Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kompis handla seg nylig en w210 stasjonsvogn 220 cdi 99 mod som er gått 580 000 km(taxi).

Bilen er tiltenkt som vinterbil og kostet vell 5000,-

Men må si meg mektig imponert av kjørekomforten og plassen.

Dessverre ser den jo bra jævlig ut da, og vannvittig med rust. Kanalen på førersiden var totalt borte på hele siden :P

Kjørt flere 210 da, men må si det var imponerende hvor bra den var mtp km stand.

Ska du ikkje nevna den flotte familiebilen han andre kompis en handla? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min generelle holdning er at Mercedes-Benz ble vesentlig mindre interessant etter at E46, E39 og E38 kom på markedet. Dagens Mercedes-Benz modeller er klart mer interessante, men det er ingen tvil om at BMW og Audi har stjålet det meste av oppmerksomheten på 2000 tallet. Jeg tror imidlertid ikke at Mercedes-Benz er dårligere rent teknisk. Det varierer evt. fra modell til modell og fra år til år. Jeg vil veldig gjerne like den nye C-klassen (W205), men jeg sliter litt med det overordnede designet i forhold til F30; som i mine øyne fremstår som en svært elegant modell... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste bilen som havarerte på vår tur til Ringen i år var en W210 Merce. De øvrige BMWene i reisefølget hadde gått vel så langt og fikk ca dobbelt så mye juling, null problem :)

Røket stikkaksel var det det?

Dette er en mekanisk feil som oppstår når de ytre knutene i akslene får dårlig smøring og får dårlig bevegelighet av dette. Når akselen roterer når dette har skjedd, vil akselen bøye seg bittelitt i en retning ved hver omdreining fordi knuta ikke følger med bevegelsen.

Resultatet er et tretthetsbrudd i stålet som gjør at akselen snapper tvers av, og er ikke uvanlig på verken 124 eller 210.

Har selv gjort det, som følge av dårlig fett i mansjetten etter mange km uten vedlikehold.

210 er slettes ingen dårlig bil, den er full av komfort og gir deg det du forventer. Har kjørt masse 210 det siste året, bla s210 290 Turbo. Motoren er støyende inn i kupeen og går dårligere enn min egen bil. Ellers kommer resten av opplevelsen i form av utstyrsnivå. Det er et hav av forskjell.

220Cdi facelift er nok det beste kjøpet en kan gjøre dersom sprek motor, diesel og bakhjulstrekk er gjeldende for en pris under 30 000kr. Får ikke mye E39 med diesel for penga.

Har i det siste fått kjøre en kamerats forholdsvis ferske bil, en 220cdi facelift, proppet med utstyr, rust er det, men ikke avskrekkende, 300 000km og en pris på 20 000. Alle servicer fulgt.

For at ikke det skal spore av helt, så ønsker jeg å gi samtykke om at det er BMW som er de reale kjøremaskinene til daglig, men MB er ikke helt ute å kjøre med 210, sett bort ifra rust så er den meget godt sammenskrudd. Det hadde blitt en ny suksess av 124n dersom stålkvaliteten ikke hadde vært så dårlig.

Dette er et BMW forum osv. Men kjører man modellen litt så skal nok de fleste kunne bli glad i den. Det er trossalt alltid rust som blir tatt opp med denne modellen, men det gjenspeiler ikke kvaliteten ellers på bilen.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røket stikkaksel var det det?

Dette er en mekanisk feil som oppstår når de ytre knutene i akslene får dårlig smøring og får dårlig bevegelighet av dette. Når akselen roterer når dette har skjedd, vil akselen bøye seg bittelitt i en retning ved hver omdreining fordi knuta ikke følger med bevegelsen.

Resultatet er et tretthetsbrudd i stålet som gjør at akselen snapper tvers av, og er ikke uvanlig på verken 124 eller 210.

Har selv gjort det, som følge av dårlig fett i mansjetten etter mange km uten vedlikehold.

210 er slettes ingen dårlig bil, den er full av komfort og gir deg det du forventer. Har kjørt masse 210 det siste året, bla s210 290 Turbo. Motoren er støyende inn i kupeen og går dårligere enn min egen bil. Ellers kommer resten av opplevelsen i form av utstyrsnivå. Det er et hav av forskjell.

220Cdi facelift er nok det beste kjøpet en kan gjøre dersom sprek motor, diesel og bakhjulstrekk er gjeldende for en pris under 30 000kr. Får ikke mye E39 med diesel for penga.

Har i det siste fått kjøre en kamerats forholdsvis ferske bil, en 220cdi facelift, proppet med utstyr, rust er det, men ikke avskrekkende, 300 000km og en pris på 20 000. Alle servicer fulgt.

For at ikke det skal spore av helt, så ønsker jeg å gi samtykke om at det er BMW som er de reale kjøremaskinene til daglig, men MB er ikke helt ute å kjøre med 210, sett bort ifra rust så er den meget godt sammenskrudd. Det hadde blitt en ny suksess av 124n dersom stålkvaliteten ikke hadde vært så dårlig.

Dette er et BMW forum osv. Men kjører man modellen litt så skal nok de fleste kunne bli glad i den. Det er trossalt alltid rust som blir tatt opp med denne modellen, men det gjenspeiler ikke kvaliteten ellers på bilen.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Mercer er vell rimelig kjent for knekke akslinger, er ikke akkurat så veldig kraftig dimensjonert.

Vet dette da en kompis driver drifting med w124. Er vanskelig å få tak i OK akslinger. De fleste er spisepinner :P

Er jo samme greia på w210.

Har kjørt så og si de fleste nyere mercer og vil si alle stort sett er behagelige å kjøre, men gir meg ikke så mye å kjør en.

GLK er vell den som skuffet meg mest :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C126.... W er sedan... Men ja... den modellen, samt C123 er noe av det vakreste som er produsert! Og A124 <3

Ok. Som sakt så kan jeg ikke merce. Men C126 da. Er fin. W126 er også grei. Men de er jo ganske like. C123 liker jeg ikke. Er noe rart ved tak/bakvindu.

Husker C126 fra jeg var liten og så Miami Vice og Roade House.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 i den prisklassen er nok litt tungsolgt nå tror jeg, litt lavere pris vil nok appellerer til "vinterbilfolket", men blir feil å sette ned prisen på en bra e39 for slikt! :P våren er nok noe enklere å selge den tror jeg, da skal min selges iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...