Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er slettes ikke noe motiverende å dra avgårde for å vaske bilen når jeg vet at den blir møkkete med en gang igjen og at det er mørkt ute så ingen ser at bilen er ren. Men sånn er det i vinterhalvåret, vedlikeholdsvask som jeg kaller det er viktig. Så tar man det igjen til sommeren når bilen holder seg ren i uker i strekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke noe motiverende å dra avgårde for å vaske bilen når jeg vet at den blir møkkete med en gang igjen og at det er mørkt ute så ingen ser at bilen er ren. Men sånn er det i vinterhalvåret, vedlikeholdsvask som jeg kaller det er viktig. Så tar man det igjen til sommeren når bilen holder seg ren i uker i strekk ;)

Vasker du hver dag? Har du eget vaskebudsjett? Prøver selv å vaske (i hvert fall spyle av søle og salt!) 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker du hver dag? Har du eget vaskebudsjett? Prøver selv å vaske (i hvert fall spyle av søle og salt!) 3-4 ganger i uka.

Vasker bilen skikkelig for hånd minst en gang i uka, gjerne ett par ganger også hvis bilen blir veldig skitten etter en lengere tur eller noe. Vaskebudsjett har jeg ikke med det er klart at det går noen kroner, men siden jeg ikke vasker bilen i maskin så er det ikke så galt. Men når tre biler skal holdes rene så blir det noe ja :)

Hva anbefales egentlig på vintern? spyle bilen under og "over" en gang i uka for å få vekk saltet?

Jeg bruker om vinteren (eller så lenge det er for kaldt til å stå hjemme med høytrykken) en lukket vaskehall hvor de har skum og alt sammen. Bøtte med varmt vann og såpe tar jeg med hjemmeifra og vasker samt tørker bilen innendørs. Spyler godt under langs kanalene og inni hjulbuene for å få vekk gjørme og salt, og det er jeg glad for når jeg ser hva som ligger igjen på gulvet ;)

Er jo surt å vaske slik som i dag når bilen bare blir skitten igjen, men jeg blir glad når våren kommer og lakken ikke er som ett sandpapir og de små rustbobblene som er på E34en fortsatt bare er noen bobler og ikke blitt til åpne sår i lakken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vi aldri til å få! På min avdeling er det ca 25 personer, totalt i firma rundt 350. Problemet er at det blir enorme kostnader om "noen" får noe, for da skal alle andre ha det samme.

Når jeg jobba i moelven leide dem hele hotellet på Beitostølen samt leiligheter hele helga.

Fy fader det var harde lag. Fri bar og når baren stengte så ble resten kjøpt i en vending og baren tømt.

Hotellet måtte ta inn mer forsyninger fra et annet hotell[emoji23]

Var meget go stemning og ikke no krangel som jeg fikk med meg[emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker bilen skikkelig for hånd minst en gang i uka, gjerne ett par ganger også hvis bilen blir veldig skitten etter en lengere tur eller noe. Vaskebudsjett har jeg ikke med det er klart at det går noen kroner, men siden jeg ikke vasker bilen i maskin så er det ikke så galt. Men når tre biler skal holdes rene så blir det noe ja :)

Jeg bruker om vinteren (eller så lenge det er for kaldt til å stå hjemme med høytrykken) en lukket vaskehall hvor de har skum og alt sammen. Bøtte med varmt vann og såpe tar jeg med hjemmeifra og vasker samt tørker bilen innendørs. Spyler godt under langs kanalene og inni hjulbuene for å få vekk gjørme og salt, og det er jeg glad for når jeg ser hva som ligger igjen på gulvet ;)

Er jo surt å vaske slik som i dag når bilen bare blir skitten igjen, men jeg blir glad når våren kommer og lakken ikke er som ett sandpapir og de små rustbobblene som er på E34en fortsatt bare er noen bobler og ikke blitt til åpne sår i lakken ;)

Jeg gidder nesten aldri å svampe om vinteren da som du sier den blir like fæl. Men skum og høytrykk gjøres ofte. Veldig bra vaske annlegg her jeg bor[emoji4] Nå blir ikke privat bilen kjørt så mye men blir det en tur i uka så svinger jeg innom vask på vei hjem.

Ellers blir den vasket hver søndag før den blir "satt bort".

Er dog en 02 v70 2.0t men ser ingen grunn til å la den forfalle for det[emoji2]

Firma bilen vaskes hver fredag etter jobb [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90, du er vel ikke en av de som opptar plasser i vaskehaller på dagtid mens det er kø utenfor? Slikt burde gjøres på mindre gunstige tidspunkt på kveld eller morgen. Utrolig irriterende med egoister som camper i hallen og bruker plassen til noe den ikke er ment til.

Vasker selv 1-2 ganger i uka på vinteren. 3-4 blir for mye, og veldig lite økonomisk.

Angående julebord har også jeg jobbet på steder hvor de ikke praktiserte slikt. Er store kostnader, så kan forstå hvorfor man skipper det.

Nå jobber jeg i et lite firma med 25 ansatte, og for første gang for min del blir det julebord/møte på danskebåten, riktignok i januar.

Jeg skal være ekstremt forsiktig med alkoholinntaket, da det er en viss risiko forbundet med åpenhet/ærlighet med kolleger. Greit å skille jobb og fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90, du er vel ikke en av de som opptar plasser i vaskehaller på dagtid mens det er kø utenfor? Slikt burde gjøres på mindre gunstige tidspunkt på kveld eller morgen. Utrolig irriterende med egoister som camper i hallen og bruker plassen til noe den ikke er ment til.

Vasker selv 1-2 ganger i uka på vinteren. 3-4 blir for mye, og veldig lite økonomisk.

Angående julebord har også jeg jobbet på steder hvor de ikke praktiserte slikt. Er store kostnader, så kan forstå hvorfor man skipper det.

Nå jobber jeg i et lite firma med 25 ansatte, og for første gang for min del blir det julebord/møte på danskebåten, riktignok i januar.

Jeg skal være ekstremt forsiktig med alkoholinntaket, da det er en viss risiko forbundet med åpenhet/ærlighet med kolleger. Greit å skille jobb og fest.

Jeg sto i vaskekø før vinteren, da sto det en kar å la om til vinterdekk der inne! :facepalm:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket bil der i så mange år nå at jeg vet hvilke tidspunkter det er lite folk, dessuten så er det to vaskehaller på stede. Men de gangene det har kommet folk og ventet så har jeg kun vasket bilen ferdig og kjørt ut å tørka bilen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hos Hydro, i min avdeling så har det ikke vært arrangert felles julebord på 3 år. Og når det var felles så måtte vi betale fordi. I såfall siste gangene.

Nå får vi juletallerken med en drikke gratis, skiftvis, thats it.

Og Hydro er jo ganske stort.. Er ikke likt for alle nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...