Julianv Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Noen som har mer info ang tollen som stopper replica-felger osv? Går ting igjennom eller stopper de alt konsekvent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Replika felger som er "ulovlige" blir vel stoppet og kastet....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Må vell medfølge noe papirer om at de er testet osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 VegarVS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Tenker bare på at det sto mye om dette for en stund tilbake, men det var vel kun bedrifter som hadde stor-bestillinger. Har aldri hørt om privatperson som har blitt stoppet. Kjedelig å bestille i god tro, så får jeg de aldri for de er kastet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Det er ikke bare at de mangler (synlig) faktura, eller tviler på pris o.l.? Noen større og dyrere ting må de også ha tillatelse til å klarere for deg. Da får du brev om å skrive fødselsnr og signere på at de kan klarere for deg, også i fremtiden. Jeg fikk merkelig nok dette brevet etter 4 år med netthandel, mens noen får det første gang de handler. Om de mistenker/finner noe ulovlig innhold, får du brev om dette. Tar ikke mange dagene Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Er vell sånn at privat kan man handle pirat produkter til eget forbruk. Men for videresalg er ikke lov Et par felgsett skal nok litt til å sannsynliggjøre det men har man en kontainer full så er det noe annet Er vell snakk om å endre på det. Trokke det har skjedd ennå. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 i løpet av uka forsvinner veteranbilen, og jeg skal handle meg noe nytt til rundt 30.000. noen som har noen tips eller ideer? skulle gjerne vært 4x4.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Det er ikke bare at de mangler (synlig) faktura, eller tviler på pris o.l.? Noen større og dyrere ting må de også ha tillatelse til å klarere for deg. Da får du brev om å skrive fødselsnr og signere på at de kan klarere for deg, også i fremtiden. Jeg fikk merkelig nok dette brevet etter 4 år med netthandel, mens noen får det første gang de handler. Om de mistenker/finner noe ulovlig innhold, får du brev om dette. Tar ikke mange dagene Nei, de har begynt å stoppe kopi-felger tydeligvis. Vet dog ikke om de bare stopper felger som er direkte kopi (står navnet på felgen de har stjelt design fra) eller om det gjelder alt som er kopi. Jeg får vel være testkanin jeg Har fått et par brev fra de, men pga manglende papirer/verdi. Dette har alltid løst seg med kopi av PayPal-betalingen Er vell sånn at privat kan man handle pirat produkter til eget forbruk. Men for videresalg er ikke lov Et par felgsett skal nok litt til å sannsynliggjøre det men har man en kontainer full så er det noe annet Er vell snakk om å endre på det. Trokke det har skjedd ennå. Ja det er det jeg og tror, men det står jo ingenting på nettet om det gjelder privat og Såvidt jeg kan se er det kun kontainere fulle til bedrifter som er stoppet. Får ta sjansen Var så billig at jeg kan ikke si nei.. Er ikke livsfarlige kopier for å si det sånn, skal være merket og godkjent for vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Hmm. Både CSL og Varrstöen-felgene ble stoppet i tollen. Fikk samme brev om å dokumentere verdi. Da tok jeg bare printscreen av Paypal-kvitteringene, og printscreen av produktet (med bilde og pris), fra nettbutikkene. Det funket hvert fall for min del. Alt foregikk over e-post, med sporingsnummer som emne. Men så står det jo Varrstöen, og ikke Work/Workmeister på mine CSLene sto det ingen produsent på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Da tror jeg at det skal gå fint Betaler ikke 30k for samme felgene som jeg kan betale 7k for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 De til 7 er vel gjerne i dårligere kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Siste dagen med jobb i Storgata 45D, i dag vaskes det for harde livet før jeg nå hive meg i bilen etterpå og kjøre for harde livet til Aust Agder hvor jeg begynner på jobb i morra kl 07.00... Neste mandag overtar ny eier! I løpet av to måneder har alt skjedd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 De til 7 er vel gjerne i dårligere kvalitet. Såklart, men sålenge de er godkjent er det ikke livsfarlig. Mulig lakk osv er dårligere, samt litt tyngre felger men på en bruksbil klarer jeg ikke helt å forsvare prishoppet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Felgene til 30 synker jo aldri i pris. Så er jo ikke noe prishopp Om du går for klassiske hjul da.. Og da vet du at du ikke har noe kopi dritt som ødelegger for folk som betaler i dyre dommer for og få pene felger ikke alle andre har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg