Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kjørte vi hver vår vei, jeg stoppet og sendte sms til dem: "Forresten..min bil har 320hk" Haha.

hahaha! Lo godt der.

Svarte han tilbake? :D

Skrevet

Ja, jeg kjenner til det... Har solgt mye rart i år... Hehe, hva slags spill selger du da? :P Kanskje jeg er interessert! Dette var hvert fall ingen drittunge, eller man kan kanskje være det selv om man er 60 og heter Tidemann til etternavn. Skulle kvelt han gjennom telefonen, men ettersom det ikke er noe jeg selger privat (men gjennom megler) så klarte jeg dy meg. 

Jeg solgte akkurat spillsamling på 32 spill (Xbox 360) til 1000 kr. Var ute til salgs i nesten to måneder, fikk napp i dag heldigvis. Velstående (kjørte X6) mann fra Brumundal skulle kjøpe spillene til ungen sin. Han var i Asker på møte og skulle  komme til meg etterpå, ble 1 time forsinka pga kø, men jeg skylder ikke på han, stakkaren sneglet gjennom verste trafikkorkene i denne byen...

Jeg solgte jo min Corolla (80-talls) til 2950 kr. (husker eksakt beløp fordi han ville prute 50 kr..) med defekt motor til drittunger fra østlandet noen sted og de betalte ikke årsavgiften. På den tiden var jeg ikke klar over 1.1. regelen (den som står som eier ved årsskiftet skal betale årsavgiften) og måtte betale den selv. Jeg ble smågal av frustrasjonen fordi kødden var umulig å få tak i og hadde videresolgt bilen.

Skrevet

Handler om sidelengs behandling, hvertfall legger jeg mye vekt på det :D

E28 og E34 derimot, klassikere det nå :P Selv elsker jeg 124, men vil aldri se på det som en kosebil.. :P Det blir brukt, og det hardt! Så holder man det gående sålenge det er forsvarlig.

Åja, nei jeg tenkte mer på å karre seg opp bakker vinterstid. Leker ikke med 520en vinterstid annet enn noen spontane sladder i ett par svinger av og til, dau motor og automat gjør den ikke så leken ;) Men med E90en kunne jeg godt finne meg en parkeringsplass og more meg litt, må nok prøve på det med F10en også. Lar seg fint leke med på tørr sommerasfalt så vinterleking blir nok intet problem, så slipper man all den blårøyken 8)

E28 er definnetivt en klassiker, men det er forsatt 3 stk E28 her i byen som går daglig sommer som vinter. En blå 1983 520I (samme eier siden ny, ser ut som gubben er 100 år), en sleten beige 1985 518i og en burgunder 524td :) E34 er litt for nye ennå til å være klassiker, var jo med helt opp til 1995 men den er definnetivt en Yougtimer i påvente av å bli en klassiker. Ellers så ville jeg frem til at alle biler vare lenge, bruksmønster og vedlikehold er nøkkelen til ett langt liv enten det er E34 eller W124. Min 520 har de siste tre årene blitt brukt hver eneste dag, i 35 plussgrader og -20 grader på fjellet, den har fungert som pakkesel under husbygging og dradd tyngre hengerlass en hva bilen er beregnet for, den har fått juling på Nurburgring, den har tatt oss på mang en langtur i Scandinavia og Norge, den har blitt småkjørt og langkjørt om hverandre. Likevel så har den bilen aldri skuffet meg en jævla gang, og nøkkelen tror jeg er at tross mye bruk så får den godt stell. Ordentlige servicer, gode deler og ingen "det er jo bare en gammel bil" tankegang. Nå har ventilløfterene så smått begynt å si ifra at de vil gi seg snart og vet du hva? Det er helt greit, du skal få nye ventilløftere du Orignalwagen ;) Det er det minste den kan be om :)

Planen videre er å holde den gående i en 5 års periode til, eller så lange det er forsvarlig :)

Skrevet

E28 fungerte som bare faen hele året :) Moro på tørr og vått føre med nydelig nøytral chassis. Men ved bruk på den måten så er bilene løpende prosjekter som krever mye tålmodighet av eier. Du kan ikke eie en slik bil uten hodebry om bil er viktig for deg mtp jobb eller unger. Min hadde ikke gått så langt (125.000 tror jeg?), men krevde mye oppmerksomhet hele tiden. Verste var instrumentpanelelektronikken; av og til fungerte speedoen, av og til fungerte bakgrunnsbelysningen, tankmåleren fungerte aldri  :P

Skrevet

Fyyyyyfaen.. Var en tur i Oslo med to venninner i natt, festa og hadde det gøy. Så setter vi oss på gresset i en park for å slappe av litt, før vi tenkte å dra hjemover. Så kommer det faen meg ikke en kødd og går rett forbi med og begynner å beføler BEGGE VENNINNE MINE!! Sorry en litt stygg ordbruk, men så jævlig forbanna helvetes sint har jeg aldri vært!! Er det virkelig mulig å bli så tjukk i huet som det mennesket her var??? Han endte svimslått i bakken for å si det slik.... Om han klarer å gå imorgen har jeg mine tvil om...

Skrevet

Rart det blir krig her i verden når du sitter og koker av sinne hjemme over noe så bagatellmessig...

Jeg satt ikke hjemme i går ;)

Du gjør ting hele tiden som strider med reglene her inne. Da blir det slått ned på. Selv etter gjenntatte advarsler om dobbelposting.

De fleste andre klarer og rette seg etter regler som er satt for å holde orden i tråder her inne. Disse reglene gjelder også deg uten unnatk.

Reglene er satt av en grunn endten du diker de eller ikke.

Du har selv valgt å være med her. Og da må du bare godta reglene som er her.

Det er ikke så vanskelig å bruke multisitat knappen.

Om du ikke klarer det. Så kan du klikke på svar.

Skrive de du skal svare på og poste.

Så klikker du svar på neste innlegg du vil svare på. Istede for å klikke post. Så klipper du ut all tekst

Redigerer din siste post og limer det inn der. Resultatet vil bli det samme som multisitat.

Om du ikke klare og følge regler så få du helle finne på noe annet enn å krangle når du blir bedt om å følge regler.

Om du kjører i 60 i 50 sone og blir tatt hvær dag. Så vil jeg tro du får en værre straff enn fyfy etterhvært.

Det blir mye av det samme som her.

Vil anbefale deg og lese litt her.

http://bimmers.no/topic/772489-forumregler-for-bimmersno/

Jeg har jo sånne m-striper i nyren, etter anbefaling av Sjøbuse.

:o

Jeg godtar bare 1 klistremerke på din bil. Og det er i sideruta bak på høyre side tror jeg?

Skrevet

@Sjøbuse: Haha. Bare litt kosemobbing :)

Dette du tenker på?

IMG_1797_zps04c98335.jpg

skjønnte det.

Ja var det merket jeg tenkte på.

Ligner veldig på mitt se. Men jeg har et på hvær side.

post-49693-0-70906200-1407581267_thumb.j

Skrevet

Double playa? :P Men... åssen klarte han det?

Hehe, du skulle bare visst ;) Men ja, det er ikke så vanskelig å gå inn i en gruppe med mennesker som sitter.. Da er en håndsrekning ganske fort gjort før man aner det.. Skremmende at folk kan oppføre seg sånn, OG i tillegg stå å forsvare oppførselen sin med å si at du likte dem, så derfor var det din rett å ta på dem..
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...