Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 0-100 Km/t.... Synes egentelig ikke at det er så interessant jeg, selvsagt kommer elbilen bedre ut de første 30 meterne pga konstant moment. Dessuten så er jo 0-100 egentelig den minst interessante akslerasjonstiden, men dessverre den mest brukere. La oss heller se på 0-200 eller 80-140 km/t så blir bildet ett helt annet. Ligger jo en drøss av videoer på You tube også hvor de måler diverse tyske supersedaner opp mot Tesla Model S, men de er jo så arrangert som det kan få blitt for å få det resultatet de vil. Blandt annet den hvor de har utstyrt en F10 M5 med helårsdekk og hvor de foretar dragracet med antispinn slått helt av på M5en, den spinner seg bort igjennom og taper så det synger på kvart milen mot Modell S. Også den andre testen hvor de kjører Modell S mot Audi S8, langt oppi fjellene hvor luften er tynn for at motoren i Audien skal yte dårligere slik at Modell S kan være raskere.... Alle sånn ca oppegående mennesker vet at biler som dette vil være raskere enn Modell S i den perfekte verden, altså med like dekk og under like forhold. Men det blir jo selvsagt ikke så bra TV av det da Er ikke få Tesla eiere som gjerne kan kappkjøre litt med oss i BMW, men feige som de er så gir de seg på 120 km/t
Nytern Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Akselererte sammen med en Model S for en times tid siden faktisk, E39'en hadde fint lite å stille opp med egentlig.. Den eneste trøsten var viten om at jeg slår den på toppfart og rekkevidde Fredrik 90 reagerte på dette 1
Kvasi Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Har Audi så dårlig motorstyring at den ikke kompenserer for tynn luft altså? Den første snøscooteren jeg hadde som justerte det sjøl var fra -97, og den hadde forgassere.
Gjest Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 sett opp en M5 30 jahre mot tesla på en 5 kilometers rute, så kan jeg love deg at teslaen kommer til å bli ydmyket. Til og med leiebilen min kan ødelegge en tesla.
Fredrik Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Synes egentelig ikke at det er så interessant jeg, selvsagt kommer elbilen bedre ut de første 30 meterne pga konstant moment. Dessuten så er jo 0-100 egentelig den minst interessante akslerasjonstiden, men dessverre den mest brukere. La oss heller se på 0-200 eller 80-140 km/t så blir bildet ett helt annet. Ligger jo en drøss av videoer på You tube også hvor de måler diverse tyske supersedaner opp mot Tesla Model S, men de er jo så arrangert som det kan få blitt for å få det resultatet de vil. Blandt annet den hvor de har utstyrt en F10 M5 med helårsdekk og hvor de foretar dragracet med antispinn slått helt av på M5en, den spinner seg bort igjennom og taper så det synger på kvart milen mot Modell S. Også den andre testen hvor de kjører Modell S mot Audi S8, langt oppi fjellene hvor luften er tynn for at motoren i Audien skal yte dårligere slik at Modell S kan være raskere.... Alle sånn ca oppegående mennesker vet at biler som dette vil være raskere enn Modell S i den perfekte verden, altså med like dekk og under like forhold. Men det blir jo selvsagt ikke så bra TV av det da Er ikke få Tesla eiere som gjerne kan kappkjøre litt med oss i BMW, men feige som de er så gir de seg på 120 km/t Jeg synes egentlig at det er litt morsomt at lille i3 er hurtigere i avsatsen enn M3... hverken mer eller mindre... noekult reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Akselererte sammen med en Model S for en times tid siden faktisk, E39'en hadde fint lite å stille opp med egentlig.. Den eneste trøsten var viten om at jeg slår den på toppfart og rekkevidde HAHA, til og med E34en min med autolat tar grommeste Modell S på toppfart Lengere rekkevidde, høyere toppfart og penere lyd samt for ikke å snakke om hvor mye billigere den var i innkjøp Gassa på "litt" etter en Tesla Modell S med 530en, når han så jeg lå bak han i venstrefila og "jakta" så trødde han til. Jeg hadde jo ikke en sjanse før vi nærma oss 200 km/t, da var det ikke mye futt igjen i batteriene mens 530en hadde mer en nok power igjen. Men han var kul og hilste selvom Rekkvidden hans sank vel fra 350 km til 280 km mens min gikk ned ifra 789 km til 786 km Jeg synes egentlig at det er litt morsomt at lille i3 er hurtigere i avsatsen enn M3... hverken mer eller mindre... Ja det er morsomt, men så tenker man seg litt om og spør seg selv om det er like morsomt at I3 er raskere enn en Bugatti Veyron...i fritt fall
Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Har du vært opp i 200 med f10en? Ja og mer en det også Men jeg på min side droppa å gjøre det på E6en midt i rushen da....
