitsomt å være obs på rompa hele tiden på glatt landevei med bakhjulstrekker. Derfor vil jeg ha firehjulstrekk (bor jo tross alt i Norge..)

Skrevet

Er det her jeg skal si hvorfor det er bra likevel, for så å bli haglet ned med svar fra verdensmestere som har kjørt oppover skibakken med blanke sommerdekk? :P

MÅ ikke ha, men digg å ha :) Handler ikke bare om å ikke sitte fast heller, men stabiliteten er noe helt annet med firehjulstrekk på glatte veier også. Rompa er langt mindre nervøs. Slitsomt å være obs på rompa hele tiden på glatt landevei med bakhjulstrekker. Derfor vil jeg ha firehjulstrekk (bor jo tross alt i Norge..)

er ikke kraftfordelingen 60/40 på 4x4 til bmw? 

Skrevet

Du har blitt helt nordmann du noekult.. tror 4x4 er så mye bedre enn rwd... slik som alle vestkantfruene som MÅ ha 4x4 for å komme opp siste bakken til jan thomas sin frisør salong :P

4x4 er ikke ett must i Norge, det er bare "ålreit å ha" :P

Skrevet

hvordan i helsike greide du det?

Svinget til høyre i et kryss. Der gikk det en oppoverbakke. Satt på 4x4 før krysset for vi så det var bakke der. Ga på forsiktig gjennom krysset og opp bakken. Kom gjennom krysset og bilen var på veien oppover bakken ca 8 meter fra krysset og bilen bare seg over til venstre over i motgåend fil. Satt girspaken fort i N. Og bremsen i bunn i det øyeblikket bilen sluttet å gå fremmover.. Bilen stoppet, men seg noen cm til sideveis før den stoppet med gule stripen litt til høyre for midten av bilen.

Byttet til lav 4x4. Gikk sideveis med en gang jeg slapp bremsen.

Rett til venstre var det en stein vegg ca 50-70 cm ned i grøft/ vannrenne langs veien. Noen meter bak meg var denne veggen borte og asfalten var nede på samme høyde som grøften.

Satt på bakhjulstrekk og ga på litt. Da stod fronten stille mens baken gle ut mot grøfta på venstre side.

Når de venstre bakhjula var i grøfta satt jeg bilen i Revers og kjørte bakover på skrå ut i grøften. Skle litt. Og rasa ned steinkanten helt på enden med framhjulet. Kanskje 10-15 cm ned.

Med alle venstre hjul i grøfta gikk det greit og rygge seg tilbake til krysset og opp på veien igjen. Rygget 20 30 meter forbi krysset. Og tok fart opp bakken. Baken skle litt mot toppen, men kom opp. Med 4x4 vil jeg nok tro hele bilen hadde gått mot venstre igjen og ikke bare baken.

Mister du først grepet med 4x4 så mister du virkelig kontrollen.

Satt også fast på et jorde en gang. Første dag etter at telen i bakken ga seg. Med masse tømmer bak i bilen og en henger bak. Jordet var skrått oppover mot venstre for bilen. Også der gikk den bare sideveis. Ned til høyre mot grøften mellom jordet og gangstien.

Måtte ha traktor for å komme vekk derfra. Etter vi prøvde planker og busker og gulvmatter og alt vi fikk tak i under hjula.

Skrevet

Uhm, har de de baggene der for å fremstå som vanlige turister? Og er de damene sivilpoliti?

Blitt stoppet av sivil en gang, og da satt det to menn i 30-åra med skinnjakker i en Toyota Avensis stv med sota bakvinduer... Kunne ikke vært mer obvious, akkurat de som stoppet meg :P

Skrevet

Fikk et partytelt som fløy i bilen sist uke, så den må inn får rep på bagasjeluke, tak og kanskje bakrute.

Vurderer å spør om jeg kan få taket lakkert svart isteden, tanker om det? litt kjedelig om jeg finner ut jeg ikke vill ha det likevel da men :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...