Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nåja... Alfa Romeo har begynt å gjøre ting som BMW ikke er så gode til... :love:

Ja noe må jo de også kunne, særlig hvis vi tenker på alt BMW kan som Alfa Romeo aldri kommer til å klare. Form for eksempel lage biler som ikke ser ut som plastikk og faller ifra hverandre så fort garanti tiden er ute :P

Men C4 er absolutt en interessant og spennende bil, liten, lett, bakhjulsdreven italiener akkurat som i gamle dager. Bare så synd den koster like mye som en Z4 35I her i Norge....

Skrevet

Alfa Romeo har vel ikke vært en reel konkurrent til BMW siden 70 tallet og blir vel neppe det igjen. Men det er artig hvis de har planer om flere bakhjulstrekkere som du sier, alt er jo framhjulstrekk i dag.

En av de første "vanlige" bilene med bakhjulstrekk skal være en Giulia Saloon - om jeg ikke tar feil er den ment å ta over for 159. Det har vært spekulert i om den skal komme i løpet av 2015. Nyere modeller skal følge etter og det skal komme suv-er. 

De har en tøff oppgave med å erstatte 159, den bilen er virkelig pen.. Her er en video av 159

Skrevet

Jeg har alltid likt 166 best av de litt nyere Alfaene. Den tror jeg vil stå seg som en litt spesiell klassiker om noen år. Dette er en facelift og jeg sier ikke nei takk til en 3.2 V6 med 240 HK... :)

Alfa_Romeo-166_2004_1024x768_wallpaper_0

Skrevet

Ja no :Pe må jo de også kunne, særlig hvis vi tenker på alt BMW kan som Alfa Romeo aldri kommer til å klare. Form for eksempel lage biler som ikke ser ut som plastikk og faller ifra hverandre så fort garanti tiden er ute

Men C4 er absolutt en interessant og spennende bil, liten, lett, bakhjulsdreven italiener akkurat som i gamle dager. Bare så synd den koster like mye som en Z4 35I her i Norge....

Hadde mye heller lagt penger på bordet for en c4 enn en z4...

Skrevet

Hadde mye heller lagt penger på bordet for en c4 enn en z4...

Du hadde mye heller valgt en SLK du :P For min del så hadde jeg valgt hverken Z4 eller C4, muligens jeg hadde valgt Cayman til den prisen.

Skrevet

Jeg har alltid likt 166 best av de litt nyere Alfaene. Den tror jeg vil stå seg som en litt spesiell klassiker om noen år. Dette er en facelift og jeg sier ikke nei takk til en 3.2 V6 med 240 HK... :)

Blir ein klassiker dette her og, Pontiac Aztek 3.4 V6, med heftigt antall Hk ! (185), 

post-66869-0-92389700-1406566119_thumb.j

Skrevet

Nuja, er ikke sikker på at jeg ønsker at folk skal jobbe så mye som han her.

Blir jo ett vannvittig timeantall i året, kommer ikke til å vare i mange år før han går på en smell.

Ellers så skal han ha kred for at han gidder, og i tillegg bruker penga.

Skrevet

Jeg må bare si det - jeg er så utrolig fornøyd med meg selv som har dratt i gang en liten Alfa debatt her  :P.

Alfa er god på mye. Det aboslutt morsomste med en Alfa Romeo er merkets sære løsninger og evnen til å unngå kompromisser. Noen ganger fører det til hodebry og litt irritasjon, men samtidig er det som gjør en Alfa til en Alfa. Den er ikke ment for alle og den ønsker ikke å være for alle. Egentlig minner merket meg litt om Saab, i form av særegenhet og det å ikke være allemannseie. Men jeg skal ikke si så mye da jeg hverken har kjørt Saab eller Alfa Romeo  :(

Jeg har fortsatt litt problemer med å forstå at 159 ikke er mer populær enn den er. Jeg finner den langt mer interresant enn samtlige av sine tyske konkurrenter og motoralternativene er også gode. Særlig de nye mindre turboladede bensinmotorene. Jeg ser nesten aldri en 159. Det kan gå så mye som måneder mellom hver gang jeg ser en. At Alfa Romeo synker raskt i verdi og at merket led litt av et dårlig rykte rundt tiden den ble lansert i er kanskje to grunner, men burde ikke salget ha tatt seg opp etterhvert? 

Jeg synes virkelig 159 er en av de peneste masseproduserte bilene i senere tid.

Skrevet

166 er veldig pen..

Skrevet

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7498653.ece

Utrolig inspirerende type! Sånne trenger vi flere av :)

Åh, han forbikjørte meg på E6 ved Sharif's for en måned eller to siden! Lurte på hvem det var.

Enig, står respekt av hardtarbeidende folk, ordentlig inspirasjonskilde for meg og. Far står jo på 24/7, når man har vært vitne til grov fattighet og elendighet så virker det som at det gir de førstegenerasjons innvandrerne et ekstremt driv.

Jeg har en kompis som jobber som regnskapsfører i stort firma i Oslo. Han sier at nesten all enkeltmannsforetakkundene er innvandrere, og den vanlige historien er folk som vil jobbe, men ikke får seg jobb. Så samler de sammen lån fra familie og venner og starter for seg selv i stedet.

Får være litt omvendt rasist og rose sri lankere - bare snille folk, de jeg har møtt (naboen er også det), og alle er sykt hardtarbeidende også.

Skrevet

Som jeg hater folk som later som de skal selge noe, for så å la være å svare meg... 2 stk med mopeder, som har brukt 4 DAGER på å ta bilder av de... "Blir ikke i dag i alle fall" x 4 dager... \:D/ \:D/ \:D/

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...