Gjest Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Ja og mer en det også Men jeg på min side droppa å gjøre det på E6en midt i rushen da.... ahahaah det er lurt det, men din greier lett 250, kom selv opp i 230 med 520en da jeg var utenlands for et par måneder tilbake, Må si det var utrolig skummelt å kjøre i den hastigheten.
noekult Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Jeg synes egentlig at det er litt morsomt at lille i3 er hurtigere i avsatsen enn M3... hverken mer eller mindre... Akkurat... Jeg visste på ingen måte at den skulle aksellere så friskt, så vi ble ganske greit tatt på senga. Forbikjøringer i 80-sona var helt latterlig, bare å gi gass og 1-2-3 så var du forbi bilen du ville forbikjøre. Eneste kjipe var at bagasjerommet er veldig lite. Selger sa at de aller fleste som kjøper i3 har økonomiske hensikter - faktisk betaler bombesparelse, parkering og drivstoffskostnader alle finansieringskostnadene på i3 for veldig mange folk. Han sa at de selger veldig dårlig i Tyskland pga. prisen på litt utstyrt (altså minimalt) i3 ligger på samme nivå som basisversjon av 5-serie Touring i Tyskland. Og nesten 100.000 kr. mindre enn i Sverige! Vet jo at svenskene får masse gromt til 400.000 kr... Syns det er rart at i8 er en hybrid. Den skulle vært helelektrisk den og, men så er det ikke alle som skjønner BMW-logikk om dagen (2-serie Touring, 4-serie Gran Coupe osv.). Skjønner også godt at folk som har Model S ikke vil ha vanlig bil igjen. De monsterytelsene er sikkert vanskelig å gå fra! Men igjen, jeg tror ganske sikkert at jeg ikke vil kjøpe el-bil med mindre myndighetene påtvinger det en eller annen gang i fremtiden. På 4-serien var også girskiftene så sømløse at det ble kjedelig, men heldigvis så sparker det litt i Sport+ modus, det er der jeg trives. Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 ahahaah det er lurt det, men din greier lett 250, kom selv opp i 230 med 520en da jeg var utenlands for et par måneder tilbake, Må si det var utrolig skummelt å kjøre i den hastigheten. I følge boka så skal den klare det ja, har ikke prøvd det selv så det må bli på Autobahn tenker jeg. Skal nedover med noen bekjente til Nurburgring i September, så det blir artig å se hvordan bilen oppfører seg. Blir en gjeng med biler bestående av E92 M3, noen E36 M3 3,0 litere samt noen midt på treet E60er så vi får se om jeg blir frakjørt Lurer jo veldig på å få inn litt mere hester men det er ikke så mye Tuning tilgjengelig ennå til disse motorene... Hadde jo vært artig å klå de E36ene med dieselpurka
Gjest Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 det er ikke vits å tune de nye f10ene, garantien vil gå ut på de, 245hk bør være mer enn nok også xD jeg kunne faktisk greid 250 med 520en, fordi det var flere kilometer med rettstrekning igjen, men jeg hadde rett og slett ikke baller nok til å fortsette og i tillegg hadde jeg med en kompis også xD
Eksos Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Er noen røde øyne ute å går på de der Men veldig tøff acapella-gruppe!
ssabidaa Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Hei..et kjapt lite spørsmål. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal stille det..Er det mye jobb å bytte fra stoff-interiør til skinn-interiør? Hvor lang tid tar det ca. og hvor vanskelig er det?
Anbefalte innlegg