Fredrik 90 Skrevet Juli 24, 2014 Skrevet Juli 24, 2014 Må forøvrig si at det var _meget_ imponerende da BMW'en bestemte seg for å låse hornet på i det jeg styra med å parkere dypt inni borettslaget "mitt" i kveld.. Hehe, BMWer har sin egen vilje av og til Jeg kjørte rolig og fordragelig i 60 km/t på cruisecontroll i 530en her i går, kjører igjennom en slak S sving hvor det er veldig tett og høyt rekkverk/autovern på begge sider av veien. Dette ble åpenbart for mye for kollisjonsvarsleren som bestemte seg for å aktivere alle sine kluter, det vil si full brems, stor illrødt bil tegn i Head upen og ett intenst "vekkeklokke" aktig signal i coupeen. Radaren i fangeren foran har rett og slett ikke klart å se igjennom svingen og oppfattet det tette rekkverket som en stillestående bil eller en hindring. Noen BMWer vil vekke hele nabolaget mens andre vil skremme vannet av føreren sin når de minst aner det Nå vet jeg iallfall hvordan det funker og at det funket, kom da noe greit ut av det Naboer er forøvrig hyggelig å ha, i går kveld satt vi hos naboene helt til kl 00 45. Og han er attpåtil skikkelig Volvo entusiast og liker ikke BMW, likevel klarer vi å holde roen og naboskapet godt
wicky124 Skrevet Juli 24, 2014 Skrevet Juli 24, 2014 E klassen har pre-safe... om jeg plutselig bråbremser så slår den til med all kraft og stopper på metern (nesten!)... dette visste jo ikke jeg...så jeg lå i 100 i venstrefila med en bil foran meg som da nekta å flytte på seg... så kom det en audi opp bak som blinka og tuta som faen for å få meg til bytte felt... men detvar ikke mulig da det var biler i høyre fil... Da gjorde jeg som jeg alltid pleier å gjøre...trykke lett på bremsen så bremselysene slår seg på for å varsle bilen bak at han må holde mer avstand... vel..bilen bremsa no så syyyyykt jævlig... og skremte livet ut av meg... heldigvis var audien bak på vei over i høyre fila..ellers kunne det endt stygt... Har etter dette aldri prøvd å varsle noen med bremsepedalen
bcRichard Skrevet Juli 24, 2014 Skrevet Juli 24, 2014 Den retter også opp seteryggen, skrur på nødblinken og lukker alle vinduer! wicky124 reagerte på dette 1
noekult Skrevet Juli 24, 2014 Skrevet Juli 24, 2014 Aktiv sikkerhet var ikke standard på 4-serien jeg bestilte, men fulgte med i pakke. Ble litt skeptisk nå pga plutselig bremsing
adne95 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Melder meg på "varmere her enn hos deg"-diskusjonen: Var i Death Valley i dag, 49,5° i skyggen takk, har ikke lyst til å snakke om åssen det var i sola.. Det var ca 1500 høydemeter opp på ganske kort strekning derfra retning San Francisco, så vår 2013 modell Tahoe 5.3 bensin med 5 voksne og full bagasje begynte å gå varm oppover... gadd ikke stoppe så skrudde av AC, motortempen gikk ned, men skikkelig badstu-hælvete i bilen med vindua nede var der som å få en stor, kraftig veldig varm føner på seg Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk
Thundercoil Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Artig det. Har kjørt i rett over 50 varme, i en gammel corolla med defekt AC Var som du sa med føneren. Men det spesielle med vind i trynet, under kjøring, i den varmen, er at trynet stivner. Artig om du skal snakke eller smile etter en kjøretur, så kjennes huden i ansiktet ut som den er fire ganger så tykk, stiv, stram og rynkete, slik at man sliter med å lage uttrykk. Haha. adne95 reagerte på dette 1
wicky124 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Fylte på AC gass på E klassen i går...og fant ut etterpå at ac kompressoren er defekt... "yeeey".... blir en varm sommer
Mattae Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 E klassen har pre-safe... om jeg plutselig bråbremser så slår den til med all kraft og stopper på metern (nesten!)... dette visste jo ikke jeg...så jeg lå i 100 i venstrefila med en bil foran meg som da nekta å flytte på seg... så kom det en audi opp bak som blinka og tuta som faen for å få meg til bytte felt... men detvar ikke mulig da det var biler i høyre fil... Da gjorde jeg som jeg alltid pleier å gjøre...trykke lett på bremsen så bremselysene slår seg på for å varsle bilen bak at han må holde mer avstand... vel..bilen bremsa no så syyyyykt jævlig... og skremte livet ut av meg... heldigvis var audien bak på vei over i høyre fila..ellers kunne det endt stygt... Har etter dette aldri prøvd å varsle noen med bremsepedalen Er vell sånn "nødbrems" funksjon, tror det meste av biler nyere enn 06 ish har det. Trenger såvidt trykke på bremsepedalen så får man maks brems, tror det er om man går fra gass til brems veldig fort og trør inn pedalen fort elns. Har skjedd meg en gang i e92'n når jeg har bremsa inn til rundkjøring ved litt for aktiv kjøring Plutselig er trynet planta i frontruta(nesten da, sikkerhetsselen låser seg jo og på likt så) Har merka det at om antispinn har slått inn så er beltene stramt og låst i noen sekunder etterpå, bra sikkerhetsfunksjon sånn sett
Fredrik Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Melder meg på "varmere her enn hos deg"-diskusjonen: Var i Death Valley i dag, 49,5° i skyggen takk, har ikke lyst til å snakke om åssen det var i sola.. Det var ca 1500 høydemeter opp på ganske kort strekning derfra retning San Francisco, så vår 2013 modell Tahoe 5.3 bensin med 5 voksne og full bagasje begynte å gå varm oppover... gadd ikke stoppe så skrudde av AC, motortempen gikk ned, men skikkelig badstu-hælvete i bilen med vindua nede var der som å få en stor, kraftig veldig varm føner på seg Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk Dette opplevde vi også for 25 år siden i Death Valley, men da med en Chrysler Le Baron Convertible (V6 3,0 bensin)... så med taket nede og våte bandana'er på hodet hadde vi det ganske komfortabelt uten AC. Såvidt jeg husker var det skilter langs veiene som advarte mot at motoren kunne bli for varm hvis AC'en var på.Litt kul var også "Buckle up - It's the law" skiltingen ved grensen mot Arizona...
adne95 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Dette opplevde vi også for 25 år siden i Death Valley, men da med en Chrysler Le Baron Convertible (V6 3,0 bensin)... så med taket nede og våte bandana'er på hodet hadde vi det ganske komfortabelt uten AC. Såvidt jeg husker var det skilter langs veiene som advarte mot at motoren kunne bli for varm hvis AC'en var på.Litt kul var også "Buckle up - It's the law" skiltingen ved grensen mot Arizona... Begge skilta er fortsatt her utrolig fascinerans landskap i og oppover fra Death Valley igrunn! Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk Fredrik reagerte på dette 1
316 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Sausen: Unnskyld at jeg tok i litt i går, men jeg blir irritert på deg enkelte ganger.
turbina10 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Vennligst gjør oss en tjeneste og logg av dette forumet. Makan Er ikke dette tulletråden a ?
316 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Nå har visst terroristene dratt fra Syria. Velkommen til Norge! Håper dere blir tatt en etter en.
awt Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Er ikke dette tulletråden a ? Dette er en tråd der man kan diskutere det meste som ikke passer andre steder. Tull og vas hører derimot ikke hjemme her, og det antar jeg du også har forstått etterhvert. M|Fjeld reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg