Fredrik Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Ja... Strandfjorden, Reddalskanalen, Landvikvannet og Reddalsvannet er fantastisk når det er skikkelig sommer. Vi pleide å bade i åpningene rett før Landvikvannet. Der er det praktisk talt ferskvann når det er lavvann og det var en kjærkommen avveksling når man ellers bare badet i havet ut mot Skagerrak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Syns resten av forumet ser dølt ut iforhold til logoen og bakgrunnen Såvidt jeg vet vil resten av forumet bli oppgradert på tilsvarende måte så snart den rette softwaren er tilgjengelig... gleder meg... Sorry... glemte å multisitere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Filmtips utenom det vanlige: The Grand Budapest HotelDen fikk iallefall meg til å smile Nytern og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 jeg har aldri badet i havet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Marius_ : Jepp... en skikkelig kvalitetsfilm. Jeg har virkelig sansen for europeiske filmer som går i en helt annen retning enn typiske Hollywood filmer. Spesielt tyske og tsjekkiske filmer holder generelt et høyt nivå. En annen kvalitetsfilm som er veldig aktuell i disse dager er "Das Leben der Anderen", som handler om livet i det tidligere Østtyskland. Den 9 november er det 25 år siden muren falt og staten Østtyskland holdt opp med å eksistere. Som en forlengelse av dette falt det såkalte jernteppet og Sovjetunionen holdt opp med å eksistere. President Putin gjør nå dessverre hva han kan for å reversere denne uviklingen. http://www.imdb.com/title/tt0405094/ Wicky: Det å bade i havet... altså å ha havet (ikke fjorden eller skjærgården rett foran deg) er ganske spesielt. Utfordringen er at det kan være relativt kaldt vann og at havdønningene (kraftige og langsomme bølger) slår mot svabergene. Det kan være vanskelig å komme opp på land igjen og man bør derfor kunne svømme ordentlig før man prøver å bade på slike steder. majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Marius_ : Jepp... en skikkelig kvalitetsfilm. Jeg har virkelig sansen for europeiske filmer som går i en helt annen retning enn typiske Hollywood filmer. Spesielt tyske og tsjekkiske filmer holder generelt et høyt nivå. En annen kvalitetsfilm som er veldig aktuell i disse dager er "Das Leben der Anderen", som handler om livet i det tidligere Østtyskland. Den 9 november er det 25 år siden muren falt og staten Østtyskland holdt opp med å eksistere. Som en forlengelse av dette falt det såkalte jernteppet og Sovjetunionen holdt opp med å eksistere. President Putin gjør nå dessverre hva han kan for å reversere denne uviklingen. http://www.imdb.com/title/tt0405094/ Trodde jeg hadde sett den før, men hadde ikke det alikevel. Får se den til helgen. Blandet den visst med Der Baader Meinhof Komplex som forøvrig også er en god film. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Trodde jeg hadde sett den før, men hadde ikke det alikevel. Får se den til helgen. Blandet den visst med Der Baader Meinhof Komplex som forøvrig også er en god film. Laster du ned filmer du el? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Marius_ : Jepp... en skikkelig kvalitetsfilm. Jeg har virkelig sansen for europeiske filmer som går i en helt annen retning enn typiske Hollywood filmer. Spesielt tyske og tsjekkiske filmer holder generelt et høyt nivå. En annen kvalitetsfilm som er veldig aktuell i disse dager er "Das Leben der Anderen", som handler om livet i det tidligere Østtyskland. Den 9 november er det 25 år siden muren falt og staten Østtyskland holdt opp med å eksistere. Som en forlengelse av dette falt det såkalte jernteppet og Sovjetunionen holdt opp med å eksistere. President Putin gjør nå dessverre hva han kan for å reversere denne uviklingen. http://www.imdb.com/title/tt0405094/ Trodde jeg hadde sett den før, men hadde ikke det alikevel. Får se den til helgen. Blandet den visst med Der Baader Meinhof Komplex som forøvrig også er en god film. Begge de filmene har jeg sett og jeg synes de var kjempebra Jeg liker godt slike filmer som er basert på sanne historier og virkelige hendelser, i tillegg til at de er av historisk interesse. Begge filmene er forøvrig tilgjengelig på Netflix. majuz og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Fantastiske filmer begge to, Flytern approves! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Apropos litt spesielle kvalitetsfilmer... noe så usedvanlig som en russisk-fransk produksjon... "Le Concert"... er en ganske morsom og artig film man bør få med seg. Den handler om forviklingene som oppstår når orkesteret som spiller på Bolsjojteateret i Moskva skal spille på det prestisjefylte Théâtre du Châtelet i Paris. De har hverken penger til reisen eller oppholdet og ganske mye tradisjonell sleip russisk oppfinnsomhet må til for å gjennomføre prosjektet. Filmen er full av artige episoder og karakterer. Anbefales... http://www.imdb.com/title/tt1320082/?ref_=nv_sr_1 En annen kvalitetsfilm (relativt) som spiller litt på de samme strengene er "Moscow on the Hudson" med Robin Williams. Den handler om forviklingene som oppstår når et sovjetisk sirkusorkester hopper av mens de besøker New York. KGB's overvåking av orkesteret er temmelig intens (les: President Putin var i flere år KGB offiser i avdelingen for utenlandsk spionvirksomhet) og medlemmene av orkesteret må derfor ty til ganske oppfinnsomme grep for å slippe fri mens de er på besøk i byen. Livet er imidlertid ikke like enkelt som fattig innvandrer i USA. http://www.imdb.com/title/tt0087747/?ref_=nv_sr_1 majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Sove er oppskrytt :*) -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Sove er oppskrytt :*) Nei jeg vil sove nåååå! Men må på jobb om 1 time :/ godt det blir 2 uker fri fra i morgen! janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Nei jeg vil sove nåååå! Men må på jobb om 1 time :/ godt det blir 2 uker fri fra i morgen! Jeg å, skakke opp før 6:30 men liker mine 8t søvn. Men gåkke idag gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Off, da står du foran en slitsom dag kan jeg tenke meg? Jeg skal tross alt bare på jobb noen timer, så er vel i seng til 07 tiden og da kan jeg sove til jeg våkner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Off, da står du foran en slitsom dag kan jeg tenke meg? Jeg skal tross alt bare på jobb noen timer, så er vel i seng til 07 tiden og da kan jeg sove til jeg våkner jobbe til halv4 så mest sannsynlig til drammen å titte på bil tror det går litt redbull imorra -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg