Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Haha, snakk om first world problem!! Sånn seriøst...

Jeg orker bare en slik tur hver sommer. Kanskje to. Og det holder egentlig. Da har jeg litt å glede meg til hvert år. Neste år blir det kanskje Trollistigen og Atlanterhavsveien, bare for å ha gjort det.

Tror vi brukte 1100 kr. per person (2 stk) inkludert overnatting, bensin og mat på denne todagers turen. Overnattet på billig vandrehjem (ikke gøy, møkkasenger), kjørte i Eco Pro modus med lett fot hver gang det var trafikk, handlet maten i dagligvarehandelen (ikke stas, men OK på tur) - og slapp bompenger (lånt bil fra forhandler, trenger ikke å betale det selv heldigvis). Men denne turen var bevisst sparsommelig lagt opp siden han som ble med var i sparemodus (samme med meg og, ærlig talt) :P

Er på ingen måte en supersparer på bilturer selv, går litt unna her også i mange tilfeller, men 40.000 kr., det er drøyt. Hva bruker du per tur??

Var i Tyskland i 4-5 dager i 2011 og besøkte Nürburgring. Kjørte A6 leiebil og bodde på vanlige hoteller. Kom på ca. 5000 kr. for hele turen (da delte vi alle rommene og leiebil/drivstoffkostnadene riktignok...) + flybillett. Følte ikke at vi gikk rundt og sparte på pengene da  heller (spiste middag bare ute f eks, men da var det gatekjøkken og slikt, spiser lite på restauranter og drikker aldri, så jeg sparer vel endel bare på det kanskje?).

Hehe.. Dette var kun 1 tur. Nesten 3 uker på tur gjør sitt med lommeboken. Veldig varierende priser på hoteller osv, og med fin bil måtte vi ha garasje/trygg parkeringsplass hver natt så da ble det jo såklart enda dyrere. Kunne halvvert overnattingsutgifter vis vi hadde parkert langs veien eller på gratisparkeringer. Også må  vi ikke glemme bompengene nedover kontinentet. Bare igjennom Frankrike tror jeg vi passerte 2500kr i bompenger. Samme med Spania og ikke minst Italia. Helt syke priser. Så kommer jo taxi/buss/tog-utgifter inn til steder vi skal besøke. Blir mest taxi fordi vi gjerne bare har en natt per by og ikke vil sløse kvelden på å finne ut hvordan togsystemet her funker osv.

Men vi var klar over at dette ble en dyr tur og vi syns det er verdt det :) Må gjøre sånne ting mens man enda er ung og sprek tenker jeg iallefall.

Kjørte forøvrig 13k km på denne turen og besøkte vel 15 land(republikker: San Marino, Monaco)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makarska er NYDELIG sted..om enn noe dyrere... men tror vi skal prøve split og makarska next year..Men regner med vi tar fly!

Med mindre vi ender opp i Pakistan....

Makarska er fantastisk!

Vi var på en mindre plass som heter Podgora og tok turen til Makarska, ingen tvil hvor turen år neste gang. Var utrolig fint der vi var òg, men litt for lite. Tok en båttur til Brac (Bilde), fantastisk plass det og med den berømte stranden Zlatni Rat. Fin by var det og på øya, Bol.

Vil tilbake!!

post-76359-0-75895500-1408879435_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makarska er fantastisk!

Vi var på en mindre plass som heter Podgora og tok turen til Makarska, ingen tvil hvor turen år neste gang. Var utrolig fint der vi var òg, men litt for lite. Tok en båttur til Brac (Bilde), fantastisk plass det og med den berømte stranden Zlatni Rat. Fin by var det og på øya, Bol.

Vil tilbake!!

{style_image_url}/attachicon.gif brac.jpg

Der var jeg og, utrolig fint!

