noekult Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Start noe sånt istedet for delebutikk på nett! Skal love deg det der er mye mer lukrativt!!! _____________________________________________________________________________ Visste dere at det finnes ett eget program om parkering på travel channel? Altså.... De viser forskjellige parkeriinger, automater, p-hus etc rundt om i verden....? At det finnes OL for p-betjenter / valet-parking....? Ser jo latterlig bra ut! Morsomt og alle er velkomne, må ikke ha fancy biler for å ha det dritgøy med andre entusiaster! Men det betaler nok ikke regninger Og ja, har sett det programmet selv! Skjønner at du er klistret til TVen, slik som jeg også var når jeg plutselig fikk 40 kanaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Tanken på å tjene penger frister mer. Har fagbrev som matros, ikke allverdens jobbmuligheter som matros, men mulighetene videre er det (kranfører offshore, arbeid på boredekk eventuelt dekksarbeider på rigg er noen muligheter). Disse jobbene kan du bare glemme slik det er nå, så du bør nok bare fortsette med det du startet på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Disse jobbene kan du bare glemme slik det er nå, så du bør nok bare fortsette med det du startet på. Slik jeg har forstått det av en som nettopp har tatt fagbrev offshore så er det p.d.d så og si umulig å komme seg ut. Full stopp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Kan ikke si at jeg var noen mester i matematikk selv. Jeg besto matte på ungdomskolen og videregående, og vel så det, men jeg gav det ikke noe ekstra oppmerksomhet. Jeg vet at hadde jeg gjort hjemmearbeid, så kunne man fått 5 i faget uten problem, men fikk 4 og det er jo greit nok når man ikke har lagt en eneste hel arbeidstime i faget iløpet av et helt år Det eneste som funker for å bli bedre i matematikk er å regne oppgaver. Du kan lese en mattebok fra perm til perm så mye du orker, men du vil ikke klare å løse veldig mye av den grunn. Oppgaveregning er det eneste som funker for å mestre det. Jeg kom inn på Høgskole på noe som kalles Forkurs og begynte fra scratch, regnet meg igjennom hele læreboka fra perm til perm, regnet alle tilhørende oppgaver til kapitler samtidig som kapittelet ble gjennomgått på forelesning. Så hadde man en hel oppgavebok i tillegg som også ble regnet igjennom. I snitt kan jeg tenke meg at jeg brukte rundt 2 timer hver eneste dag på matematikk det året. Det har jeg igjen for nå merker jeg, går sammen med studenter som kommer direkte fra videregående, og merker at de fleste er litt mer ustødig på basic-ting. Det skal sies at jeg ikke er den typen som tar ting veldig lett, det må jobbes mye med, men alle er forskjellige. Det morsomme er at man på reisen får en del a-ha opplevelser når man forstår at matematikk er grunnlag for de utroligste ting Jeg har enda ikke hatt behov for algebra i hverdagslivet...... noekult: har ikke sett så mye tv faktisk..er som regel på i bakgrunn bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Hjernen min blir fortsatt skremt av tanken på algebra. Tror jeg felte en gledeståre siste dagen jeg hadde matte. Det var så fint. :') Endte opp med økonomiutdanning senere da, haha, men det er egentlig bare logisk grunnskolematte med litt større tall, noe helt annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Jeg måtte google algebra for å huske hva det er, men jeg kan si at jeg ikke har hatt behov for det på 3-5 år. Litt usikker på når jeg lærte det så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Disse jobbene kan du bare glemme slik det er nå, så du bør nok bare fortsette med det du startet på. Koffer snakker du om ting du ikkje vett? Kjenner nå folk med kun fagbrev som nettopp har fått jobb på rigg, så det er langt ifra umuligt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Jo, jeg vet nok. Så og si alle firma har ansettelsesstopp nå, og med nå mener jeg bare få uker tilbake i tid. I tillegg er det hundrevis av personer innen dette faget som har mistet jobben, eller er tatt ut i permisjon. Da er det ikke så veldig lett å få jobb for tiden gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Jeg har lyst på en jobb som kardashian familien..eller paris hilton...der man får betalt for å bare...leve...og ikke gjøre en dritt... Martin1993 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Så nettopp filmen Warrior igjen og lurer på om folk har forslag til tilsvarende filmer? Så denne i kveld med min bedre halvdel, anbefales (til evt andre, og takk for "tips" fra Rublings) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Jeg har lyst på en jobb som kardashian familien..eller paris hilton...der man får betalt for å bare...leve...og ikke gjøre en dritt... NAV kalles det her i Norge. noekult, HPVL, evi og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Jeg har enda ikke hatt behov for algebra i hverdagslivet...... Hverken algebra, diktanalyser og tolkningen av Kunt Hamsuns bok Pan har jeg att behov for så langt. Men når det er sagt så rygga jeg i gjerdet til Hamsun på gården der han bodde med E39en min ved ett uhell, er vel den eneste "koblinga" jeg kommer på i farten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 algebra bruker de fleste hver dag, f.eks når du estimerer hvor mange liter bensin du får for en 200 lapp for dagens bensinpris. Ser jo latterlig bra ut! Morsomt og alle er velkomne, må ikke ha fancy biler for å ha det dritgøy med andre entusiaster! Men det betaler nok ikke regninger bilcross er ikke så ulikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Vet, men bilcross blir ikke det samme. Har sett 24-timers løp live før, det er fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Jo, jeg vet nok. Så og si alle firma har ansettelsesstopp nå, og med nå mener jeg bare få uker tilbake i tid. I tillegg er det hundrevis av personer innen dette faget som har mistet jobben, eller er tatt ut i permisjon. Da er det ikke så veldig lett å få jobb for tiden gitt.Jeg har mistet jobben pågrunn av stopp offshore, jobbet på en oljebase her til lands... :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg