Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker bare på at det sto mye om dette for en stund tilbake, men det var vel kun bedrifter som hadde stor-bestillinger. Har aldri hørt om privatperson som har blitt stoppet.

Kjedelig å bestille i god tro, så får jeg de aldri for de er kastet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare at de mangler (synlig) faktura, eller tviler på pris o.l.?

Noen større og dyrere ting må de også ha tillatelse til å klarere for deg. Da får du brev om å skrive fødselsnr og signere på at de kan klarere for deg, også i fremtiden.

Jeg fikk merkelig nok dette brevet etter 4 år med netthandel, mens noen får det første gang de handler.

Om de mistenker/finner noe ulovlig innhold, får du brev om dette. Tar ikke mange dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell sånn at privat kan man handle pirat produkter til eget forbruk.

Men for videresalg er ikke lov

Et par felgsett skal nok litt til å sannsynliggjøre det men har man en kontainer full så er det noe annet :-P

Er vell snakk om å endre på det. Trokke det har skjedd ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare at de mangler (synlig) faktura, eller tviler på pris o.l.?

Noen større og dyrere ting må de også ha tillatelse til å klarere for deg. Da får du brev om å skrive fødselsnr og signere på at de kan klarere for deg, også i fremtiden.

Jeg fikk merkelig nok dette brevet etter 4 år med netthandel, mens noen får det første gang de handler.

Om de mistenker/finner noe ulovlig innhold, får du brev om dette. Tar ikke mange dagene :P

Nei, de har begynt å stoppe kopi-felger tydeligvis. Vet dog ikke om de bare stopper felger som er direkte kopi (står navnet på felgen de har stjelt design fra) eller om det gjelder alt som er kopi.

Jeg får vel være testkanin jeg :lol:

Har fått et par brev fra de, men pga manglende papirer/verdi. Dette har alltid løst seg med kopi av PayPal-betalingen :)

Er vell sånn at privat kan man handle pirat produkter til eget forbruk.

Men for videresalg er ikke lov

Et par felgsett skal nok litt til å sannsynliggjøre det men har man en kontainer full så er det noe annet :-P

Er vell snakk om å endre på det. Trokke det har skjedd ennå.

Ja det er det jeg og tror, men det står jo ingenting på nettet om det gjelder privat og :P

Såvidt jeg kan se er det kun kontainere fulle til bedrifter som er stoppet.

Får ta sjansen :lol: 

Var så billig at jeg kan ikke si nei.. Er ikke livsfarlige kopier for å si det sånn, skal være merket og godkjent for vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Både CSL og Varrstöen-felgene ble stoppet i tollen. Fikk samme brev om å dokumentere verdi. 

Da tok jeg bare printscreen av Paypal-kvitteringene, og printscreen av produktet (med bilde og pris), fra nettbutikkene. 

Det funket hvert fall for min del. Alt foregikk over e-post, med sporingsnummer som emne. 

Men så står det jo Varrstöen, og ikke Work/Workmeister på mine :P 

CSLene sto det ingen produsent på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen med jobb i Storgata 45D, i dag vaskes det for harde livet før jeg nå hive meg i bilen etterpå og kjøre for harde livet til Aust Agder hvor jeg begynner på jobb i morra kl 07.00... Neste mandag overtar ny eier! I løpet av to måneder har alt skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...