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er helt utrolig i Kroatia, er motorveiene.. Er rene stuegulvet..

post-50093-0-85011500-1408882800_thumb.j

Vi ferierte i hus istedefor hotell, det gir mer eierfølelse og frihet til hva man har lyst til. Sitte ute i de sene nattetimer litt utenfor sentrumsskjernen(ca. 10 minutter å spasere), eller gå på bar/nattklubb og rusle hjem. Middag hjemme, eller middag ute. Osv osv osv.

post-50093-0-72010200-1408882924_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er helt utrolig i Kroatia, er motorveiene.. Er rene stuegulvet..

attachicon.gifIMG_0857.JPG

Vi ferierte i hus istedefor hotell, det gir mer eierfølelse og frihet til hva man har lyst til. Sitte ute i de sene nattetimer litt utenfor sentrumsskjernen(ca. 10 minutter å spasere), eller gå på bar/nattklubb og rusle hjem. Middag hjemme, eller middag ute. Osv osv osv.

attachicon.gifIMG_0837.JPG

Hvor leide du hus fra? Nettside? Har vurdert å leie hus, enten i Kroatia eller den franske rivieraen til sommeren igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg spesifikke veier å kjøre, så kommer jeg  :P Syns det var vanskelig nok å planlegge kjørerute uten å ha vært der  ;) Også er det megakjipt å reise så langt for så å finne ut i ettertid at godbitveiene var i nærheten, men at vi ikke kjørte dem :P

Kjørerute

post-52827-0-39319200-1408887839_thumb.p

Noen dårlige smakebiter i spoileren (ble fort lei, så ble mindre og mindre bilder etterhvert, haha)

post-52827-0-02427000-1408888511_thumb.j

post-52827-0-58656200-1408888509_thumb.j

post-52827-0-73214500-1408888506_thumb.j

post-52827-0-11395100-1408888508_thumb.j

post-52827-0-82636900-1408888527_thumb.j

post-52827-0-17862700-1408888505_thumb.j

post-52827-0-29359100-1408888514_thumb.j

post-52827-0-99987200-1408888501_thumb.j

post-52827-0-53239700-1408888512_thumb.j

post-52827-0-56667500-1408888529_thumb.j

post-52827-0-72710900-1408888499_thumb.j

post-52827-0-76971000-1408888525_thumb.j

post-52827-0-89556500-1408888503_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste prisen vi solgte BRZ for ny var 410k pluss vinterhjul.. men du får demobiler til 369k hvis jeg husker riktig, Birger N Haug har en som jeg fikk foliert matt grå, med svarte 18", pent kjørt (ikke råkjørt og herjet med) og ikke kjørt langt ;) ligger på finn tror jeg :)

Dette er riktig nok premium utgave, da det er eneste Subaru har tatt inn, men om du snakket med Subaru Norge, eller en forhandler og spesifiserer at du skal ha en billigere versjon, så ordner de det. Subaru Norge hadde visst tatt inn en ferdig skiltet i billigste utgave, for at en skulle ha det som banebil :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypris? Rundt 420 kanskje? Nærmer seg vel 300 brukt nå, men ligger rundt 350+ de fleste trur eg.. Ville valgt yodaen selv, pga den utrulig smakløse headuniten i subaruen, samt at yodaen er vel omtalt som den med mest lekent/sportslig oppsett.. Problemet med toyota er alle disse noldus selgerne i toyota-verdenen som tror automat er gromt på en sånn bil, og derfor er nesten alle toyotaer automat. Sjekke nå og ser det er nær 50-50 fordeling, det er første gang eg har sett hittil på finn, pleier være veldig mange flere automater enn manuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørerute

attachicon.gifkjørerute.png

Noen dårlige smakebiter i spoileren (ble fort lei, så ble mindre og mindre bilder etterhvert, haha)

attachicon.gifstrynefjellet.jpg

attachicon.gifstryn.jpg

attachicon.gifhornindal.jpg

attachicon.gifnordangsdalen.jpg

attachicon.gifØye.jpg

attachicon.gifHjørundfjorden.jpg

attachicon.gifsæbø.jpg

attachicon.gifflø.jpg

attachicon.gifsula.jpg

attachicon.gifÅlesund.jpg

attachicon.gifatlanter.jpg

attachicon.giftrollstigen.jpg

attachicon.gifgeiranger.jpg

Nydelig! Tusen takk.

Jeg hadde faktisk et ønske om både Atlanterhavsveien og Trollstigen til neste vår, når sola begynner å titte frem etter mørketiden og jeg er lysten på å kjøre nybilen på tur, så dette passer veldig bra. Ser mange svingete veier, tror det kan bli veldig, veldig gøy :)

Går det ann å lagre Google Maps ruter til Google profilen sin, tro?

Edit: Jepp, fant lagre-linken ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...