Dal-z Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 var på spontantur over Trollstigen i dag, flott tur med overraskende lite trafikk og turister på veiene i 25 gode varmegrader. Utrolig digg å ha ned vinduene, sette kassa i sportsmodus, gire litt "manuelt" og dra på skikkelig oppover de veiene med en 330i med åpent luftfilter Vestlandet om sommeren Jås, knoskar og hermanoo90 reagerte på dette 3
hermanoo90 Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 Hørtes ganske digg ut det ass, må ha en vestlands biltur en gang ^^
bad_ip Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 Noen som har peiling på lover og regler rundt utleie av bolig? Dama skal leie leilighet i oslo, men veldig mange utleiere opererer med 1 års avtaler som ikke går an å si opp før etter 9 mnd. Så kommer 3 mnd oppsigelsestid, og da er vi på 1 år totalt. Er det lov egentlig? Må jo være mulig å komme seg ut av en leiekontrakt... Utleier kan kreve 1 års avtale om de ønsker det. Kan vel kun sies opp om det er mangler ved leiligheten som ikke blir rettet. + Diverse andre grunner. Se kapittel 9-3 i husleieloven http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17/KAPITTEL_9#KAPITTEL_9 Hovedregel for tidsbestemt leieavtale er 3 år. Minstetiden kan settes til 1 år, men da er det visse kriterier. Det står rimelig greit forklart i husleieloven § 9-2 første ledd. En leieavtale som er inngått for bestemt tid, opphører uten oppsigelse ved utløpet av den avtalte leietid. Ved utleie av bolig må utleieren skriftlig opplyse at leieavtalen ikke kan sies opp i den avtalte leietid. Hvis utleier fyller kravene for tidsbestemt leieavtale på 1 år så kan de kreve at avtale ikke kan sies opp så lenge ikke leieavtalen blir misligholdt. Utfallet blir det samme om leieavtalen opphører etter 1 år eller utleier krever 9 mnd + 3 mnd oppsigelse.
Dal-z Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 Hørtes ganske digg ut det ass, må ha en vestlands biltur en gang ^^Kan absolutt anbefales! Myye flott natur
Shattered Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 Hørtes ganske digg ut det ass, må ha en vestlands biltur en gang ^^ Skal vi fylle E38'en til Hermanoo og kjøre en hel gjeng fra Bimmers?
Gjest Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/nordmenn-i-harde-kamper-mot-isil-i-irak/a/23270117/ http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/nordmenn-i-harde-kamper-mot-isil-i-irak/a/23270117/ de gutta her gjør meg så stolt!
noekult Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 var på spontantur over Trollstigen i dag, flott tur med overraskende lite trafikk og turister på veiene i 25 gode varmegrader. Utrolig digg å ha ned vinduene, sette kassa i sportsmodus, gire litt "manuelt" og dra på skikkelig oppover de veiene med en 330i med åpent luftfilter Vestlandet om sommeren Når er det smart å kjøre på Trollstigen? Altså, når det er lite rush på døgnet? Skal ta en Veslandet tur om 2 uker ca., gleder meg :D -Roger- reagerte på dette 1
Skårholen Skrevet August 9, 2014 Skrevet August 9, 2014 Hvem var det til? Hvem var det til? Deg var jo litt fyrverkeri oppi Elvrum.
noekult Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 Så Dawn of the Planet of the Apes på kino i kveld. Filmen var grei den, mye spenning, men fy faen så langt CGI har kommet, det var helt absolutt realistisk. Mind fucking blown. Kommer ikke over hvor ekte det så ut, slår ALT annet før det. Kommende Jurassic Park kommer til å være ultra-realistisk. Fun fact: Serkis knocked fans on their rears with his breathtaking performance as Smeagol in The Lord of the Rings trilogy and behind all of the brilliant CGI was one company, founded by director Peter Jackson, Weta Digital.Weta Digital is the company behind Dawn of the Planet of the Apes’ visual effects, which resides in Wellington, New Zealand. It was founded by director Peter Jackson, Richard Taylor, and Jamie Selkirk in 1993. :D M|Fjeld reagerte på dette 1
Dal-z Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 Når er det smart å kjøre på Trollstigen? Altså, når det er lite rush på døgnet? Skal ta en Veslandet tur om 2 uker ca., gleder meg :D Har ikke peiling, skal jeg være helt ærlig! Men tipper det er en del mindre folk der på ettermiddagen/om kvelden, turistbussene går vel stort sett på dagtid og campingfolket foretrekker nok å være der på dagtid de og. Tror dog ikke det blir noe stort problem om du drar på tur om 2 uker, det blir nok bare mindre og mindre turister nå framover noekult reagerte på dette 1
flobben Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 Tror det går på ip addr hos aftenposten, stadig vekk får jeg ikke lest en eneste artikkel når jeg er på jobb.Nope bruker cookies, kjenner en som jobbet på prosjektet.In-private browsing funskjonaliteten gjør,at man kan lese hva man vil. majuz reagerte på dette 1
M|Fjeld Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 Sett Dawn of the planet of the apes selv. Bra film, kanskje en smule lang, men fader for noen effekter! Gleder meg til Jurassic Park noekult reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg